ترفندها و نکات مخفی در استفاده از ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2/GT2 e/GT 2 Pro مقاله و آموزش

ترفندها و نکات مخفی در استفاده از ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2/GT2 e/GT 2 Pro

ساعت هوشمند HUAWEI Watch GT 2 و مدل‌های هم‌خانواده‎اش از ویژگی‌های بسیار جذابی همچون طراحی کلاسیک و عمر باتری بالا برخوردار بوده و از بهترین ساعت‌های هوشمند بازار در زمینه ثبت اطلاعات ورزشی به شمار می‌روند. هواوی برای راحتی استفاده از این ساعت‌ها، قابلیت‌هایی بسیار بیشتر از یک ساعت هوشمند معمولی را برای آن‌ها در نظر گرفته است که شاید با آنها آشنا نباشید. در این مطلب ما ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی در مدل های مختلف را به شما خواهیم آموخت. همراه ما باشید.

ساعت‎ های سری هوای واچ جی تی 2 از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که با توجه به فناوری ساخت و قابلیت‎‌هایشان، می‎توان آنها را در گروه محصولات متنوعی جای داد. در واقع چه اهل ورزش باشید و چه اهل استفاده از محصولات کلاسیک، این ساعت ‎ها به راحتی قابلیت سازگاری با نیازهای شما را دارند. اگر از کاربران این گجت ها هستید حتما به ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی نیاز خواهید داشت.

در ادامه برخی ترفندها و نکات مخفی استفاده از ساعت‌های هوشمند Huawei Watch GT 2 را با هم بررسی می‌نماییم.

ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی، تغییر واچ فیس

هواوی در ساخت نمایشگر ساعت‌های هوشمند سری واچ GT 2 از پنل AMOLED استفاده کرده و شما می‌توانید برای استفاده حداکثری از این نمایشگر شفاف و زیبا، مطابق با سلیقه خود واچ فیس‌های متنوعی را انتخاب کنید. سریع‌ترین راه تغییر واچ فیس ساعت هوشمند Watch GT 2 به شکل زیر است؛

  • با انگشت خود نمایشگر را لمس کرده و کمی نگه دارید تا منوی واچ فیس باز شود.
  • در این قسمت می‌توانید گزینه‌های نصب شده را مشاهده نمایید.
  • برای دانلود واچ فیس‌های بیشتر باید اپلیکیشن Huawei Health را روی گوشی باز کرده به قسمت Devices مراجعه کنید. حال از طریق تب Watch Faces می‌توانید گزینه‌های جدیدی را به ساعت هوشمند خود اضافه نمایید.

تماس گرفتن از طریق Watch GT 2

ساعت‌های هوشمند واچ GT 2 از ارتباط سلولی LTE پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توان به صورت مستقل از آن‌ها برای برقراری تماس استفاده کرد. با این حال تا زمانی که ساعت شما از طریق بلوتوث به گوشی متصل باشد، خواهید توانست از طریق آن تماس گرفته یا به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید.

دقت کنید که این قابلیت تنها برای مدل‌های 46 میلی‌متری Watch GT2 و Watch GT 2 Pro در نظر گرفته شده و Watch GT2e از آن پشتیبانی نمی‌کند. بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به اپلیکیشن Huawei Health رفته و روی Devices بزنید.
  • حال گزینه Favorite Contacts را انتخاب نمایید.
  • با لمس Add، لیست تماس مورد نظر خود را برای دسترسی مستقیم از طریق ساعت هوشمند بسازید.
  • حال می‌توانید به منوی Contacts ساعت خود مراجعه کرده و تماس برقرار نمایید.

ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی

ریست کردن ساعت هوشمند Watch GT 2

در ادامه ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی باید بگوییم که، اگر می‌خواهید ساعت هوشمند خود را به شخص دیگری انتقال داده یا به هر دلیلی به تنظیمات کارخانه بازگردانید، باید مراحل زیر را دنبال کنید؛

  • صفحه اصلی رابط کاربری ساعت را به سمت پایین بکشید.
  • روی آیکون Setting کلیک کنید.
  • به قسمت System مراجعه نمایید.
  • در این قسمت می‌توانید گزینه‌ Reset را مشاهده کنید. حال می‌توان اتصال ساعت و گوشی را قطع نمود، آن را راه‌اندازی مجدد یا خاموش کرد.

انتخاب واچ فیس استندبای

در حالت عادی برای مشاهده زمان روی ساعت هوشمند واچ GT 2 باید روی نمایشگر ضربه زده یا مچ دست خود را چرخانده و آن را کمی به سمت بالا بیاورید. علاوه بر این، می‌توانید یک واچ فیس انتخاب نمایید که حتی در زمان بیدار نبودن کامل ساعت، اطلاعاتی را روی صفحه نمایش به شما نشان دهد. مراحل زیر انجام این کار را برای شما میسر می‎کنند:

  • صفحه اصلی رابط کاربری ساعت را به سمت پایین بکشید.
  • روی آیکون Setting کلیک کنید.
  • به قسمت Display مراجعه نموده و روی Standby بزنید.
  • در این قسمت قادر خواهید بود واچ فیس مورد نظر خود برای حالت استندبای را انتخاب کنید.

ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هوآوی

مشاهده ساعت در دو منطقه زمانی

برخی واچ فیس‌ها می‌توانند دو منطقه زمانی متفاوت را به نمایش درآوردند که ویژگی مفیدی برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند به شمار می‌آید. برای اطلاع از واچ فیس‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌نمایند، می‌توانید مسیر زیر را طی کنید:

  • انگشت خود را روی نمایشگر فشار داده و کمی نگه دارید تا منوی واچ فیس باز شود.
  • به دنبال واچ فیس‌هایی بگردید که یک چرخ دنده در پایین آن‌ها قابل مشاهده است.
  • حال با کلیک روی این چرخ‌دنده، ویجت منطقه زمانی دوگانه را پیدا نموده و از میان مناطق زمانی مختلف، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ترفندهای استفاده از ساعت های هوشمند هواوی

تنظیم هشدار ضربان قلب

یکی دیگر از ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی فعال کردن تنظیم هشدار ضربان قلب است. اگر بخواهید میزان ضربان قلب خود در هنگام فعالیت‌های بدنی عادی را زیر نظر داشته باشید، ساعت هوشمند واچ GT 2 با اندازه‌گیری 24 ساعته این فاکتور سلامتی، کار را برایتان آسان کرده است. اکنون می‌توانید حداکثر یا حداقل مجاز برای ضربان قلب خود را تعیین نموده و در صورت خارج شدن آن از حدود مشخص شده به مدت 10 دقیقه یا بیشتر، هشدار دریافت کنید.

  • به اپ Huawei Health روی گوشی بروید.
  • در قسمت Devices ساعت هوشمند Watch GT 2 خود را انتخاب کنید.
  • حال روی Health Monitoring برنید و Continuous heart rate monitoring را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت باید به Alerts مراجعه کرده و حد بالا و پایین ضربان قلب را مشخص نمایید.

باز کردن قفل گوشی با ساعت

استفاده از این قابلیت بستگی به نوع گوشی شما دارد و علاوه با گوشی‌های هواوی، با گوشی‌های اندرویدی نیز به خوبی کار می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید ابتدا از طریق تنظیمات گوشی خود به قسمت Security and Privacy رفته و گزینه Smart Lock را پیدا کنید.

سپس خواهید توانست با کلیک کردن روی Add Trusted Device و انتخاب Huawei Watch، از امکان باز کردن قفل گوشی به وسیله ساعت هوشمند واچ GT 2 خود برخوردار شوید.

ترفندهای استفاده از ساعت های هوشمند هوآوی

نکات مخفی ساعت هوشمندهای هواوی، روشن کردن تشخیص خودکار تمرین

ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 می‌تواند زمان شروع برخی فعالیت‌های ورزشی اصلی مانند دویدن، پیاده‌روی یا شنا را به صورت خودکار تشخیص داده و به ثبت داده‌های مربوط به آن‌ها بپردازد. اگر می‌خواهید از فعال بودن این ویژگی جذاب روی ساعت خود اطمینان حاصل نمایید، لازم است مسیر زیر را طی کنید؛

  • صفحه اصلی رابط کاربری ساعت را به سمت پایین بکشید.
  • روی آیکون Setting کلیک کنید.
  • حال به قسمت Workout Settings رفته و گزینه مورد نظر را فعال نمایید.

نکات مخفی ساعت هوشمندهای هواوی

مشخص کردن سرعت در حالت‌های مختلف ورزش دویدن

یکی از جالب ترین ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هواوی این است که شما حتی می توانید سرعت تمرینات ورزشی خود را نیز مشخص کنید. ساعت هوشمند هواوی واچ GT 2 را باید یکی از بهترین ساعت‌ها برای رهگیری فعالیت‌های ورزشی دوندگان دانست. علاوه بر این، دوندگان حرفه‌ای می‌توانند سرعت خود در حالت‌های مختلف مانند پیاده‌روی اولیه و دویدن آهسته را به ساعت اضافه نمایند تا اطلاعات به شیوه بهتری برای آن‌ها ثبت شود. برای این کار باید. مراحل زیر در تنظیم این حالت به شما کمک می‎کنند:

  • به اپ Huawei Health روی گوشی مراجعه کرده و گزینه Me را بزنید.
  • از طریق Settings به بخش Workout بروید.
  • حال باید سرعت دویدن خود در حالت‌های متفاوت را وارد کرده یا با دادن اطلاعاتی در مورد زمان معمول طی کردن یک فاصله مشخص، آن را محاسبه نمایید.

نکات مخفی ساعت هوشمندهای هوآوی

به اشتراک گذاشتن داده‌های تمرینی با اپ‌های تمرینی ثالث

هواوی به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را به اپ‌هایی همچون Google Fit انتقال دهید. برای این کار باید مراحل زیر را به انجام برسانید:

  • به اپ Huawei Health روی گوشی مراجعه کرده و گزینه Me را بزنید.
  • به قسمت privacy رفته و گزینه Data sharing and authorization را انتخاب کنید.
  • در اینجا می‌توانید سرویس‌های ورزشی ثالث قابل پشتیبانی را مشاهده کرده و آن‎‌ها را انتخاب نمایید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی چند مورد از کاربردی ترین ترفندهای استفاده از ساعت هوشمند هوآوی پرداختیم. ساعت های هوشمند هواوی با قابلیت های بی شما ورزشی و سلامتی از پرفروش ترین گجت های این برند محسوب می شوند. اما از نظر شما کدام یک از نکات مخفی ساعت هوشمندهای هواوی که در این مقاله به آن اشاره شد کاربرد بیشتری دارند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا می توان با ساعت های هوشمند هواوی تماس تلفنی برقرار کرد؟

در صورت اتصال با بلوتوث به گوشی تلفن همراه خود می توانید به تماس ها پاسخ دهید یا ارتباط تلفنی برقرار کنید.

کدام ساعت هوشمند هواوی برای ورزش مناسب تر است؟

با توجه به ویژگی های در نظر گرفته ساعت هوشمند Watch GT 2 برای ورزش مناسب تر است.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!