وب‌سایت‌های معتبر دنیا درباره ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11 چه می‌گویند در رسانه

وب‌سایت‌های معتبر دنیا درباره ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11 چه می‌گویند

چند ماه از عرضه تبلت هواوی MatePad 11 به عنوان جدیدترین تبلت میان‌رده این شرکت می‌گذرد. اکنون که بازار تبلت‌های هوشمند بیش از پیش داغ است قصد داریم با ارائه دیدگاه سه رسانه معتبر دنیای تکنولوژی نسبت به ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11، شما را با این تبلت مقرون به صرفه بیشتر آشنا کنیم.

شیوع ویروس کرونا و در پی آن افزایش نیاز کاربران برای شرکت در کلاس‌های مجازی یا دورکاری کارمندان، سبب شد تا بازار تبلت‌های هوشمند جان دوباره‌ای بگیرد و رقابت جدیدی در این عرصه آغاز گردد. هواوی نیز با ارائه مدل‌های متنوع در رده‌های مختلف دست پُر ظاهر شده است. از این رو تبلت هواوی MatePad 11 به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه توسط این شرکت معرفی شد. در ادامه این نوشتار نظر کارشناسان رسانه‌های مشهور دنیا در خصوص این محصول را به طور خلاصه بیان کنیم.

ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11 از دیدگاه سایت GSMArena

بررسی صورت گرفته توسط جی‌اس‌ام‌آرنا نگاه ویژه‌ای به طراحی ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11 دارد. به گفته نویسنده، تبلت میت‌پد 11 هواوی بجز پنل جلویی شیشه ای، تماماً از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ اما به نظر او استفاده از پلاستیک در طراحی بدنه این دستگاه موجب نشده تا از کیفیت تبلت کاسته شود و در دست گرفتن آن حس و حال بدنه آلومینیومی را القا می‌کند.

مورد دیگر در خور توجه از نظر نویسنده این بررسی، ارگونومی و راحتی کار با تبلت برای استفاده‌های طولانی مدت است. آن طور که این رسانه می نویسد، طراحی منحنی لبه‌ها و وزن متوسط این محصول علی‌رغم ابعاد 11 اینچی آن سبب شده تا هنگام کار با تبلت، دست شما کمتر احساس خستگی کند.

بخش دیگری که نگارنده بررسی GSMArena از تبلت میت‌پد 11 هواوی روی آن تمرکز داشته، صفحه‌نمایش است؛ جایی که عملکردی «فوق‌العاده» به نمایشگر IPS LCD این محصول نسبت داده می‌شود. نمایشگر 10.95 اینچی هواوی MatePad 11 با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، توجه این رسانه را به خود جلب کرده است. طی بررسی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه نشت نور بک‌لایت به صفحه‌نمایش را برای یک پنل LCD شاهد نبوده‌اند.

همچنین شدت روشنایی تا 497 نیت و نسبت کنتراست 1200:1 در میت‌پد 11، عملکردی است که یک صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی را تا حد یک نمایشگر OLED ارتقاء می‌بخشد.

نویسنده بررسی GSMArena عملکرد بلندگوهای این تبلت را نیز «عالی» توصیف می‌کند. تجربه او از اسپیکرهای چهارگانه Harman/Kardon تبلت میت‌پد 11 چیزی جز صدای رسا و بلند و اعوجاج ناچیز حتی در بلندی صدای بالا نبوده است.

هواوی میت‌پد 11 از دیدگاه سایت Techradar

بررسی نوشته شده از ویژگی های تبلت هوآوی Matepad 11 در وب‌سایت تک‌رادار نشان می‌دهد صفحه‌نمایش این دستگاه اگرچه از نوع LCD است، اما بهره‌مند شدن از رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل در کنار نرخ نوسازی 120 هرتز، این تبلت را برای تماشای فیلم یا وقت گذراندن در محیط شبکه‌های اجتماعی به محصولی کارآمد بدل می‌کند.

همچنین نگارنده این بررسی به نسبت تصویر 16:10 نمایشگر میت‌پد 11 اشاره دارد و این ویژگی محصول را نقطه قوتی برای multi-tasking (چند وظیفگی) دانسته است که کاربر را قادر می‌سازد به طور همزمان دو برنامه را در دو بخش مجزا از صفحه اجرا کند.

نکته قابل بحث دیگر پیرو صحبت‌های این نویسنده، به عملکرد باتری هواوی MatePad 11 و شارژدهی طولانی مدت آن برمی‌گردد. تبلت میت‌پد 11 هواوی به باتری لیتیوم پلیمری داخلی با ظرفیت 7250 میلی‌آمپرساعت مجهز شده است.

هواوی در زمینه شارژدهی این دستگاه می گوید میت‌پد 11 می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا 12 ساعت متوالی برای شما کار کند.

حال رسانه Techradar این مسئله را مورد تحقیق قرار داده است و بنا بر گفته‌های نویسنده بررسی، شارژدهی طولانی مدت این تبلت، ادعای هواوی را تصدیق می‌کند؛ طوری که حتی با شارژ مجددهای کوتاه مدت می‌توان تا چندین روز از MatePad 11 هواوی استفاده کرد.

ویژگی دیگری که رسانه تک‌رادار در بررسی خود توجه ویژه‌ای به آن داشته، سخت‌افزار رده‌بالای تبلت هواوی میت‌پد 11 است. در این محصول هواوی از تراشه اسنپدراگون 865 استفاده کرده است؛ تراشه‌ای که در روزهای نه چندان دور سال 2020 میلادی به عنوان چیپ‌ست پرچمدار کوالکام شناخته می‌شد.

