هواوی پروژه خلاقانه خود با نام Smart Home را به نمایش گذاشت؛ خانه‌ای کاملاً هوشمند! اخبار

هواوی پروژه خلاقانه خود با نام Smart Home را به نمایش گذاشت؛ خانه‌ای کاملاً هوشمند!

هفته گذشته هواوی در کنگره موبایل شانگهای 2021 از پروژه جدید خود به نام اسمارت هوم هواوی رونمایی کرد. پروژه huawei smart home ایده ساخت خانه‌ای تمام هوشمند را تحقق می‌بخشد.

هواوی در نمایشگاه MWC Shanghai 2021 فضایی به مساحت 550 متر مربع را آماده کرده بود که خانه‌ای با اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق مطالعه، سالن ورزشی خانگی، اتاق سرگرمی و حتی پارکینگ را به تصویر می‌کشد. در کلیه این بخش‌ها از قابلیت ارتباطاتی بیسیم محصولات هوشمند هواوی استفاده شده بود. از جمله این محصولات می‌توان گوشی هوشمند، کامپیوتر شخصی، تبلت، ساعت هوشمند، بلندگو هوشمند و همچنین تلویزیون‌های Vision TV هواوی را برشمرد. همچنین در این خانه هوشمند از محصولات شرکای هواوی نیز استفاده شده بود.

پروژه huawei smart home چه اهدافی را دنبال می کند؟

پروژه huawei smart home یک ایده بزرگ را دنبال می‌کند و آن ارائه یک تجربه راحت، هوشمند و تعاملی از خانه‌های هوشمند است. همچنین در پروژه Smart Home از محصولات و فناوری‌های هواوی معرفی شده با شعار Seamless AI Life Strategy استفاده شده بود که در برگیرنده مواردی چون HiLink ،HarmonyOS و HiCar است. می‌توان گفت نمونه به نمایش گذاشته شده از سوی هواوی تصویری از یک خانه هوشمند در عصر اینترنت اشیاء را به ما نشان می‌دهد.

در اتاق نشیمن اسمارت هوم هواوی می‌توان تنها با گفتن چند کلمه ساده دستیار هوشمند را فراخواند تا حالت بازگشت به خانه فعال شود. با فعال شدن حالت بازگشت به خانه، تهویه هوا و تصفیه هوا فعال می‌شوند، چراغ‌ها روشن شده و پرده‌ها نیز کشیده می‌شوند. همچنین در آشپزخانه این خانه محصولات هوشمندی با پشتیبانی از سیستم عامل HarmonyOS نصب شده بود که می‌توان از راه دور و تلفن همراه آنها را کنترل کرد. در این پروژه همه لوازم هوشمند به یک شبکه خانگی مشترک متصل بودند.

همچنین هواوی به‌کارگیری لپ تاپ MatePad Pro و تلویزیون 65 اینچی 4K Vision TV را در اتاق سرگرمی و نشیمن به تصویر کشید. در بخش سالن ورزشی خانگی هم هواوی چگونگی بهره گیری از قابلیت‌های ساعت هوشمند Watch GT 2 Pro در پایش تمرین بدنی و سلامت را نشان داد. در بخش دیگری هواوی نشان داد هنگام ورود به پارکینگ می‌توان در آن را مستقیماً از طریق تلفن هوشمند باز و بسته کرد که امکان همگام سازی آن با سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن های موبایل چون موسیقی و مسیریابی نیز وجود دارد.

پروژه smart home هواوی

به گفته هواوی هدف از پروژه Smart Home اضافه کردن محصولات مبتنی بر اینترنت اشیاء بیشتری به خانه نیست و این پروژه در عوض نشان می‌دهد چگونه می‌توان آنها را به هم متصل کرد تا یک دنیای مجازی را به وجود بیاورند. به عبارتی دیگر پروژه huawei smart home می‌کوشد تعامل انسان با محیط را بهبود بخشد و بتوان از طریق دستورهای صوتی و Gestureها با آن تعامل داشت.

در حال حاضر بیش از 800 شرکت در پلتفرم HiLink هواوی مشارکت دارند که دربرگیرنده بیش از 220 میلیون دستگاه مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء است. HiLink هواوی ارائه 100 میلیون محصول مجهز به سیستم عامل HarmonyOS از سوی بیش از 40 برند محبوب را دنبال می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!