با روتر هواوی AX3 آشنا شوید؛ بهترین برای استفاده خانگی و کاری اخبار

با روتر هواوی AX3 آشنا شوید؛ بهترین برای استفاده خانگی و کاری

هواوی از قدیم جز شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی بوده و ترکیب این تجربه و سابقه با فناوری‌های روز در کنار نیازهای کاربران در نهایت موجب تولید محصولاتی متناسب با نیاز آنها می‌شود. یکی از این محصولات روتر هواوی  AX3 Dual Coreاست که در ادامه به بحث و بررسی آن خواهیم پرداخت.

از یک روتر چه می‌خواهید؟

جواب این سوال بستگی به نیازهای شما دارد. اینکه روتر را در چه مکانی قرار دارد آیا با یک خانه کوچک سر و کار داریم یا دفتر اداری؟ آیا محیط مورد نظر اندازه یک شرکت با چندین اتاق است و یا یک ساختمان بزرگی را شامل می‌شود؟

علاوه بر این باید نوع ارتباطات خود را هم در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید از روتر برای کاربری ساده بهره ببرید یا اینکه قصد دارید از این روتر برای مقاصدی چون انتقال داده و یا گمینگ استفاده ببرید؟ اما در نظر داشته باشید روتر هواوی AX3 Dual Core محصولی است که پاسخگوی تمامی نیازها به بهترین نحوه است. در ادامه حتماً بررسی مودم هواوی AX3 را بخوانید.

بررسی مودم هواوی AX3

طراحی جذاب و مینیمال

طراحی روتر هواوی AX3 به شکلی است که مانند سایر محصولات هواوی علاوه بر سادگی از جذابیت خاصی برخوردار است و می‌توان این روتر را در هر محیطی استفاده کرد.

طراحی با ظاهر ساده و ضخامت کم در ترکیب با آنتن‌هایی با طراحی هنرمندانه، ادبیات طراحی جدیدی را برای این محصول رقم زده است. این نوع زبان طراحی به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی از این مودم در کنار سایر وسایل منزل استفاده کرده و آن را با دکوراسیون منزل و محیط کار هماهنگ کنند.

مجهز به وای فای 6؛ سرعت چشمگیر

از مهم‌ترین قابلیت‌های روتر هواوی AX3 می‌توان به پشتیبانی از ارتباط بی‌سیم وای فای نوع ax یا همان Wi-Fi 6 اشاره کرد که نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته و در روتر هواوی نیز به‌کار رفته است.

قابلیت HUAWEI WiFi AX3 می‌تواند با سرعت بیش از سه برابر نسبت به نسل‌های قبلی ارتباط برقرار کرده و در شرایط مطلوب توانایی رسیدن به سرعت خارق‌العاده 1.2 گیگابیت بر ثانیه را داشته که این ارتباط مدیون دسترسی به پهنای باند 160 مگاهرتزی و استفاده از مدولاسیون پیشرفته دیجیتال QAM-1024 است.

روتر AX3 در زمره ارزان‌ترین و کارآمدترین روترها با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6 بوده و باید توجه داشت برای رسیدن به این سرعت باید سایر دستگاه‌های متصل به این روتر از وای فای 6 پشتیبانی کنند.

بررسی روتر Huawei AX3

گیمینگ حرفه‌ای و استریم بدون تأخیر و افت سرعت

روترهایی با پهنای باند بالا بیشتر برای کاربرانی مناسب است که به دنبال استریمینگ یا گیمینگ بوده و نیازمند سریع‌ترین ارتباط و کمترین تاخیر در ارسال و دریافت داده هستند. با بررسی مودم هواوی AX3 می‌‌‌توان فهمید که این مودم از پردازنده‌ای دو هسته‌ای با نام Gigahome بهره می‌برد که قادر است به حداکثر سرعت 3.0 گیگابیت بر ثانیه هم برسد.

این حجم از پهنای باند می‌تواند ارتباطی با سرعت 574 مگابیت بر ثانیه را بر روی باند 2.4 گیگاهرتز و سرعت 2402 مگابیت بر روی باند 5 گیگاهرتز را برقرار کند که در نتیجه آن می‌توان از استریم و گیمینگ بدون کوچک‌ترین تاخیری استفاده برد.

خط ارتباطی با ظرفیت 4 برابر بیشتر

یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر مودم هواوی  AX3 بهره‌گیری از مدولاسیون ارتباطی OFDMAبوده که این روتر را قادر می‌سازد ظرفیت خط را در یک فرکانس ثابت تا 4 برابر افزایش دهد. این یعنی در یک لحظه 128 دستگاه می‌توانند به طور هم‌زمان به این روتر متصل شوند.

