بررسی قابلیت‌های ویژه روتر HUAWEI WiFi AX3 ؛ چگونه بدون هزینه زیاد یک شبکه بی‌سیم همه‌کاره راه‌اندازی کنیم؟  مقاله و آموزش

بررسی قابلیت‌های ویژه روتر HUAWEI WiFi AX3 ؛ چگونه بدون هزینه زیاد یک شبکه بی‌سیم همه‌کاره راه‌اندازی کنیم؟ 

روتر هواوی ax3 با قابلیت های چشمگیر خود شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده است که چگونه بدون هزینه زیاد یک شبکه بی‌سیم همه‌کاره راه‌اندازی کنیم؟ پاسخ ما به شما استفاده از قابلیت‌های ویژه روتر HUAWEI WiFi AX3 است. در ادامه این مطلب شما را بیشتر با روتر هوآوی ax3 و قابلیت های آن آشنا خواهیم کرد. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای افرادی که می‌خواهند یک شبکه کوچک محلی را تشکیل دهند، یک روتر بی‌سیم بهترین انتخاب است؛ ولی اگر پهنای باند بالا و تعداد دستگاه‌های زیادی بخواهند در همین شبکه به دیگر ابزارها متصل شوند چطور؟ آیا باز هم می‌توان از یک روتر بی‌سیم استفاده کرد؟ پاسخ این سوال بله است؛ به شرطی که روتر جذابی مانند هواوی WiFi AX3 Quad Core را انتخاب کرده باشید که بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رود، می‌تواند به نیازهای کاربران پاسخ دهد.

پس از معرفی رسمی پروتکل ارتباطی وای فای نسخه 6 در سال 2019 توسط اتحادیه Wi-Fi Alliance شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید روترها و دیوایس‌های سازگار با این پروتکل جذاب دست به کار شدند.

به صورت کلی Wi-Fi 6 که بر پایه پروتکل ارتباطی IEEE 802.11ax توسعه داده شده می‌تواند در همه زمینه‌ها از سرعت و پهنای باند گرفته تا پایداری و تعداد ابزارهای مجاز به اتصال به شبکه بهبود چشمگیری به خود دیده و حالا هواوی با تولید روتر HUAWEI WiFi AX3 به عنوان یکی از بهترین روترهای بازار شرایطی را ایجاد کرده که بتوان از پتانسیل این پروتکل ارتباطی بی‌سیم، بیشترین استفاده ممکن را به عمل آورد. در ادامه با بررسی روتر وای فای 6 هواوی AX3 با مشخصات و قابلیت‌های این روتر بیشتر آشنا می‌شویم.

طراحی زیبا و ساده روتر HUAWEI WiFi AX3

روتر هواوی WiFi AX3 را باید به عنوان روتری محسوب نمود که علاوه بر مشخصات فنی، به بعد ظاهر و طراحی آن نیز توجه خاصی شده است. ابعاد مناسب روتر هوآوی ax3 موجب می‌شود بتوان این روتر را در هر مکانی نصب کرد و در این حالت نیازی به نگرانی بابت محل قرارگیری دستگاه و نحوه اتصال وجود نخواهد داشت.

این دستگاه یک روتر زیبا، با طراحی مینیمال شامل بدنه یک‌دست و چهار آنتن متحرک است که می‌تواند سازگاری متناسبی با انواع محیط‌ها، از خانگی گرفته تا اداری و حتی تجاری، داشته باشد.

بررسی روتر وای فای 6 هواوی AX3

چرا استفاده از وای فای 6، روتر HUAWEI WiFi AX3 تا این حد مهم است؟

به صورت کلی وای فای 6 می‌تواند همه آنچه در وای فای 5 را با همه بهبودهایش نسبت به نسل قبل دیده و از آنها استفاده می‌کردیم را یک قدم جلوتر و با کیفیت و کمیت بالاتری ارائه دهد.

سرعت سه برابر بیشتر در روتر هواوی ax3

با استفاده از روتر HUAWEI WiFi AX3 Quad Core کاربر می‌تواند تا سه برابر سرعت بیشتر نسبت به نسل قبلی خود یعنی تا سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را در یک ارتباط تک جریانه (Single Stream) به دست آورد که حاصل دسترسی به پهنای باند 160 مگاهرتز و مدولاسیون دیجیتال 1024-QAM است. با استفاده از این فناوری کاربر می‌تواند سرعت کلی بهبود یافته‌ای را حاصل کند که تا پیش از این شاید دسترسی به آن به دستگاه‌های بسیار گران‌قیمت‌تر و البته بزرگتر و حجیم‌تری نیاز داشت.

