قابلیت ‌های امنیتی خاص هواوی که محافظ حریم شخصی شماست مقاله و آموزش

قابلیت ‌های امنیتی خاص هواوی که محافظ حریم شخصی شماست

امروزه دنیای روزمره ما با جهان دیجیتال پیوند خورده است؛ از آنجایی که این نفوذ می‌تواند تبعاتی تلخ را به همراه داشته باشد، شرکت‌ها همواره به فکر توسعه بخش‌های امنیتی خود هستند. در این میان هواوی نیز به عنوان یکی از غول‌های تجاری جهان، این نکته را در زمره تعهدات خود قرار داده است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به قابلیت های امنیتی هواوی بیندازیم.

حداقل 80 درصد از مالکان گوشی‌های هوشمند، نشت اطلاعات شخصی را تجربه کرده‌اند.

آخرین اطلاعات حاکی از آن است که دست کم 80 درصد از مالکان گوشی‌های هوشمند، درز و نشت اطلاعات شخصی با برنامه و اپلیکیشن‌ها را تجربه کرده‌اند. در بسیاری از موارد، داده‌های خصوصی و اطلاعات شخصی ما به صورت ناگهانی و ناخواسته، توسط افرادی که در پیرامون ما قرار دارند، قابل مشاهده است. همچنین نگرانی از انتشار این اطلاعات در مواردی مانند مراجعه به تعمیرگاه نیز وجود دارد. هوآوی با اطلاع از این مسائل و نگرانی کاربران، راه حل و ویژگی‌هایی جذاب را به گوشی‌های هوشمند خود تزریق کرده است که در ادامه به سراغ معرفی برخی از آنها خواهیم رفت.

حفظ حریم شخصی در هنگام اتصال گوشی موبایل به تلویزیون یا نمایشگر از دیگر قابلیت های امنیتی هوآوی

گوشی‌های موبایل، مخزن اسرار و اطلاعات شخصی ما هستند؛ حال تصور کنید که گوشی هوشمند خود را به صورت بی سیم به یک تلویزیون یا نمایشگر متصل کرده‌اید. تفاوتی ندارد که این اتفاق در محل کار یا منزل دوستان افتاده باشد؛ اطرافیان می‌توانند به صورت ناخواسته به برخی از اطلاعات شما نظیر پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های صفحه دسترسی پیدا کرده و آنها را مطالعه کنند. هوآوی در به‌روزرسانی جدید EMUI 11، طیف گسترده‌ای از تغییرات را در این خصوص اعمال کرده است. قابلیت های امنیتی هواوی، موجب می شود کاربران با خیالی آسوده تری از هر یک از دیوایس های آن استفاده نمایند.

در راستای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی، در بخشی از این به‌روزرسانی، امکان اشتراک گذاری، بدون نیاز به نصب برنامه‌های اضافی به وجود آمده است. به جای انتقال سنتی پوشه و فایل‌های موبایل به کامپیوترهای شخصی، می‌توانید محیط کار و نمایشگر گوشی خود را به کامپیوتر انتقال دهید. در این حالت دو وضعیت Desktop Mode و Phone Mode در اختیار شما قرار دارد. با انتخاب وضعیت دسکتاپ، نمایشگر منتخب به عنوان صفحه کامپیوتر در نظر گرفته شده و موبایل شما نیز به عنوان یک تاچ پد شناخته می‌شود.

قابلیت های امنیتی هواوی برای حفظ حریم شخصی

می‌توانید با فعال کردن وضعیت Do Not Disturb Mode، از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

همچنین برای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی، در حین کار با حالت کامپیوتر، می‌توانید با فعال کردن وضعیت Do Not Disturb Mode، از حریم خصوصی خود محافظت کنید؛ بدین ترتیب که با انتخاب این وضعیت، تمامی پیام و تماس‌ها، تنها در گوشی موبایل شما به نمایش در می‌آیند. با استفاده از قابلیت Wireless Easy Projection می‌توانید تلویزیون‌های هوشمند را به نمایشگر گوشی موبایل خود مبدل کنید؛ در این حالت نیز برای حفاظت از داده‌های شخصی خود نظیر پیام‌ها، می‌توانید با انتخاب وضعیت Do Not Disturb از نمایش آنها بر روی تلویزیون جلوگیری کنید.

تغییر پس‌زمینه تصاویر برای جلسات و کلاس‌های آنلاین در راستای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی

ارتباط‌های تصویری گاهی می‌توانند با نمایش محیط زندگی و کار ما، دیگران را از برخی جزئیات زندگی شخصی ما آگاه سازند. برای این منظور، هوآوی در رابط کاربری EMUI 10.1 به بالا قابلیتی موسوم به MeeTime را ارائه کرده است. به هر حال این احتمال وجود دارد که به هر علتی ناچار به حضور در یک تماس ویدیوی آنلاین بوده و یا در یک کلاس و کنفرانس شرکت کنید. MeeTime می‌تواند تصاویری را جایگزین پس زمینه محیط شما کرده و جالب است بدانید که این تصاویر می‌توانند به انتخاب خود شما باشند. از تصاویر طبیعت گرفته تا عکس‌های انتخابی متنوع.

قابلیت های امنیتی هواوی در رابط کاربری EMUI 11

اگر چه این نکته در ابتدا امری ساده به نظر می‌رسد، اما دارای پیچیدگی‌های دشوار مهندسی است. MeeTime می‌تواند به سادگی از حریم شخصی شما در برابر دید دیگران محافظت کند.

