فناوری‌های ساعت‌های هوشمند هواوی برای پایش پارامترهای سلامتی در روزهای کرونایی مقاله و آموزش

فناوری‌های ساعت‌های هوشمند هواوی برای پایش پارامترهای سلامتی در روزهای کرونایی

یک سال است که انسان‌ها در سراسر دنیا مجبور به دست و پنجه نرم کردن با ویروسی هستند که میلیون‌ها نفر به آن مبتلا شده یا جان خود را از دست داده‌اند. این بیماری خطرناک ایجاب می‌کند که ما بیشتر از پیش مراقب وضعیت سلامت خود باشیم و حتی کوچکترین تغییرات را نیز به سرعت شناسایی کرده و جدی بگیریم.

در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چطور با استفاده از فناوری های ساعت های هوشمند هواوی، وضعیت سلامتی خود را جهت آگاهی هر چه بیشتر از شرایط جسمی پایش نمایید.

ساعت‌های هوشمند از همان ابتدای حضور خود روی مچ دستان ما با قابلیت‌هایی ویژه سلامتی همراه شده‌اند ولی تغییرات و قابلیت‌هایی که به تازگی توسط برخی مدل‌ها از جمله محصولات هواوی به آنها اضافه شده کمک می‌کند تا بتوان آگاهی اولیه از وضعیت کلی سلامتی فرد پیدا شود و چه بسا با پایش آن، بسیاری از بیماری‌ها را پیش از بروز علائم شدید شناسایی کرد.

به صورت کلی هواوی سه دسته قابلیت مهم را روی بسیاری از ساعت‌های هوشمند خود قرار می‌دهد که به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند وضعیت سلامتی خود را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند. اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون یا همان SpO2، اندازه‌گیری ضربان قلب و اندازه‌گیری حداکثر نرخ مصرف اکسیژن در خون یا VO2max از جمله مهمترین این قابلیت‌ها هستند.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)

یکی از مهمترین علائمی که در بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا مشاهده می‌شود کاهش سطح اکسیژن خون به دلیل کاهش کارایی ریه‌های فرد است.

در این حالت کاربر می‌تواند با اندازه‌گیری منظم سطح اکسیژن خون خود، در صورتی که کاهشی مشهود در آن مشاهده نماید، با مراجعه سریع به پزشک، روند درمان را آغاز و اقدامات اولیه را انجام دهد.

فناوری های ساعت های هوشمند هواوی روی بسیاری از دستبندها و ساعت‌های هوشمند هواوی قرار گرفته که به دو دسته، با اندازه‌گیری خودکار و یا اندازه‌گیری حین درخواست کاربر تقسیم می‌شوند. از جمله محصولات با قابلیت اندازه‌گیری SpO2 خودکار می‌توانیم به WATCH GT 2 Pro ، WATCH GT 2 Pro ECG و  WATCH GT 2 PORSCHE DESIGN اشاره کنیم. همچنین از جمله محصولات با قابلیت اندازه‌گیری به درخواست کاربر می‌توان به Huawei Watch GT Active ، Huawei Watch GT 2e ، Huawei Watch Fit ، Huawei Watch GT 2 ، Huawei Band 4 و … اشاره کنیم.

فناوری های ساعت های هوشمند هواوی

اندازه‌گیری ضربان قلب

اندازه گیری ضربان قلب یکی از مهمترین فناوری های ساعت های هوشمند هواوی است که پایش سلامت فردی نیز بسیار موثر است. که هر یک از ما فارغ از شرایط سلامتی خود باید اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شویم. در بسیاری از بیماران کرونایی و افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند افزایش ضربان قلب و همچنین برهم خوردن ریتم ضربان (آریتمی) گزارش شده که ناشی از کاهش قدرت ریه‌ها در رساندن اکسیژن به خون است.

به همین منظور پایش همیشگی ضربان قلب همواره باید مد نظر قرار بگیرد. قابلیتی که در همه ساعت‌های هوشمند هواوی و بسیاری از دستبندهای این شرکت که از سالیان قبل تولید می‌شوند مورد توجه قرار گرفته و به افراد کمک می‌کند تا با تولرانس قابل قبولی وضعیت ضربان قلب خود را مورد بررسی قرار دهند.

فناوری های ساعت های هوشمند هوآوی

اندازه‌گیری حداکثر نرخ مصرف اکسیژن (VO2max)

بنابر آخرین یافته‌های محققان، افرادی که به بیماری COVID-19 مبتلا می‌شوند به دلیل مشکلاتی جسمی و شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند با کاهشی بیش از 10 درصد در مصرف اکسیژن خون روبرو می‌شوند. فناوری های ساعت های هوشمند هوآوی در اینجا نیز به کمک ما شتافته، نکته دیگر این است که با کاهش سطح VO2 max، میزان توانایی فرد در انجام ورزش‌های هوازی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل افرادی که دوره بیماری را طی کرده‌اند باید پایش مستمری بر این پارامتر مهم سلامتی داشته باشند.

فناوری های ساعت های هوشمند هوآوی

با علم به این موضوع، فناوری های ساعت های هوشمند هوآوی، در برخی از مدل‌های ساعت‌های هوشمند قابلیت اندازه‌گیری روند مصرف اکسیژن در خون را میسر کرده که از جمله آنها می‌توان به Huawei Watch GT، Watch GT 2  و Huawei Watch Fit اشاره کرد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!