بررسی مودم Huawei AX3

محدودیت کمتر در اتصال تعداد دستگاه‌ها با سرعت بالا

هنگامی که دستگاه جدیدی به روترها اضافه می‌شوند معمولاً روترها سرعت دیگر وسایل را کاهش می‌دهند و این بر روی کیفیت شبکه تاثیر می‌گذارد. هواوی برای غلبه بر این مشکل از فناوری OFDMA بهره می‌برد که به کاربر اجازه داده تا به صورت هم‌زمان از نهایت ظرفیت و سرعت شبکه استفاده کنند. با استفاده از این فناوری می‌توان 128 دستگاه را به صورت هم‌زمان به شبکه متصل کرد و پردازنده Gigahome Dual Core 1.2 GHz سرعت اتصال حداکثری این دستگاه‌ها را تضمین می‌کند.

تأخیر بسیار پایین‌تر

همچنین مودم هواوی  AX3می‌تواند کم‌ترین تاخیر را نسبت به سایر دستگا‌ه‌ها داشته باشد به‌طوری‌که میزان تاخیر ثبت شده در این مودم دو سوم کمتر از مدل‌های مشابه است. و این یعنی می‌توانید با تاخیر کمتری اتصال‌های بین دو دستگاه را تغییر دهید.

دوستدار محیط زیست با مصرف انرژی کمتر

بهره‌گیری از پردازنده‌ای جدیدتر در کنار فناوری وای فای 6 و بهینه‌سازی‌های مختلف موجب شده روتر هواوی ای ایکس 3 تا حدود 30 درصد کمتر از سایر مدل‌های مشابه انرژی مصرف کند. هواوی برای رسیدن به این حجم از کاهش انرژی از الگوریتم‌های مختلفی استفاده کرده تا روتر را در مواقعی که بیکار است به حالت استندبای برده و به‌طور خودکار میزان مصرف انرژی و فعالیت تراشه را مدیریت می‌کند.

بدون مشکل در عبور از دیوارها

از دیگر قابلیت‌های مودم هواوی  AX3 می‌توان به برد بالای وای فای 6 با قابلیت نفوذ در موانعی مانند دیوارها اشاره کرد. این قابلیت زمانی‌که بین دستگاه شما و روتر دو اتاق فاصله باشد خود را نشان خواهد داد. در این حالات روتر برای غلبه بر مشکل با استفاده از فناوری Dynamic Narrow Band توان ارسال سیگنال را به 6 دسی‌بل آن هم در پهنای باند 2 مگاهرتز افزایش داده که در این حالت امواج به بالاترین سطح نفوذ خود می‌رسد.

هماهنگی باورنکردنی با دستگاه‌های هواوی

اگر به برند هواوی وفادار بوده و از محصولات این شرکت استفاده می‌کنید بدون شک بهترین روتر برای استفاده در منزل روتر  AX3 است چون‌که این روتر با هماهنگی خاصی که بین دستگاه‌های هواوی ایجاد می‌کند موجب شده تا بالاترین سرعت را نسبت به سایر محصولات تجربه کنید.

اگر هم از گوشی هوشمند و یا تبلت هواوی استفاده می‌کنید پیشنهاد ما این است که به غیر از  مودم هواوی  AX3 به مودم دیگری فکر نکنید چون‌که تراشه این مودم با تراشه ارتباطی گوشی و یا تبلت شما یکسان بوده و با استفاده از پهنای باند وسیع 160 مگاهرتزی امکان رسیدن به سرعت‌های بالاتر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی مودم روتر هوآوی مدل AX3

HUAWEI Share؛ با یک چشم به هم زدن به دیگر دستگاه‌ها متصل شوید

بهره‌گیری از بستر ارتباطی هواوی Share را می‌توان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هواوی دانست که این امکان را فراهم می‌کند تا با بالاترین سرعت ممکن بین دو یا چند دستگاه ارتباط برقرار کرد و بین آنها به جابجایی اطلاعات پرداخت.

بررسی مودم هواوی AX3 نشان داد که برای این کار کافیست گوشی یا تبلت خود را به روتر هواوی نزدیک کرده تا با مشاهده تنظیمات بتوانید علاوه بر اشتراک‌گذاری داده‌های دستگاه خود با طرف مقابل، از نرم‌افزار کاربردی HUAWEI AI Life نیز بهره ببرید.

انعطاف در پیکربندی شبکه

در مکان‌های بزرگ گاهی باید از چندین روتر در کنار هم استفاده کرد که البته روتر  AX3این قابلیت را دارد که از آن در شبکه‌های مختلف با پیکریندی‌های متفاوت استفاده کرد. همچنین AX3 این قابلیت را دارد که با روترهای قدیمی ست شود که این کار با استفاده از دکمه H روی روتر و استفاده از فناوری WPS به راحتی میسر می‌شود.

بررسی مودم Huawei AX3

در انتها باید گفت اگر به دنبال یک روتر حرفه‌ای اقتصادی هستید، بهترین گزینه برای شما روتر هواوی AX3 است. این روتر با قابلیت‌هایی مانند وای فای 6، تأخیر اندک، پهنای باند و سرعت بسیار بالا و مصرف بهینه انرژی در کنار طراحی زیبا می‌تواند بهترین گزینه برای خانه یا دفتر کار شما باشد. همچنین روتر هواوی AX3 هم‌اکنون در بازار کشورمان موجود بوده و با گارانتی و خدمات پس از فروش رسمی به فروش می‌رسد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!