بررسی روتر وای فای 6 هوآوی AX3

گیمینگ و پخش آنلاین بدون افت و عقب‌ماندگی با استفاده از روتر هوآوی ax3

به لطف استفاده از تراشه قدرتمند چهار هسته‌ای Gigahome در این روتر کاربر می‌تواند به حداکثر سرعت 3.0 گیگابیت بر ثانیه برسد (574 مگابیت بر ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز و 2402 مگابیت بر ثانیه روی باند 5 گیگاهرتز) که نتیجه آن استریمینگ و گیمینگی بسیار واقعی‌تر بدون هیچ‌گونه جاماندگی محتوا (Lagging) و کاهش کیفیت است.

ظرفیت خط 4 برابر روتر HUAWEI WiFi AX3

با استفاده از مدولاسیون OFDMA که روش خلاقانه‌ای در استفاده از کانال‌های ارتباطی را پیشنهاد می‌کند می‌توان تا 4 برابر ظرفیت خط را (در فرکانس ثابت) افزایش داد. این بدان معناست که می‌تواند تعداد دستگاه‌هایی که می‌توان در یک لحظه در یک خط به یکدیگر متصل کرد را تا 128 دستگاه افزایش داد. نکته مثبت دیگری که در این بخش وجود دارد قابلیت اتصال همزمان دستگاه‌ها با حداقل کاهش سرعت همزمان را حاصل نمود. این فناوری بهترین راهکار برای مدیریت ابزارهای متعدد در یک شبکه است و با بهینگی عالی که دارد می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل طراحی این نسل از ارتباط وای-فای باشد.

تا 66 درصد تأخیر کمتر 

طبق اعلام شرکت هواوی روتر HUAWEI WiFi AX3 می‌تواند شرایط را برای ارتباط تا 66 درصد تأخیر کمتر نسبت به روترهای وای فای 5 فراهم کند. طبق آزمایشات اعلام شده این روتر حداکثر تأخیر تا 10 میلی‌ثانیه دارد و این در حالی است که با استفاده از بهترین روتر های Wi-Fi 5 می‌توان به حداکثر 30 میلی‌ثانیه در تأخیر ارتباط رسید که این ویژگی برای کاربرانی که به منظور انجام بازی‌های آنلاین و یا ارتباط سریع بدون تأخیر نیاز دارند ویژگی بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

30 درصد مصرف انرژی کمتر

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه روتر HUAWEI WiFi AX3، مصرف توان کمتر آن به میزان تقریبی 30 درصد نسبت به روترهای مشابه با عملکرد یکسان است. در واقع شرکت هواوی با استفاده از تراشه‌ پردازشی کم‌مصرف از یک سو و همچنین تنظیم هوشمندانه زمان‌های آماده به کار و انتظار مودم شرایط لازم برای مصرف کمتر انرژی توسط دستگاه را فراهم کرده که به خودی خود می‌تواند برای افرادی که از مودم به صورت 24 ساعته استفاده می‌کنند تفاوت مشهودی در هزینه‌های مصرفی قبوض برق شهری نیز رقم خواهد زد.

بهترین گزینه برای افرادی که گوشی هواوی دارند

یکی از نکات جالب روتر HUAWEI WiFi AX3 آن است که با ایجاد یکپارچگی جذاب و قابلیت همزمان‌سازی و استفاده بهینه از منابع، هنگامی که یک ابزار ساخت شرکت هواوی مانند گوشی هوشمند با تراشه ارتباطی وای فای 6 را به روتر AX3000M متصل کنید می‌توان سرعتی بسیار بیشتر را در این ارتباط دوسویه دریافت کرد.

روتر HUAWEI WiFi AX3

این قابلیت به لطف استفاده هر دو دستگاه از تراشه‌های وای فای یکسان و پهنای باند وسیع 160 مگاهرتزی در هر دو سمت است که به گوشی و روتر شما اجازه برقراری ارتباطی با سرعت 1.8 گیگابیت بر ثانیه را داده که نسبت به رقبای هم رده تا 20 درصد و نسبت به روترهای AX1800M نیز تا 200 درصد سریعتر خواهد بود.

قدرت نفوذ بالای سیگنال در ساختمان‌های با اتاق‌های فراوان

استفاده از روتر وای‌فای 6 هواوی AX3 مزایای بسیار جذاب دیگری برای روتر و گوشی‌های بهره‌مند از آن را نیز دارد که یکی از مهمترین آنها قابلیت عبور از دیوارهای بیشتر در داخل ساختمان است.

