معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC در ایربادزهای هواوی مقاله و آموزش

معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC در ایربادزهای هواوی

در سال‌های اخیر بازار هدفون‌های بیسیم با رشد فزاینده‌ای روبرو بوده و ایربادهای حرفه‌ای ارزان‌قیمت مورد توجه کاربران قرار گرفته است، محصولاتی که به انواع و اقسام فناوری‌های روز مجهز شده‌اند تا آسایش و راحتی را برای کاربر به ارمغان بیاورند. یکی از این فناوری‌ها قابلیت Intelligent Dynamic ANC بوده که هواوی در کنار رونمایی از فری بادز پرو آن را معرفی کرد. در ادامه سعی شده فناوری Intelligent Dynamic ANC در ایربادزهای هواوی به عنوان یک قابلیت مفید و کاربردی به طور خلاصه بررسی شود.

بدون شک بیشتر افراد برای خرید هدفون خصوصاً از نوع بی‌سیم آن تحقیق و تفحص بسیار زیادی انجام داده تا بهترین آن‌ها را در میان انبوهی از مدل‌ها و برندهای مختلف انتخاب کنند. اما در این میان اصطلاحات مختلفی از فناوری‌ها وجود دارند که همگی آنها منجر به بهتر شدن کیفیت گوش دادن به موسیقی یا مکالمه می‌شوند. یکی از این عبارات نویز کنسلینگ فعال یا همان ANC است که با هدف کاستن یا از بین بردن صداهای اضافی محیط معرفی شده تا به ارائه صدایی واضح‌تر و شفاف‌تر بیانجامد. ناگفته نماند که ANC صدای پس زمینه را در حالی است که شما مشغول مکالمه یا گوش دادن به موسیقی هستید حذف می­کند.

فناوری Intelligent Dynamic ANC هواوی چیست؟

هواوی در فری بادز پرو خود از یک فناوری اختصاصی و مدرن برای این کار استفاده می‌کند که می‌تواند تعریفی جدید از ANC تلقی شود. این محصول به تکنولوژی Intelligent Dynamic ANC مجهز شده است. این فناوری ابتکاری و البته منحصر‌به‌فرد را می‌توان اولین سیستم حذف نویز دینامیکی هوشمند در جهان دانست.

فناوری Intelligent Dynamic ANC در ایربادزهای هواوی

هواوی با معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC کاربران را مورد توجه قرار داده و بزرگترین هدف این فناوری را هم شنیدن موسیقی با کیفیت بسیار بالا بدون مزاحمت صداهای اضافی محیط اطراف بیان کرده است. در واقع با بهره‌گیری از Intelligent Dynamic ANC شنیدن موسیقی یا صدای مخاطب هنگام مکالمه بسیار با کیفیت‌تر خواهد بود.

در فناوری جدید هواوی از میکروفون‌هایی استفاده شده است که با بهره‌گیری از آن صداهای اضافی محیط و نویزها تشخیص داده می‌شوند. سپس مدارهای مخصوصی برای شناسایی و مسدود کردن نویز وارد عمل شده تا به این ترتیب از شنیده شدن صدای محیط جلوگیری می‌شود.

البته مسدود کردن نویز هم توسط خود اسپیکرها صورت می‌گیرد تا کیفیت صدایی که در نهایت شنیده بالا برود. ناگفته نماند که فری‌بادز پرو هواوی با بهره‌گیری از تکنولوژی Intelligent Dynamic ANC صداهایی تا قدرت 40 دسی بل را حذف کرده و صدایی خالص و عاری از هرگونه نویز را ارائه می‌دهد.

فناوری Intelligent Dynamic ANC هواوی چه ویژگی‌هایی دارد

سیستم پویای حذف نویز هوشمند Intelligent Dynamic ANC هواوی می‌تواند به صورت هوشمند صداهای اضافی در محیط را شناسایی کرده و به صورت خودکار نویز را به بهترین حالت ممکن کاهش دهد تا کاربر بهترین تجربه را داشته باشد. البته هواوی برای راحتی کاربران چند سناریوی متفاوت تعریف کرده است.

سناریوی اول Ultra Mode نام دارد که برای محیط‌های بسیار شلوغ طراحی شده و با قابلیت نویز کنسلینگ قدرتمند خود به حذف صداهای مزاحم پرداخته تا صدایی که به گوش کاربر می‌رسد عاری از نویزهای محیطی باشد.

حالت دوم Cozy Mode بوده که برای محیط‌هایی مانند محل کار طراحی شده و صداهایی مانند تایپ کردن، ورق زدن کاغذ و حرف زدن افراد در محیط کاری را حذف می‌کند تا حواس کاربر پرت نشود.

سومین سناریو General Mode نام دارد که برای حذف نویز مکان‌هایی مانند کافه و رستوران‌ و خیابان طراحی شده تا کاربر بتواند محتوای صوتی مورد علاقه خود را با تمام جزئیات گوش کند.

تکنولوژی Intelligent Dynamic ANC در ایربادزهای هواوی

قابلیت دیگر سیستم حذف نویز هوشمند هواوی امکان تغییر صدای ورودی به هدفون در شرایط مختلف است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌‎دهد تا بتواند اصوات خاصی مانند صدای انسان، صدای اعلان در فرودگاه‎ها و مراکز عمومی و موارد دیگر را به راحتی بشنود. هواوی برای این قابلیت هم سه حالت Voice Mode برای شنیدن صدای انسان، Awareness Mode برای شنیدن صدای اعلان‌ها و Off را تعریف کرده تا کاربر حتی هنگام گوشی دادن به موسیقی همراه با حذف نویز بتواند صداهای مهم محیط را در هر شرایطی بشنود.

البته باید گفت که استفاده از سیستم حذف نویز در هدفون‌های بی­سیم مصرف انرژی را افزایش می‌دهد، بنابراین طراحان هدفون‌ها برای کنترل مصرف انرژی معمولاً یک دکمه برای ANC در نظر می‌گیرند تا بتوان آن را در صورت دلخواه فعال یا غیر فعال کرد. اما هواوی با معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC مصرف انرژی را هم بسیار بهینه کرده و روشن بودن این قابلیت تاثیر چندانی بر زمان شارژدهی باتری هندزفری شما ندارد.

جمع بندی

اگر می‌خواهید مکالمه‌ای با کیفیت داشته باشید، باید در هنگام خرید به فناوری ANC هم توجه داشته باشید. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد این ویژگی سخت‌افزاری کمک می‌کند تا موسیقی و به­طور صداهایی که از هندزفری و هدفون می‌شنوید کیفیت بالاتری داشته و تمامی یا اکثر صداهای اضافی و نویزهای محیط در آن کاسته یا حذف شوند. در این میان هواوی با معرفی فناوری Intelligent Dynamic ANC علاوه بر بهینه‌سازی حذف صداهای مزاحم موجب راحتی کاربران در استفاده از این قابلیت شده و مصرف انرژی را در هدفون‌های خود کاهش داده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!