چرا ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 بهترین همراه و مربی تمرینی کاربران است؟ مقاله و آموزش

چرا ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 بهترین همراه و مربی تمرینی کاربران است؟

هواوی به عنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه ساعت‌های هوشمند ورزشی و دستبندهای سلامتی، به تازگی سری ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 را معرفی کرده است. این ساعتها دومین گروه از ساعتهای مجهز به سیستمعامل هارمونی هستند که انبوه قابلیتهای سلامتی، آنها را به محصولاتی ایده‌آل برای ورزشکاران و فعالیتهای ورزشی تبدیل میکند. اما این ویژگیها چه هستند و چرا تا این حد میتوانند مهم باشند؟

مقدمه

ساعت هوشمند هوآوی Watch GT 3 در دو مدل 46 و 42 میلی‌متری عرضه شده که نمایشگرهای به ترتیب 1.43 و 1.32 اینچی آن‌ها به یک پنل AMOLED دارای رزولوشن 466 در 466 پیکسل مجهز شده است. این ساعت علاوه بر نمایشگر عالی، طراحی زیبایی نیز داشته و مهم‌تر از همه، بیشترین قابلیت‌های سلامتی و ورزشی ممکن را به کاربران خود هدیه می‌کند.

عملکرد ورزشی این دستگاه به کمک سخت‌افزار مناسب و هوش مصنوعی قدرتمند هواوی ممکن شده که می‌تواند مانند یک مربی، شما را در انجام ورزش‌های مختلف به صورت حرفه‌ای راهنمایی کند. علاوه بر این، هواوی واچ GT 3 بیشتر از 100 حالت ورزشی متفاوت را نیز پشتیبانی می‌نماید تا انتخابی ایده‌آل برای سنجش سلامتی همه کاربران و رهگیری فعالیت‌های تمرینی ورزشکاران باشد.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر قابلیت‌های ورزشی  و سلامتیهواوی Watch GT 3 می‌پردازیم.

سنسور ضربان قلب حرفه‌ای در هوآوی Watch GT 3

ورزش کردن و سالم ماندن به وسیله داده‌ها آسان‌تر خواهد شد و وجود سخت‌افزاری که بتواند همه داده‌های لازم را به صورت یک جا جمع‌آوری کرده و پردازش نماید، در برنامه‌ریزی برای تمرینات مطابق با وضعیت بدنی و توان جسمی شما نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

اصلی‌ترین ابزار استخراج اطلاعات یک ساعت هوشمند را باید حسگر ضربان قلب دانست که واچ GT 3 به یکی از بهترین انواع آن مجهز شده است. هواوی در این ساعت هوشمند از حسگر ضربان قلب TruSeen 5.0 استفاده کرده که 8 دیود نوری مجزا درون خود داشته و دقت بسیار بیشتری نسبت به نسخههای پیشین خود دارد. هواوی لنز این حسگر را نیز با انحنایی اندک ولی مهم طراحی کرده تا تماس آن با سطح پوست دست کاربر، روی عملکردش تاثیری نگذارد.

ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3

نویزها و سیگنال‌های موجود در محیط اطراف را باید یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که در دقت کار حسگرهای سنجش فاکتورهای سلامتی ساعت‌های هوشمند تاثیر می‌گذارند. هواوی برای حل این مشکل، الگوریتم هوش مصنوعی ساعت Watch GT 3 را بهبود بخشیده تا سیگنال‌های مزاحم به شکل بهینه‌تری حذف شوند. این ویژگی به ساعت هوشمند واچ GT 3 کمک می‌کند تا اطلاعاتی همچون سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را حتی در طول یک برنامه تمرینی شدید و پرتحرک، اندازه بگیرد.

اتفاق جذاب دیگر در ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 آن است که بنابر اعلام هواوی، حسگر TruSeen 5.0 در مقایسه با تجهیزات اختصاصی پزشکی که ضربان قلب یا سطح اشباع اکسیژن خون را اندازه می‌گیرند، دقتی 96 درصدی از خود نشان داده قابلیت‌هایی برای بهبود شرایط جسمی و روحی است. مراقبت ساعت جدید هواوی از سلامتی کاربر با پایان یک فعالیت ورزشی تمام نمی‌شود و واچ GT 3 با پردازش دقیق اطلاعات خواب، در شکل دادن عادات سالم خواب نیز کمک خواهد کرد.

هوآوی Watch GT 3

قابلیت بسیار مهم دیگر ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 آن است که تلاش میکند با بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از وضعیت جسمی کاربر، سطح استرس او را پایش نموده و پیشنهادهای مفید برای کاهش استرس ارائه دهد.

در این حالت واچ GT 3 بنابر نیاز کاربر تمرینات تنفسی اختصاصی را برای کاربر تجویز میکند. ساعت هوشمند Watch GT 3 قادر است تقویم زمانی عادت ماهانه بانوان را نیز ثبت کرده و اطلاعاتی لازم در مورد آن را گزارش دهد.