روتر هواوی ax3

در این دستگاه‌ها با توجه به قابلیت انتشار سیگنال‌های وای فای تا توان 6 دسی‌بل در پهنای باند بسیار نازک 2 مگاهرتزی که به لطف فناوری Dynamic Narrow Band و بر پایه هماهنگی تراشه‌های دو دستگاه مرتبط با یکدیگر به دست می‌آید، سیگنال‌های ارتباطی توانی بیشتر در عبور از دیوارها یا به اصطلاح ارتباط بین اتاق‌های مختلف خواهند داشت.

اتصال تعداد دستگاه‌های بیشتر با سرعت بالاتر و محدودیت کمتر

یکی دیگر از مشکلاتی که شاید بسیاری از کاربران در یک شبکه محلی همواره با آن روبرو بوده‌اند کاهش سرعت و یا قطعی اتصال ناشی از اتصال دستگاه‌های متعدد به روتر است. این پدیده به علت ظرفیت پایین پروتکل‌های ارتباطی روتر است که روتر وای‌فای 6 هوآوی AX3 آن را با استفاده از پروتکل OFDMA و قابلیت چندکاربره آن، مرتفع نموده است.

به این ترتیب می‌توان تا حداکثر 128 دستگاه را به روتر متصل کرد و در عین حال خدماتی با کیفیت بالا را برای هر یک دریافت نمود.

روتر هوآوی ax3

اشتراک‌گذاری سریع داده‌ها با HUAWEI Share

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی دستگاه‌های هواوی قابلیت استفاده از نرم‌افزار و راهکار ارتباطی Huawei Share است. این قابلیت به دستگاه‌های هواوی شما کمک می‌کند تا در کوتاهترین زمان محتوای مورد نیاز خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی دستگاه‌های هواوی قابلیت استفاده از نرم‌افزار و راهکار ارتباطی Huawei Share است.

برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست گوشی هواوی خود را به بدنه روتر وای‌فای 6 هوآوی AX3 نزدیک کنید و با ایجاد تنظیمات مورد نیاز ظاهر شده، هر آنچه مد نظر دارید از اطلاعات داخل گوشی خود را در دسترس کاربران و دستگاه‌های دیگر موجود در شبکه قرار دهید.

بررسی روتر وای فای 6 هواوی AX3

پیکربندی‌های متنوع با چندین روتر در شبکه

اگر محل مورد نظر شما برای استفاده از روتر یک محیط بزرگ با فواصل زیاد باشد لازم است تا از چندین روتر در شبکه استفاده کنید. در این حالت تکنیک‌هایی مانند شبکه بی‌سیم، شبکه کابلی و یا راهکارهای ترکیبی پیشنهاد می‌شود. با توجه به این نیاز هواوی ساختاری ایجاد کرده که بتوان با پیکربندی مورد نیاز در هر بخش از شبکه که نیاز باشد از روتر هوآوی ax3 استفاده کرد.

روتر هوآوی ax3

همچنین قابلیت یکپارچگی با روترهای قدیمی‌تر هواوی نیز به آسانی و با تنها فشار دادن دکمه H روی بدنه روتر میسر می‌شود و می‌توان بدون دردسرهای معمول پیکربندی‌های چند دستگاهی، یک شبکه بزرگ با یک نام واحد را با استفاده از ترکیب روتر وای فای 6 هواوی AX3 و دیگر دستگاه‌ها برپا کرد.

امنیت بالا با یک پروتکل ویژه در روتر HUAWEI WiFi AX3

با توجه به اینکه هواوی در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار روتر وای‌فای 6 هواوی AX3 از فناوری‌های اختصاصی خود همراه با پیشرفته‌ترین پروتکل‌های امنیتی استفاده کرده است می‌توان سطح امنیتی بسیار بالایی را برای این روتر جهت استفاده و نفوذ غیرمجاز به شبکه ایجاد نمود.

روتر وای‌فای 6 هواوی AX3

استفاده از فناوری TEE (محیط اجرای قابل اطمینان) و  میکروکرنل  موجب اجرای دستورات و برقراری ارتباط در یک فضای امن داخل پردازنده اصلی دستگاه شده و در کنار آن فناوری CC EAL5 نیز موجب برقراری ارتباط امن با ویژگی‌های امنیتی بهبودیافته سیستم‌عامل در سطح سخت‌افزار می‌شود.

بررسی روتر وای فای 6 هواوی AX3 نشان می دهد که مجموعه فناوری‌های فوق که به فناوری Huawei HomeSec موسوم است موجب می‌شود در استفاده از روتر وای‌فای 6 هواوی AX3 همواره پایش امنیتی سطح بالایی صورت گرفته و بسیاری از خطرات احتمالی از جانب هکرها و افراد مزاحم را تا حد بسیار بالایی حذف نمود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!