چرا هواوی میت 40 پرو یک گوشی محبوب برای بازی و گیمینگ است مقاله و آموزش

چرا هواوی میت 40 پرو یک گوشی محبوب برای بازی و گیمینگ است

گوشی میت 40 پرو به عنوان یکی از پرچمداران مطرح هواوی از طرف کاربران با استقبال بسیار بالایی رو به رو شده است. از این رو این مقاله را به معرفی مزایای میت 40 پرو اختصاص داده ایم.

آوریل 1989 نینتندو اولین Game Boy را با قاب خاکستری نه چندان زیبا و یک جفت دکمه بنفش نمادین عرضه کرد که هرچند اولین کنسول بازی قابل حمل دنیا نبود، اما یکی از تأثیر گذارترین محصولات در این زمینه محسوب می‌شود.

حالا با گذشت تنها 32 سال از آن زمان، شاهد گوشی‌های موبایل بسیار پرقدرت و توانمند هستیم که کاربران را از داشتن کنسول بازی قابل حمل بی نیاز کرده‌اند و حتی بهتر از آنها عمل می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع بد نیست اشاره کنیم بر اساس یک گزارش تنها در سه ماهه اول سال 2020 روی هم رفته نزدیک به 13 میلیارد بار بازی‌های موبایل دانلود شده‌اند.

امروزه تعداد بی شماری بازی موبایل بر روی فروشگاه‌های مختلف در دسترس هستند و بازی‌هایی چون PUBG Mobile و Fortnite توانسته‌اند به نام‌هایی آشنایی برای همه افراد تبدیل شوند و الهام‌بخش ده‌ها توسعه دهنده دیگر بازی‌های بتل رویال و تیراندازی شده‌اند. حتی بازی‌های MOBA هم که پیش‌تر در انحصار پلتفرم‌های دیگر بودند به گوشی‌های موبایل آماده‌اند. در صورتی هم که اهل بازی‌های رقابتی نباشید، بازی‌های ساده بی نهایتی وجود دارند که رایگان هستند و می‌توانند در هر زمان و مکانی شما را سرگرم کنند.

مزایای میت 40 پرو

در وجود این تحول‌های شگرف هیچ عجیب نیست که گیمینگ با گوشی‌های موبایل به یکی از سرگرمی‌های اصلی در دنیا تبدیل شده است و روزانه مردم ساعت‌ها مشغول بازی کردن بر روی گوشی‌های خود هستند.

مهم نیست بازی محبوب شما چه باشد، شما به دستگاهی نیاز دارید که قادر به ارائه نهایت لذت از بازی کردن آن باشد. با وجود اینکه درباره بازی‌های موبایل صحبت می‌کنیم، اما امروزه بازی‌های جدید زیادی وجود دارند که به طور روز افزونی پیچیده هستند و گرافیک عالی دارند که سخت افزارهای قوی هم می‌طلبد. بدون داشتن گوشی که به اندازه کافی برای اجرای این بازی‌ها قوی باشد، احتمالاً تجربه‌ای ناخوشایند از بازی محبوبتان خواهید داشت و از آن خسته می‌شود. تصور کنید تنها یک حرکت تعیین کننده برنده بازی را به خاطر لگ زدن گرافیک از دست بدهید.

افزون بر قدرت گرافیکی، چیزهای دیگری از جمله صفحه نمایش، باتری، بازخورد لمسی و کیفیت صدا هم وجود دارند که به شدت بر تجربه شما از بازی کردن تأثیر می‌گذارند. اما در وجود ده‌ها گوشی‌های موبایل مختلف، گیمرها باید چه گوشی انتخاب کنند؟ هواوی به این پرسش شما پاسخ می‌دهد.

دلایل خرید میت 40 پرو

میت 40 پرو؛ محبوبِ گیمرها

یکی از مزایای میت 40 پرو قابلیت های آن در اجرای بازی است. هواوی در اکتبر سال 2020 گوشی HUAWEI Mate 40 Pro را با انبوهی از قابلیت‌های گیمر پسند روانه بازار کرد که حرفه‌ای ترین گیمرها را هم راضی می‌کند.

برای شروع به مهم‌ترین موضوع در بازی‌های موبایل می‌پردازیم که بدون شک گرافیک است. امروزه گرافیک و جزئیات گرافیکی برخی از بازی‌های موبایل قابل مقایسه با بازی‌های کنسول هستند. برای نمونه باید به EVE Echoes اشاره کنیم که یک اسکرین شات از گیم پلی آن را مشاهده می‌کنید.