ارائه گزارش‌ها و اطلاعات سلامتی به بهترین نحو در ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3

تا این جا دیدیم که این ساعت هوشمند قادر است به کمک حسگرهای پیشرفته و هوش مصنوعی تعلیم یافته خود، اطلاعاتی همچون ضربان قلب و سطح اشباع اکسیژن خون را به صورت 24 ساعته بسنجد. با این حال ارائه این اطلاعات به شکل مطلوب نیز اهمیتی حیاتی دارد و به همین دلیل، هواوی Healthy Clover را به عنوان یک سیستم نرم‌افزاری مدیریت اهداف ورزشی و سلامتی کاربران طراحی کرده است.

این سیستم علاوه بر نمایش دادن داده‌هایی دقیق روی چارت‌های قابل فهم، مشوق‌ها و جوایزی نیز برای انگیزه دادن به کاربران ارائه می‌دهد.

اغلب افراد عادی از ساعت هوشمند خود برای پیاده‌روی و دویدن سبک استفاده می‌کنند و تجربه دیجیتال این گروه از کاربران بستگی زیادی به توانایی ساعت در اندازه‌گیری دقیق مسافت، مقدار کالری‌های مصرفی و ثبت دقیق مسیر دارد. ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 با پشتیبانی از سیستم‌های مسیریابی GPS، Galileo، GLONASS و QZSS قدم به قدم شما را همراهی خواهد کرد تا ماجراجویی در طبیعت ناشناخته از همیشه آسان‌تر باشد.

امکانات هوآوی Watch GT 3

نظارت بر فعالیتهای تمرینی متنوع

علاوه بر این، ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 قادر است بیش از 100 نوع فعالیت تمرینی مختلف را پایش نموده و اطلاعات مورد نیاز شما را با توجه به نوع تمرین، به شکلی دقیق جمع‌آوری کند.

با این حال هواوی ساعت هوشمند واچ GT 3 را علاوه بر کاربران عادی، برای دوندگان حرفه‌ای بهینه‌سازی کرده و برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی شده بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. این مربی AI قادر است شدت تمرین شما را زیر نظر گرفته و بر اساس روند پیشرفت، بازخوردهایی به شما ارائه داده و پیشرفت رکوردها را تخمین بزند.

اندازه‌گیری پارامترهای مرتبط با سطح اکسیژن خون

ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 می‌تواند شاخص VO2 Max، حداکثر سرعت مصرف اکسیژن  بدن کاربر، حین فعالیت ورزشی  را نیز اندازه گرفته و برای بهبود آن، پیشنهادهایی در زمینه اصلاح تمرینات هوازی یا غیر هوازی در اختیار دونده بگذارد.

کمبود اکسیژن در خون می‌تواند نشانه‌هایی همچون سردرد، خستگی و تنگی نفس داشته باشد و بی‌توجهی طولانی مدت به آن، عواقب بدتری مانند اختلال در عملکرد قلب یا مغز در پی خواهد داشت. ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 سطح اشباع اکسیژن خون شما را به صورت 24 ساعته زیر نظر داشته و در صورت افت سطح آن، به شما هشدار خواهد داد تا با نفس‌های عمیق، سطح اکسیژن خون خود را به حالت مطلوب بازگردانید.

استفاده از حالت‌های ورزشی و حسگرهای سلامتی معمولاً مصرف باتری دستگاه را افزایش میدهد و اغلب ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، بعد از دو یا سه روز استفاده مداوم و تنها با یک ساعت ورزش روزانه، کاملاً دشارژ ‌می‌شوند. در عین حال اگر برای تفریح یا تمرین به مناطق کوهستانی بدون دسترسی به منبع برق جهت شارژ ساعت خود رفته باشید، تمام شدن شارژ باتری می‌تواند دردسرهای زیادی داشته باشد.

هواوی در ساعت هوشمند واچ GT 3 این مشکل را تا حدود زیادی حل کرده و شما با یک بار شارژ می‌توانید در حالت استفاده عادی تا 14 روز در صورت به کارگیری تمام امکانات، تا 8 روز از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

بازار ساعت‌های هوشمند در طول سالیان اخیر از مدل‌های مختلف پر شده که بسیاری از آن‌ها قابلیت‌هایی همچون شمارش ضربان قلب یا ثبت اطلاعات خواب را جزو مشخصات خود اعلام می‌کنند، اما باید به این نکته توجه کنیم که ارائه این قابلیت‌ها با دقت بالا و به صورت 24 ساعته، به کیفیت سنسورهای دستگاه در آن‌ها بستگی دارد.

ساعت هوشمند هواوی Watch GT 3 با بهترین حسگر ممکن دارای دیودهای نوری متعدد خیال شما را از این بابت راحت کرده و با پشتیبانی دقیق از اکثر سیستم‌های مسیریابی، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و سازگاری دقیق با تمرین‌های ورزشی، می‌تواند یک دوست وفادار و مطمئن در حفظ سلامتی شما باشد.

اگر به تمام این ویژگی‌های این ساعت، طراحی یک دست و بی‌نظیر و قیمت مناسب را نیز اضافه کنیم، می‌توان به صراحت گفت کمتر ساعت هوشمندی می‌تواند در زمینه ارزش خرید با هواوی واچ GT 3 رقابت کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!