با این وجود که تراشه مذکور در سال 2020 به بازار عرضه شده، اما نویسنده بررسی این وب‌سایت کماکان آن را تراشه‌ای قدرتمند می‌داند که در کنار حافظه رم 6 گیگابایتی در نظر گرفته شده، تبلت MatePad 11 هواوی را به یک غول سخت‌افزاری؛ خصوصاً برای گیمرها بدل کرده است.

هواوی میت‌پد 11 از دیدگاه سایت Gizmochina

وب‌سایت گیزموچاینا در عنوان بررسی خود از ویژگی های تبلت هواوی میت پد 11 با نام «یکی از بهترین تبلت‌های سال 2021» یاد می‌کند. در بررسی‌های این وب‌سایت تبلت هواوی MatePad 11 با ابعاد 11 اینچی، ضخامت 7.25 میلی‌متری و وزن 485 گرمی که داراست، تبلتی با قابلیت حمل آسان خوانده شده است.

همچنین گیزموچاینا دومین رسانه‌ مشهوری است که عملکرد نمایشگر این تبلت را «فوق‌العاده» عنوان می‌کند. رزولوشن 2K در کنار رفرش‌ریت 120 هرتز، پوشش 98.6 درصدی فضای رنگی sRGB و 91.7 درصدی فضای رنگی DCI-P3 از جمله نقاط قوت نمایشگر این تبلت محسوب می‌شوند که Gizmochina به آن اشاره داشته است.

علاوه بر کیفیت ساخت بالای بدنه و استفاده از اسپیکرهای استریو چهارگانه Harman/Kardon در این محصول، نویسنده این بررسی علاقه ویژه‌ای نسبت به عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری میت‌پد 11 پیدا کرده است.

پس از اشاره به بهره‌مند شدن این دستگاه از تراشه Snapdragon 865 و سابقه درخشان آن، نگارنده مطلب به توانایی‌های بالای سخت‌افزاری MatePad 11 اذعان می‌کند و آن را هم‌رده گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2020 می‌خواند.

وی همچنین می نویسد طی تست‌های صورت گرفته روی دستگاه موفق به اجرای بازی‌های سنگینی چون پابجی‌موبایل و ACE Force روی بالاترین تنظیمات گرافیکی با بهترین نرخ‌ فریم شده است.

اما این رسانه دیدگاه ویژه‌ای در خصوص سیستم‌عامل جدید هواوی یعنی HarmonyOS هم دارد. بنا بر اظهارات نگارنده بررسی این وب‌سایت، تبلت‌ها درواقع باید نقشی بین گوشی هوشمند و رایانه شخصی را ایفا کنند و سیستم‌عامل هارمونی همان چیزی است که نقطه تلاقی این دو دستگاه را درمی‌یابد.

در خصوص عملکرد نرم‌افزار جدید هواوی، وب‌سایت گیزموچاینا واژه «لذت‌بخش» را در خصوص جابجا شدن در محیط رابط کاربری تبلت میت‌پد 11 به کار می‌برد و سرعت باز شدن برنامه‌ها را «بسیار سریع» می خواند.

اما آنچه که بیش از باقی موارد توجه نویسنده این بررسی را به خود جلب کرده، قابلیت‌های چند دستگاهی (Multi-device) این سیستم‌عامل است. تبلت هواوی MatePad 11 به نسخه‌ای از سیستم‌عامل هارمونی مجهز شده که عملکرد نرم‌افزار را برای تبلت‌های هوشمند بهینه می‌سازد.

همین موضوع سبب شده تا میت‌پد 11 ویژگی‌های مشترک بسیاری با دیگر پلتفرم‌ها نظیر گوشی و PC داشته باشد؛ چیزی که نویسنده Gizmochina از آن با شگفتی سخن می‌گوید. قابلیت درگ‌ اَند دِراپ (کشیدن و رها کردن) یکی از نکات مثبت مورد بحث در این بررسی بوده است که موجب شده عملیات انتقال فایل‌ها بسیار سریع‌تر از قبل صورت پذیرد؛ طوری که نگارنده مطلب با کشیدن فایل از گوشی روی تبلت، میت‌پد 11 را به یک مرکز داده‌پردازی در انجام کارهای خود بدل کرده است.

علاوه بر آن وب‌سایت گیزموچاینا اشاره‌ های متعددی به قابلیت‌های منحصر به فرد سیستم‌عامل تبلت میت‌پد 11 دارد و مواردی همچون استفاده از تبلت به عنوان نمایشگر ثانویه با PC، نمایش محتوای در حال پخش رایانه روی تبلت و استفاده همزمان تبلت و رایانه شخصی از یک ماوس و کیبورد را برشمرده است.

کلام آخر

در نهایت نویسنده این بررسی به سراغ ویژگی جذاب تبلت هواوی MatePad 11 می‌رود و آن چیزی جز پشتیبانی از قلم هوشمند M-Pencil نیست. بنا بر گفته‌های این رسانه و تجربه نویسنده در بررسی دستگاه، قلم هوشمند هواوی علاوه بر وزن کم و خوش دست بودن، تأخیر بسیار اندک 2 میلی‌ثانیه‌ دارد؛ تأثیر این Latency به قدری کم است که نویسنده مطلب از آن به عنوان بهترین قلم هوشمند دستگاه‌های اندرویدی یاد می‌کند.

جمع‌بندی

تبلت هواوی MatePad 11 به عنوان یک محصول میان‌رده، عملکردی فراتر از انتظار  خصوصاً در بخش نمایشگر، صدا، شارژدهی باتری و سخت‌افزار و نرم‌افزار به اجرا می‌گذارد که نظر کارشناسانه رسانه‌های مشهور دنیای فناوری همچون وب‌سایت‌های مذکور را به خود جلب کرده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!