اطلاعات و پیام‌های مهم و خصوصی شما، تنها توسط خودتان دیده خواهند شد

تصور کنید که گوشی موبایل شما به صورت موقت در اختیار یکی از دوستان شما قرار گرفته تا ویدیو یا تصاویری را مشاهده کند؛ در همین حال پیامی خصوصی از شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌گردد که توسط دوست شما قابل مشاهده است. همچنین تصور کنید که در یک وبسایت خصوصی عضویت داشته و در مکانی نامناسب، پیامی از آن وب‌سایت برای شما ارسال می‌گردد. به طور کلی، بسیاری از پیام‌ها می‌توانند کاملاً خصوصی تلقی شده و شاید بهتر باشد که از دید دیگران دور بمانند.

در راستای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی، این کمپانی با آگاهی از این نیاز، قابلیتی موسوم به AI Information Protection را معرفی کرده است.

AI Information Protection با اسکن تصویر صاحب اصلی گوشی موبایل، پیام‌ها و نوتیفکشن های خصوصی را تنها برای او نمایش می‌دهد. حتی در صورتی که شخص یا اشخاصی دیگر در کنار صاحب اصلی گوشی موبایل باشند، AI Information Protection می‌تواند بدون نمایش محتوا، تنها یک نوتیفیکشن را برای آگاهی ارائه دهد.

افزایش قابلیت های امنیتی هواوی

این ویژگی می‌تواند مانع از مشاهده پیام‌های خصوصی شما گردد. شایان ذکر است که در مدل‌هایی نظیر گوشی Huawei Mate 40 Pro، این قابلیت به صورت خودکار فعال شده است.

حفاظت از اطلاعات خصوصی هنگام مراجعه به تعمیرگاه گوشی موبایل 

تعمیرکاران موبایل می‌توانند به سادگی به تمامی داده‌های مهم و خصوصی مالکان گوشی ‌های هوشمند دست یافته و آنها را مشاهده کنند. این نگرانی در بین بسیاری از دارندگان گوشی‌های هوشمند وجود دارد. در این حالت، تنها راه برای رفع نگرانی، پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات و داده‌ها است که به خودی خود بسیار زمان‌بر بوده و حتی این امکان وجود دارد که برخی از موارد از قلم افتاده باشد.

قابلیت های امنیتی هوآوی

هوآوی برای رفع نگرانی کاربران، یک قابلیت جالب موسوم به Repair Mode را معرفی کرده است.

این کمپانی برای رفع نگرانی کاربران در این زمینه و برای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی، یک قابلیت جالب موسوم به Repair Mode را معرفی کرده است. Repair Mode در یک فرآیند ساده سه مرحله‌ای، تمامی داده‌ها و اطلاعات شخصی شما را قفل و رمزگذاری می‌کند. در این حالت گوشی موبایل تنها برای تعمیر و تست‌های تعمیرگاهی قابل استفاده خواهد بود. پس از تحویل گرفتن گوشی خود از تعمیرکار، با رفتن به بخش HiBoard و خاموش کردن حالت تعمیرگاه، می‌توانید موبایل خود را به حالت اول برگردانید.

حفاظت از اطلاعات شخصی شما در حین استفاده از برنامه Notepad

مدت‌های طولانی از حذف کاغذهای یادداشت می‌گذرد؛ گوشی‌های موبایل جایگزین آنها شده و کاربران همواره از برنامه‌هایی نظیر Notepad، برای درج یادداشت‌ها و موارد مهم خود استفاده می‌کنند. برنامه‌های Notepad امروزه از قابلیت تبدیل صدا به متن نیز پشتیبانی کرده و حتی می‌توانند به عنوان یک ضبط‌کننده صدا نیز مورد استفاده گیرند. اما اگر تصور کرده‌اید که Notepad تنها برای ثبت یادداشت‌های روزانه شما است، باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید.

برنامه Notepad در گوشی‌های هوشمند هوآوی، دارای قابلیت تبدیل صدا به متن هستند. همچنین این برنامه می‌تواند لیستی از کارهای روزانه شما را تهیه کرده و پس از انجام هر کار، بر روی آن ضربه بزنید تا از لیست شما خط بخورد. در پایان روز می‌توانید شاهد اتمام کارهایی باشید که در طول روز به آنها پرداخته‌اید.

Notepad طراحی شده توسط هوآوی، می‌تواند به مانند یک منشی همواره در کنار شما بوده و با درج ملاقات‌ها و ریمایندرهای مهم در زمان‌های مشخص، آنها را به شما یادآوری می‌کند. افزون بر آن، کاربران می‌توانند Notepad را در پروفایل‌هایی متفاوت، برای بخش‌های کاری و غیر کاری برنامه‌ریزی کنند. این موارد تنها بخش‌هایی اساسی از کاربردهای Notepad هوآوی هستند.

با توجه به انجام کارهای متعدد و شخصی با برنامه Notepad، حفظ امنیت در آن بسیار مهم می‌گردد. هوآوی برای حفاظت از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در Notepad، یک راهکار امنیتی ویژه را در نظر گرفته است. در رابط کاربری EMUI 11 در راستای افزایش قابلیت های امنیتی هواوی، امکان قفل برنامه نوت پد وجود دارد. برای این منظور می‌توانید از مواردی مانند اثر انگشت، تشخیص چهره یا رمز عبور استفاده کنید. با انتخاب هر یک از آنها، تنها شما به داده‌های درون برنامه Notepad گوشی موبایل خود دسترسی خواهید داشت.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!