معرفی قابلیت‌های اندازه گیری پارامترهای سلامتی با ساعت‌های هوشمند هواوی مقاله و آموزش

معرفی قابلیت‌های اندازه گیری پارامترهای سلامتی با ساعت‌های هوشمند هواوی

شاید بتوان به جرأت گفت که هیچ دستگاهی تا به امروز به حدی که ساعت‎های هوشمندی می‌توانند، به اندازه‎گیری دائمی و راحتی حمل و نقل آنها نزدیک نشده است. ساعت‎های هوشمند شرکت هواوی در این گروه، ابزارهایی بسیار کاربردی هستند که با نوآوری‎ها و قابلیت‎های متنوع خود می‎توانند بهترین‎ها در نوع خود برای پایش مستمر سلامتی افراد و پارامترهای آنها باشند. در ادامه با پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی بیشتر آشنا خواهید شد.

مقدمه

همه کاربران توانایی خرید، استفاده یا حتی حمل دستگاه‎های پایشگر سلامتی را ندارند. این دستگاه‎ها به دلایل متعددی مانند قیمت، موجودی اندک و پراندگی در توزیع یا حتی شارژدهی و نیاز به منابع برق، دستگاه‎هایی مناسب برای اینکه همیشه همراه ما باشند نخواهند بود.

ولی به جرأت می‎توان گفت که سنجش پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی توانسته ‎اند تا حد زیادی خلاء وجودی بسیاری از آنها را در زندگی ما پر کنند.

همراهی سنسورهای مجتمع همراه با الگوریتم‎های روز در تشخیص پارامترها، ویژگی‎ هایی است که ساعت‎های هوشمند از آنها بهره برده و شرایط را برای سنجش و گزارش دقیق، فراهم می‎کنند.

در این خصوص باید نمونه‌‎هایی کامل و مناسب برای اندازه ‎گیری بسیاری از پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی مانند اندازه‌گیری دمای پوست بدن، ضربان قلب، نوار قلب، سنجش سطح اکسیژن خون و پارامتر حداکثر نرخ مصرف اکسیژن در نظر گرفت که در زمان مورد نظر می‎توانند به خوبی از عهده وظایف سپرده شده برآیند.

اندازه‎ گیری مستقیم علائم زیستی و پارامترهای سلامت بیولوژیک تنها بخشی از ویژگی‎ های ساعت‎های هواوی است. همراه کردن این قابلیت‎ها با پارامترهای کاربردی برای اندازه‎گیری سطح استرس، کیفیت خواب و حتی تنظیم رژیم غذایی از جمله ویژگی‎های مکملی هستند که این ساعت‎ها را به مشاورانی همراه و بسیار مناسب برای کاربر تبدیل می‎کنند.

در نظر داشته باشید که هیچ‎گاه نباید به داده ‎های ارائه شده توسط ساعت‎ های هوشمند به عنوان معیار اصلی برای اندازه ‎گیری پارامترهای سلامتی تکیه کرد و در صورت مشاهده مشکلات و داده ‎های غیر معمول، ابتدا اقدام به انجام تست ‎های مجدد گرفته و در صورت بقای مشکل، به نزدیک‎ترین مرکز درمانی مراجعه شود.

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)

اکسیژن را باید اولین غذای بدن انسان دانست که بدون آن زندگی فرد در عرض چندین دقیقه یا حتی ثانیه به اتمام می‎رسد. اما سطح اکسیژن خون به خودی خود پارامتری است که نشان می‎دهد وضعیت تنفس و سلامتی فرد به چه صورت است. اندازه گیری سطح اکسیژن نیز یکی دیگر از پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی است.

قابلیت های پایش سلامتی ساعت های هوشمند هواوی

ساعت‎های هوشمند هواوی با استفاده از ماژول‎هایی مانند ترکیب LEDهای با دقت بالا و فوتودیودهای باکیفیت، ترکیبی ایده‎آل را برای اندازه‎گیری این پارامتر با اسکن رنگ پوست فرد ایجاد کرده‎اند.

این بخش از ساعت‎های هواوی می‎تواند خروجی عددی در بازه صفر تا 100 داشته باشد. هر چه این عدد بالاتر باشد نشان‎دهنده سلامت بهتر و بیشتر فرد خواهد بود. از طرفی، کاهش این معیار به رقم زیر 90 بسیار نگران ‎کننده و خطرناک خواهد بود و باید سریعاً به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه شود.

این قابلیت در ساعت‎های هواوی با تکیه بر الگوریتم‎های پیشرفته TruSeen 4.5+ ارائه شده و به کاربر کمک می‎کند تا به صورت لحظه‎ای از کمیت این پارامتر مطلع شوند.

اندازه‌گیری ضربان و نوار قلب از دیگر ابزار‌های سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

تغییر در ضربان قلب را باید اولین علامت بسیاری از بیماری‌ها دانست. شاید این مهمترین دلیلی باشد که بسیاری از پزشکان با مشاهده بیمار خود اقدام به سنجش نحوه تپش قلب او گرفته یا درخواست نوار قلب می‎دهند.

