رابط کاربری EMUI 11 هواوی به قابلیت هشدار زلزله مجهز است اخبار

رابط کاربری EMUI 11 هواوی به قابلیت هشدار زلزله مجهز است

هواوی به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است. این روزها هواوی قابلیت جالبی را در رابط کاربری جدید خود با نام EMUI 11 قرار داده است که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

نسخه یازدهم رابط کاربری EMUI‌ در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی در سپتامبر سال 2020 به طور رسمی معرفی شد. این نسخه نسبت به نسخه‌های فعلی که شامل EMUI 10 و EMUI 10.1 می‌شوند، قابلیت‌ها و برتری‌های برجسته‌ای دارد. برخی از این ویژگی‌ها، قابلیت‌های منتخب موجود در اندروید 11 هستند و برخی دیگر ابتکار و نوآوری هواوی بوده است.

 

قابلیت هشدار زلزله گوشی هواوی

قابلیت اعلان خطر زلزله در رابط کاربری EMUI 11

اعلان خطر ویدئویی و هشدار زلزله دو ویژگی جالبی هستند که توسط رابط کاربری EMUI 11 هواوی رونمایی شده‌اند. در حال حاضر این دو قابلیت در نسخه EMUI 11 منحصر به مناطقی از کشور چین است. این اتفاق چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند؛ زیرا که انتظار می‌رود بزودی برای سایر مناطق جهان نیز عرضه شوند.

با انتشار نسخه‌های EMUI 11‌ برای محصولات هواوی، کاربران وجود قابلیت‌هایی نظیر هشدار زلزله در گوشی‌های هواوی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. گفتنی است که در حال حاضر قابلیت هشدار زلزله تنها در استان زلزله‌خیز سیچوآن چین قابل دسترسی است.

گزینه هشدار زلزله از طریق مسیر Settings > Security > Emergency Warning Notification > Earthquake Warning در رابط کاربری EMUI 11 قابل فعال‌سازی است. هنگامی که این قابلیت روشن باشد، گوشی پس از شناسایی زلزله، هشداری به کاربر نشان می‌دهد. علاوه بر نشان دادن هشدار زنگ آلارم نیز به صدا در می‌آید. این قابلیت، اطلاعات ضروری و کمک‌های پزشکی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتوانید این شرایط خاص را بهتر مدیریت کند.

قابلیت اعلان خطر ویدئویی در نسخه EMUI 11

قابلیت دیگری که EMUI 11 فعلاً در اختیار کاربران کشور چین قرار داده است، اعلان خطر ویدئویی است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در مواقع اضطراری با پلیس تماس تصویری برقرار کنند. با توجه به محبوبیت و سرویس‌دهی مناسب هواوی به کاربران مختلف، انتظار می‌رود دو قابلیت «اعلان خطر ویدئویی» و «هشدار زلزله» در آینده برای کاربران سایر مناطق نیز در رابط کاربری EMUI 11 هوآوی در دسترس قرار بگیرد.

رابط کاربری emui 11

لازم به ذکر است که این دو ویژگی، تنها بخشی از امکانات رابط کاربری جدید EMUI 11 به شمار می‌رود. از دیگر قابلیت‌های جدید این رابط کاربری محبوب می‌توان انیمیشن‌های جدید هنگام پیمایش منوها اشاره کرد. علاوه بر آن می توان طرح‌های نوین برای Always On Display (نمایشگر همیشه روشن) را نیز عنوان نمود. همچنین لازم است امکاناتی چون گالری عکس بازطراحی‌شده، آیکون‌های ‌زنده، قابلیت هوشمند چندپنجره‌ای، امکانات امنیتی بالاتر و… را نام برد.

مطلب مرتبط: مراکز فروش و خدمات رسمی هوآوی

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!