استقبال فراتر از تصور کاربران از سیستم عامل HarmonyOS هواوی اخبار

استقبال فراتر از تصور کاربران از سیستم عامل HarmonyOS هواوی

روز به روز بر محبوبیت سیستم‌عامل اختصاصی هواوی، یعنی HarmonyOS در میان کاربران افزوده می‌شود به‌طوری‌که میزان استقبال از سیستم عامل هواوی بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون چیزی قریب به 120 میلیون کاربر، هارمونی او اس را بر روی ابزارهای هوشمند خود نصب کرده‌اند که این خود نشان‌دهنده آینده‌ای روشن و استقبال از سیستم عامل HarmonyOS از طرف کاربران است.

آقای He Gang، مدیر ارشد عملیاتی هواوی طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تعداد محصولات مجهز به HarmonyOS از مرز 120 میلیون دستگاه عبور کرده و موجب شگفتی مسئولان این شرکت شده است. بر این اساس میزان استقبال از سیستم‌عامل هارمونی بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده و حالا هواوی مجبور شده افق جدیدی را در مورد این سیستم‌عامل تعیین کند و هدف خود از 300 میلیون دستگاه را به 400 میلیون دستگاه تا پایان سال 2022 میلادی افزایش دهد.

علاوه بر این هم‌زمان با افزایش بی‌سابقه استقبال از سیستم عامل هارمونی، هواوی این سیستم‌عامل را برای محصولات قدیمی‌تر هم منتشر کرده تا کاربران بیشتری بتوانند به اکوسیستم هارمونی مهاجرت کنند. در تازه‌ترین اقدام هواوی، نسخه بتای HarmonyOS 2 برای 10 محصول قدیمی شامل مدل‌های زیر منتشر شده است:

  • Huawei P10
  • Huawei P10 Plus
  • Huawei Mate 9
  • Huawei Mate 9 Pro
  • Huawei Mate 9 Porsche Design
  • Huawei nova 3
  • Huawei Enjoy 9 Plus
  • Huawei Tablet M5 10.8
  • Huawei Tablet M5 Pro 10.8
  • Huawei Tablet M5 8.4

دلایل موفقیت و استقبال از سیستم عامل هواوی

تا پیش از این تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند مستعمره دو سیستم‌عامل اندروید و iOS بودند که هواوی با سال‌ها تحقیق و توسعه و معرفی اکوسیستم هارمونی سعی در شکستن این انحصار داشته که تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

استقبال از سیستم عامل هارمونی

یکی از دلایل استقبال از سیستم عامل هواوی علاوه بر استفاده آسان و رابط کاربری جذاب ، نوآوری‌های بی‌شماری را به دنیای ابزارهای هوشمند آورده است. شاید بتوان مهم‌ترین خصلت اکوسیستم هواوی را طراحی یکپارچه میان ابزارهای هوشمند مانند گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون و سایر محصولات هوشمند به حساب آورد که همین امر باعث شده کاربران لحظات جذابی را هنگام کار با این سیستم‌عامل تجربه کنند.

استقبال از سیستم عامل HarmonyOS

علاوه بر این HarmonyOS برای توسعه‌دهندگان هم جذاب بوده و فرآیند ساخت و توسعه برنامه‌ها و بازی‌ها را بسیار آسان کرده و همین امر باعث شده هزاران توسعه‌دهنده جذب اکوسیستم هارمونی شوند که نتیجه آن رشد روزافزون برنامه‌ها و بازی‌های اختصاصی HarmonyOS است.

باید گفت که استقبال از سیستم عامل هواوی بر رابط کاربری جذاب و کامل خود بسیار امن‌تر و روان‌تر از اندروید اتکا دارد. در واقع هارمونی او اس برای کاهش تاخیر در انجام کارها از یک موتور مخصوص استفاده کرده که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پردازش‌ها را اولویت بندی می‌کند و از منابع سخت‌افزاری استفاده بهینه‌تری دارد. همین امر موجب شده سرعت اجرای برنامه‌ها افزایش یابد؛ به‌طوری‌که بر اساس گفته هواوی، برنامه‌ها در سیستم‌عامل هارمونی چیزی حدود 25.7 درصد سریع‌تر از اندروید اجرا شده که این مقدار بسیار چشمگیر محسوب می‌شود.

استقبال از سیستم عامل هواوی

در انتها باید گفت که HarmonyOS علاوه بر اینکه سریع‌تر و روان‌تر از اندروید است، امنیت بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. هواوی از ابتدای طراحی و توسعه سیستم‌عامل جدید خود نگاه ویژه‌ای به بخش امنیت آن داشته و قابلیت‌های امنیتی متعددی را برای آن در نظر گرفته است.

علاوه بر این سیستم عامل HarmonyOS هوآوی از قابلیت‌های متنوع دیگری در بخش‌های مختلف بهره‌ می‌برد و همین امر باعث شده که کاربران بی‌شماری به این اکوسیستم مهاجرت کنند تا این سیستم‌عامل با 120 میلیون کاربر فعال به سومین سیستم‌عامل بزرگ در دنیای ابزارهای هوشمند تبدیل شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!