پنج توصیه برای بهبود دوام باتری گوشی‌های هواوی مقاله و آموزش

پنج توصیه برای بهبود دوام باتری گوشی‌های هواوی

باتری یکی از مهم‌ترین اجزای همه گوشی‌های هوشمند است و باید از آن به خوبی مراقبت کرد؛ در غیر این صورت تمام کارکردهای گوشی مختل خواهد شد. در ادامه به نکات کلیدی اما ساده‌ای  برای افزایش عمر باتری هواوی می‌پردازیم. گرچه این نکان ساده هستند اما بدون شک رعایت آن می تواند موجب افزایش عمر باتری هوآوی در انواع گوشی و تبلت شما شود.

با مراقبت اصولی روزانه از باتری گوشی‌تان می‌توانید با شارژدهی بهتری از آن استفاده کنید و در عین حال باعث بهبود عمر باتری هواوی در گوشی و تبلت خود شوید. کافی است این 5 نکته کلیدی را رعایت کنید:

  • استفاده از شارژر و لوازم جانبی اصلی
  • جلوگیری از شارژ شدن بیش از حد باتری
  • جلوگیری از کاهش بیش از حد شارژ باتری
  • توجه به دمای باتری و نگهداری در دمای مناسب
  • استفاده از حالت شارژ هوشمند

افزایش عمر باتری هواوی

پنج نکته ضروری برای بهبود دوام باتری هواوی در انواع گوشی و تبلت

با رعایت این نکات علاوه بر حداکثر کارایی، عمر باتری گوشی هواوی شما افزایش خواهد یافت:

  1. استفاده از محصولات اصلی

همواره از شارژر اورجینال استفاده کنید تا شارژ شدن باتری به بهترین نحو ممکن انجام شود. این فاکتور از اصلی ترین عوامل افزایش عمر باتری هواوی است زیرا سازندگان مختلف از استانداردها و فناوری‌های مختلفی برای شارژر سریع استفاده می‌کنند که می‌تواند مشکلاتی را پدید بیاورد. همچنین باید توجه داشت استفاده از شارژر بی کیفیت نه تنها سرعت شارژ را پایین می‌آورد، بلکه می‌تواند حتی باعث خراب شدن سیستم شارژ و باتری گوشی شما شود.

افزایش عمر باتری هوآوی

  1. اجتناب از شارژ بیش از حد

باتری‌ها حاوی دو الکترود منفی و مثبت و یک الکترولیت هستند. در صورتی که باتری به مدت طولانی بی وقفه شارژ شود، الکترود مثبت به مرور منبسط شده و از آن اکسیژن آزاد می‌شود. همزمان مولکول‌های الکترولیت نیز اکسید شده و گاز کربن دی اکسید آزاد می‌کنند.

در صورتی که این فرایند به مدت طولانی رخ دهد، موجب تنزل کارایی و ظرفیت باتری خواهد شد که فرایندی برگشت ناپذیر است. در نتیجه باتری گوشی‌ها به مرور رو به زوال می‌روند که نتایجی چون کاهش شارژدهی و کاهش توانایی نگه داشتن شارژ دارد. همچنین این واکنش موجب افزایش مقاومت داخلی باتری می‌شود که اثری نامطلوب است.

بنابراین برای افزایش عمر باتری هواوی نباید همیشه باتری گوشی هواوی خود را به طور کامل و پیوسته شارژ کنید و با نگه داشتن میزان شارژ آن در بازه 20 تا 80 درصد، سلامت آن بهتر حفظ می‌شود.

بهبود عمر باتری هواوی

  1. اجتناب از کاهش شدید شارژ باتری برای افزایش عمر باتری هوآوی

همان‌قدر که شارژ کردن بیش از حد باتری مضر است، تخلیه آن نیز اثرات منفی دارد. کاربران زیادی عادت دارند تا آخرین درصد باتری از گوشی خود استفاده کنند که در نهایت خاموش می‌شود. با این حال بهتر است بدانید تخلیه کامل باتری در طولانی مدت موجب خرابی و ضعیف شدن باتری گوشی می‌شود.

بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای افزایش عمر باتری هواوی این است که، هنگامی که شارژ باتری گوشی هواوی‌تان به 20 درصد می‌رسد، است آن را شارژ کنید. در صورتی هم که برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، باتری آن را حدود 70 درصد شارژ کنید و هر چند وقت یک‌بار از شارژ بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بهبود عمر باتری هوآوی

  1. توجه به دما عامل مهم در بهبود عمر باتری هواوی

توجه به دما از مهمترین عوامل در افزایش عمر باتری هواوی است. هنگامی که حین شارژ شدن باتری از گوشی خود برای کارهای سنگین به ویژه بازی کردن، تماشای ویدئو و تماس گرفتن استفاده می‌کنید، دمای آن بی وقفه افزایش می‌یابد که امری مخرب است. در صورتی که برای مدت طولانی این کار را تکرار کنید، افزایش دمای باتری باعث شدت گرفتن واکنش‌های شیمیایی برگشت ناپذیر و افت زودهنگام عمر و کارایی آن می‌شود.

حین شارژ شدن باتری گوشی، کلیه برنامه‌های غیر ضروری را ببندید و حتی‌المقدور از آن استفاده نکنید. همچنین شارژ شدن باتری گوشی داخل خودرو، لابه‌لای مبل یا رختخواب و استفاده از شارژر غیر اصلی می‌تواند موجب افزایش دمای باتری و خرابی زودهنگام آن شود.

افزایش دوام باتری هواوی

 

  1. استفاده از حالت شارژ هوشمند از عوامل مهم در افزایش دوام باتری هوآوی

در صورتی که عادت دارید شب‌ها قبل خواب گوشی‌تان را به شارژ بزنید و تا صبح آن را از برق نمی‌کشید، قابلیت Smart charging mode را فعال کنید تا از کارایی باتری محافظت کند.

قابلیت مزبور با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی الگوی استفاده شما از گوشی‌تان را یاد می‌گیرد، سپس فرآیند شارژ باتری را به گونه‌ای کنترل می‌کند تا موقع بیدار شدن شما به طور کامل شارژ شده باشد و در عین حال از شارژ بیش از حد جلوگیری شود.

این قابلیت به طور هوشمند کمک به افزایش عمر باتری هوآوی خواهد کرد به طوری که به طور دوره ای فرایند شارژ را متوقف کرده و دوباره از سر می‌گیرد تا هنگام بیدار شدن شما باتری به طور 100 درصد شارژ باشد. در حضور این قابلیت، دیگر باتری گوشی در تمام طول شب شارژ نمی‌شود.

جهت فعال کردن قابلیت Smart charging mode مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Settings را باز کنید
  • بر روی Battery و سپس Performance ضربه بزنید
  • سپس بر روی Other Battery Settings ضربه بزنید
  • حالا گزینه Smart Charging Mode را فعال کنید

 

رویایی که هواوی محقق کرد: اندازه‌گیری دمای بدن با گوشی!

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!