مزایای هواوی میت 40 پرو

این یک اسکرین شات از گیم پلی خود بازی است و یک صحنه سینماتیک از پیش رندر شده و فشرده سازی شده نیست. اگر به این تصویر دقت کنید بافت مدل، نورپردازی و جلوه ذرات موجود در آن چیزی نیست که همین چند سال قبل کسی انتظار آن را از یک بازی موبایل داشته باشد اما حالا وجود دارد. این اسکرین شات بر روی گوشی HUAWEI Mate 40 Pro گرفته شده است که قادر به اجرای روان بازی با نرخ فریم دهی پایدار و تنظیمات گرافیکی بالا است. در حقیقت برای رندر کردن این صحنه چیپست Kirin 9000 بکار رفته در گوشی HUAWEI Mate 40 Pro انبوهی از پردازش‌های سنگین را اجرا کرده است.

وجود چیپست Kirin 9000 نیز از دیگر مزایای هواوی میت 40 پرو است. چیپست مزبور از پردازنده گرافیکی داخلی 24 هسته‌ای Mali-G78 با فناوری انحصاری Kirin Gaming+ 3.0 بهره می‌برد که به راحتی قادر به اجرای بازی‌های سنگینی چون EVE Echoes بدون هرگونه لگ زدن است.

همچنین باید اشاره کرد چیپست Kirin 9000 با استفاده از فناوری ساخت پیشرفته 5 نانومتری تولید می‌شود که از نظر راندمان انرژی یکی از برترین فناوری‌های ساخت تراشه کنونی دنیا است. چیپست مزبور در گوشی HUAWEI Mate 40 Pro در کنار یک باتری با ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت به کار گرفته شده است تا گیمرها بتوانند ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد بازی کنند. در صورتی هم که به شارژ کردن باتری نیاز باشد، HUAWEI Mate 40 Pro به لطف شارژر 66 واتی HUAWEI SuperCharge خود خیلی سریع شارژ می‌شود و نیاز نیست مدت طولانی منتظر ماند.

مزایای میت 40 پرو

یکی از مهمترین دلایل خرید میت 40 پرو برای گیمرها وجود یک صفحه نمایش پیشرفته در این پرچمدار هواوی است. زیرا پس از اجرای روان بازی، دومین عنصر کلیدی در گیمینگ بر روی گوشی‌های موبایل صفحه نمایش است. گوشی HUAWEI Mate 40 Pro از صفحه نمایش HUAWEI 88° Horizon Display با نرخ نوسازی 90 هرتز و توانایی نمایش تا 90 فریم در ثانیه بهره می‌برد. همچنین این صفحه نمایش دارای نرخ مخابره تاچ تا 240 هرتز است که پاسخ‌دهی سریع و بدون تأخیر را در بازی‌ها تضمین می‌کند و تمامی حرکات گیمر بدون تأخیر اجرا می‌شود.

صدا هم بخش مهمی از یک تجربه گیمینگ لذت بخش و از مزایای میت 40 پرو است. HUAWEI Mate 40 Pro در بخش صدا نیز بسیار پرقدرت است و از بلندگو استریو 3D بهره می‌برد که یکی از آنها در بالا و دیگری در پایین دستگاه قرار دارد. در وجود این دو بلندگو گیمرها صدایی سه بعدی و هیجان انگیز را تجربه می‌کنند.

از آنجایی که گوشی HUAWEI Mate 40 Pro دارای صفحه نمایشی با لبه‌های به شدت خمیده است، می‌توان از لبه‌های صفحه نمایش به عنوان دکمه‌های اضافی استفاده کرد. برای درک بهتر کارکرد این دکمه‌ها به دکمه‌های پشتی گیم پدها فکر کنید.

دلایل خرید هواوی میت 40 پرو

این دکمه‌ها کاملاً قابل شخصی سازی هستند و می‌توان از طریق AppAssistant آنها را تغییر داد. AppAssistant یکی از قابلیت‌های رابط کاربری غنی EMUI است. AppAssistant چیزی فراتر از شخصی سازی دکمه‌ها در اختیار گیمرها می‌گذارد که از جمله آنها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • Game acceleration: بهینه سازی تنظیمات گوشی برای ارائه نهایت کارایی در اجرای بازی‌ها.
  • Block incoming calls: جلوگیری از دریافت تماس حین گیمینگ.
  • Uninterrupted Gaming: مسدود کردن موقت اعلان‌ها جهت جلوگیری از حواس پرتی گیمر.
  • Mistouch prevention: غیر فعال کردن نوار پیمایش یا کلیدهای لمسی پایین صفحه جهت جلوگیری از خروج ناخواسته از بازی‌ها.
  • Brightness lock: ثابت نگه داشتن شدت روشنایی در بازی‌ها و برنامه‌ها.

در حضور این قابلیت‌ها و مزایای میت 40 پرو به وضوح، HUAWEI Mate 40 Pro بهترین گوشی دنیا برای گیمینگ است و اگر نمی‌خواهید از بقیه عقب بمانید، بهتر است با این گوشی استثنایی آشنا شوید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!