اقدامات احتیاطی مهم شارژ برای سلامت باتری و گوشی مقاله و آموزش

اقدامات احتیاطی مهم شارژ برای سلامت باتری و گوشی

نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایل بر طول عمر باتری های لیتیومی موثر است. مانند بسیاری از دستگاه‌های موجود بازار، گوشی‌های هواوی نیز با باتری‌های لیتیوم یونی عرضه می‌شوند. باتری انرژی اجزای مختلف سخت‌افزاری مانند نمایشگر و تراشه را تأمین نموده و شما را قادر به اجرا و تعامل با سیستم نرم افزاری گوشی می‌کنند.

با این حال شارژ باتری گوشی شما بالأخره زمانی تمام می‌شود. در چنین شرایطی که گوشی نسبت به تمام شدن شارژ به شما هشدار می دهد شما تنها کابل USB را به آن متصل کرده و شروع به شارژ دستگاه می‌کنید تا از خاموش شدن گوشی به طور خودکار جلوگیری شود.

نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایلبهترین روش شارژ گوشی چیست؟

اما شارژ کردن گوشی به همین جا ختم نمی‌شود. در واقع برخی موارد یا اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید هر کاربری از آنها مطلع باشد. با استفاده از این اقدامات می‌تواند مدت زمان عملکرد صحیح  سیستم شارژ را برای زمانی طولانی گسترش داد. در ادامه شما با نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایل آشنا خواهید شد:

  1. اولین اصل در نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایل استفاده از آداپتور استاندارد گوشی شما است. گوشی خود را با آداپتور استاندارد و کابل USB که همراه دستگاه عرضه می‌شود شارژ کنید. استفاده از شارژرهای دیگر یا کابل های USB متفرقه ممکن است باعث ری‌استارت شدن‌های مکرر، شارژ شدن کُند، داغ شدن بیش از حد گوشی یا سایر تبعات ناخواسته شود.
  2. وقتی شارژر یا دستگاه دیگری به درگاه USB متصل می‌شود گوشی شما به طور خودکار بررسی‌های ایمنی را انجام می‌دهد. اگر در درگاه USB رطوبت تشخیص داده شود، گوشی شما به طور خودکار اقدامات ایمنی را فعال و شارژ را متوقف می کند. در این صورت شارژر خود را از پورت USB جدا کنید و صبر کنید تا درگاه خشک شود.
  3. مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری به دمای محیط و عمر باتری بستگی دارد.
  4. باتری ها تعداد محدودی چرخه شارژ در اختیار دارند. هنگامی که شارژدهی باتری به طور محسوسی کوتاه شد، برای تعویض باتری به نمایندگی‌های مجاز Huawei مراجعه کنید.
  5. هنگام انجام شارژ، گوشی یا شارژر خود را نپوشانید.
  6. گوشی شما ممکن است هنگامی که برای مدت طولانی از آن استفاده می‌کنید مخصوصاً در دمای محیطی بالا، داغ شود. در این حالت شارژ را متوقف، برخی از قابلیت‌های گوشی را غیرفعال نموده و آن را به یک مکان خنک منتقل کنید.
  7. یکی دیگر از نکات مهم در نحوه صحیح شارژ کردن باتری موبایل این است که به هیچ عنوان از گوشی خود در حال شارژ استفاده نکنید.
  8. اگر بعد از فشردن و نگه داشتن دکمه پاور گوشی شما پاسخ ندهد ممکن است شارژ باتری تمام شده باشد. آن را به مدت10 دقیقه شارژ کنید و سپس مجدد تلاش کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!