همراه کردن سنجش ضربان قلب کاربر با سطح اشباع اکسیژن خون می‎تواند نتیجه‎ای مناسب در تشخیص بیماری‎ها از جمله کرونا داشته باشد.

ابزار‌های سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

ساعت‎های هوشمند هواوی را می‎توان یکی از معدود نمونه‎های موجود در بازار دانست که مجموعه کاملی از پارامترهای مرتبط به قلب مانند ضربان قلب، سطح استرس و ارائه نوار قلب را در دستور کار خود قرار داده‎اند. این ساعت‎ها می‎توانند در سریعترین زمان و با دقتی مناسب، گزارش نحوه تپش قلب (ECG) یا ضربان آن را در اختیار فرد یا پزشک بگذارند که شاید نیاز اولیه در تشخیص سریع باشد.

اندازهگیری تب و دمای پوست

یکی از جدیدترین قابلیت های پایش سلامتی ساعت های هوشمند هواوی، توانایی اندازه‎گیری دمای سطح پوست یا همان «تب» است. این ویژگی به هنگام فعالیت غیر عادی یا ابتلا به بسیاری از بیماری‎ها تغییر کرده و می‌تواند علامتی مشهود بر آن باشد.

قابلیت های پایش سلامتی ساعت های هوشمند هواوی

هواوی برای اندازه‎گیری سطح دمای پوست کاربر از سنسورهای اندازه‎گیری دما دقیقی استفاده کرده که با بستن صحیح ساعت روی مچ کاربر، اقدام به اندازه‎گیری این پارامتر نموده و به ما اجازه می‎دهد تا معیاری مشخص از آن را پیش روی خود ببینیم.

گزارش حالت اضطراری از ضروری ترین پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی

هنگام حمله قلبی یا افت ناگهانی فشار خون ممکن است فرد با سرعت بالایی به زمین بخورد. همراه با این زمین خورن و افتادن، تنها افراد دیگر هستند که می‎توانند به کمک فرد آمده و زندگی او را نجات دهند.

هواوی با تنظیم الگوریتم ‎های مورد استفاده در ساعت‎های هوشمند خود شرایطی را فراهم کرده تا بتوان این زمین خوردن را به صورت هوشمند شناسایی کرد. پس از آن یک منوی بسیار ساده به فرد نشان داده می‎شود تا بتواند در صورت بروز مشکل تنها با یک کلیک ساده، درخواست کمک اضطراری خود را برای افراد قابل اعتماد یا اورژانس ارسال کند.

پایش پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی

مسلماً با دریافت کمک در سریعترین زمان ممکن و رسیدن به مراکز درمانی است که درصد شانس زنده ماندن و بهبود وضعیت او بیشتر می‌‎شود و این حالت به کمک ساعت‎ های هوشمند شانس بالاتری خواهد داشت.

اندازه ‎گیری سطح استرس

جدای از قابلیت اندازه گیری پارامترهای سلامتی ساعت هوشمند هواوی به صورت مستقیم در سلامتی، برخی معیارها به صورت ترکیبی عمل می ‎کنند. یکی از این پارامترها، اندازه‎ گیری استرس و اضطراب فرد است.

با ترکیب پارامترهای سلامتی مختلفی مانند نوار قلب، شدت ضربان قلب و … می‎توان سطح استرس فرد را به صورت داده‎ای مشخص ارائه نمود. آگاهی از سطح استرس در شرایط مختلف می‎تواند کمک حال مناسبی برای فرد باشد. با این قابلیت می‎توان برنامه‎ریزی آینده را به صورت هوشمندتری انجام داد. همچنین اتخاذ تصمیم در شرایط بعدی نیز با آگاهی بیشتری صورت خواهد گرفت.

پایش سطح کیفی خواب توسط ابزار‌های سلامتی در ساعت های هوشمند هواوی

یکی از قابلیت‎های مناسب دیگر ساعت‎های هواوی به لطف الگوریتم‎های TruSleep این شرکت به دست می‎آید. سنجش کیفیت خواب کاربر با استفاده از مجموعه داده‎های سلامتی ویژه صورت می‎گیرد. این معیار به فرد می‌گوید در هر ساعت از دوره خواب خود چه وضعیتی داشته است.

این حالت می‎ تواند بین یک چرت ساده گرفته تا خواب سبک، عمیق یا REM تغییر کند. همچنین با کمک الگوریتم هواوی می‎توانید بفهمید بیشترین زمان خواب شما در چه دست ه‎ای قرار گرفته است.

مسلماً هر چه خواب بهتری را در شب تجربه کرده باشید، روز بهتری خواهید داشت. ساعت‎ های هوشمند هواوی می‎ توانند کمکی مناسب برای شناسایی و بهبود وضعیت خواب شما در روزهای آتی باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!