خلاصه بررسی گوشی نوا 8 هواوی در رسانه زومیت در رسانه

خلاصه بررسی گوشی نوا 8 هواوی در رسانه زومیت

هواوی طی سال‌های اخیر نشان داده است که به طراحی و دقت ساخت محصولاتش توجه ویژه‌ای دارد و گوشی نوا 8 هم از این قاعده پیروی کرده است. به‌منظور اثبات این ادعا در ادامه خلاصه نظر کارشناسان وب‌سایت زومیت در مورد قابلیت‌های این گوشی و همچنین نتایج تست‌های آن آمده است.

طراحی و کیفیت ساخت نوا 8

نوا 8 بااینکه در باطن به‌عنوان یک گوشی میان رده شناخته می‌شود اما با طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالای خود حس‌وحال مشابه گوشی‌های رده‌بالا را منتقل می‌کند. درواقع نوا 8 هواوی را باید یک گوشی سبک، باریک دانست که گزینه‌ای بسیار مناسب برای کاربری‌های روزمره و استفاده مداوم است. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی حدود 89 درصد است و حفره دوربین سلفی نیز در قسمت بالای نمایشگر و حسگر اثرانگشت هم زیر نمایشگر تعبیه‌شده‌اند.
فریم Nova 8 از جنس فلز است که برای یک محصول میان رده یک مزیت محسوب می‌شود. هواوی در طراحی پنل پشتی طلایی‌رنگ نوا 8 از شیشه مات بهره گرفته و با چرخش دستگاه جلوه‌های رنگی متفاوتی به نمایش درمی‌آید.

نمایشگر و اسپیکر گوشی Nova 8

گوشی میان‌رده نوا 8 از یک نمایشگر 6.75 اینچی نوع OLED با وضوح 2340 × 1080 پیکسل و تراکم 392 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. نمایشگر نوا 8 نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد و از فضای رنگی DCI P3 پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر نوا 8 از ویدیوهایی با استاندارد HDR 10 هم پشتیبانی می‌کند. در تست‌های رسانه زومیت از روشنایی نمایشگر گوشی نوا 8 توانست عملکردی بهتر از رقبای هم قیمت خود نشان دهد. در شرایط نور کم روشنایی نمایشگر تا حدود 2٫6 نیت پایین می‌آید و زیر تابش شدید نور آفتاب هم به عدد 916 نیت می‌رسد.

با توجه به نتایج آزمایش دقت رنگ نوا 8 معلوم شده که نمایشگر نوا 8 پوشش دهی بسیار مناسبی در فضای رنگی DCI P3 دارد و در فضای رنگی sRGB هم به پوشش دهی 93 درصدی می‌رسد.

نرم‌افزار و رابط کاربری نوا 8

هواوی گوشی نوا 8 را با رابط کاربری 12 EMUI مبتنی بر اندروید 11 روانه بازار کرده است. رابط کاربری EMUI 12 پیشرفت فراوانی را درزمینه طراحی منوها و آیکون‌ها دارد و تجربه کاربری مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بسیار راحت و روان اجرا می‌شود. هواوی با توسعه فروشگاه App Gallery امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار داده است. تقریباً می‌توان بیشتر اپلکیشین‌های پرکاربرد و محبوب را در اپ گالری یافت.

سخت‌افزار قدرتمند نوا 8

گوشی نوا 8 به تراشه هفت نانومتری Kirin 820E 5G مجهز شده است. این تراشه از شش هسته‌ی پردازشی تشکیل‌شده است که شامل سه هسته قدرتمند Cortex-A76 با فرکانس 2٫22 گیگاهرتز و سه هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس 1٫84 گیگاهرتز است. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز به عهده پردازنده شش هسته‌ای Mali-G57 قرار دارد.

در نتایج تست‌های رسانه زومیت معلوم شده حافظه ذخیره‌سازی نوا 8 عمل خواندن ترتیبی را حدود دو برابر سریع‌تر از گوشی ردمی نوت 10 پرو به انجام می‌رساند. با اجرای بنچمارک‌ها، پردازنده نوا 8 در بیشتر بخش‌ها عملکرد بهتری نسبت به رقبای هم قیمت نشان می‌دهد.

هواوی برای نوا 8 یک باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژر قدرتمند 66 واتی در نظر گرفته است. شارژر نوا 8 می‌تواند باتری آن را در مدت 15 دقیقه، تا 60 درصد شارژ کند. همچنین نوا 8 از شارژ معکوس 5 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی Nova 8 هواوی علاوه بر طراحی زیبا و سبک، توانسته با بهره‌گیری از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی 90 هرتز در کنار شارژر پرقدرت 66 وات به یکی از بهترین‌های بازار گوشی‌های میان رده تبدیل شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!