پتنت ثبت شده هواوی از پهپادی با قابلیت تعقیب خودرو خبر می‌دهد اخبار

پتنت ثبت شده هواوی از پهپادی با قابلیت تعقیب خودرو خبر می‌دهد

پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت هواوی نشان دهنده تلاش این شرکت برای ساخت پهپادی با قابلیت تعقیب خودروها است. به تازگی هم جزئیات جدیدی در مورد این پتنت منتشر شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

پهپادها را می‌توان یک وسیله جذاب با کاربری‌های متفاوت از ارسال یک محموله پستی گرفته تا فیلم‌برداری و حتی کمک به افراد در شرایط بحرانی و خاص دانست. کارایی فوق‌العاده این محصولات موجب شده برخی شرکت‌ها با کار بر روی سیستم‌های کنترل و بهبود سیستم ناوبری آن ایده‌های جدیدی از کاربرد پهپادها مطرح کنند.

نزدیک به یک سال از انتشار اولین اخبار در مورد برنامه هواوی برای ورود به حوزه پهپادها و توسعه فناوری‌های جدیدی پیرامون این محصولات می‎گذرد. ایده هواوی در این زمینه به یک حوزه خاص یعنی پهپاد‎های مقلد مسیر و تعقیب کننده مربوط می‎شوند. در مورد این ایده که اطلاعات کلی پیرامون آن به تازگی منتشر شده، هواوی محصولی را در نظر دارد که می‎تواند به دنبال الگو یا سیستم تعقیب شونده حرکت کرده و با دقت بالا مکان آن را گزارش دهد.

علاوه بر این، طرح پهپاد مورد اشاره با بهره‌گیری از این فناوری می‌تواند مسیر پروازی خود را با اطلاعات دریافتی از وسیله نقلیه به صورت خودکار تنظیم کند تا خودروی در حال حرکت را از دست نداده و همیشه در کادر دوربین این پهپاد قرار داشته باشد.

در توضیحات پتنت ثبت شده آمده که این پهپاد برای تعقیب وسایل نقلیه طراحی شده و برای ارتباط میان خودرو و پهپاد هم از یک ماژول ارتباطی V2X استفاده شده است.

هواوی در تشریح چگونگی عملکرد این پتنت گفته که پهپاد اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه را از دستگاهی که بر روی خودرو قرار دارد، دریافت می‌کند. این اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو بوده و شامل مواردی مانند سرعت وسیله نقلیه، اطلاعات مربوط به زاویه پهپاد نسبت به خودرو و محل اولیه وسیله نقلیه است.

پهپاد با دریافت این اطلاعات از خودروی مورد نظر، مسیر حرکت آن را پیش‌بینی کرده و بر اساس آن مسیر پرواز خود را تنظیم می‌کند.

هواوی تا به امروز اطلاعاتی در رابطه با زمان معرفی محصولی که با تکیه بر این فناوری معرفی خواهد شد، اعلام نکرده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!