دریافت گواهی معتبر حریم خصوصی توسط هوآوی رویدادها

دریافت گواهی معتبر حریم خصوصی توسط هوآوی

دستیار صوتی و رابط کاربری هوآوی موفق به دریافت گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی شده‌اند.

با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و تعامل بیشتر افراد با دیگران از طریق اینترنت، رعایت حریم خصوصی افراد اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. در حال حاضر همه شرکت‌های‌ معتبر حوزه گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا با ایجاد بالاترین استانداردها، از حریم شخصی کاربران خود حفاظت کنند.

در تاریخ 8 آوریل سال 2020 میلادی، در جریان رویداد آنلاین معرفی سری P40، «ریچارد یو» (Richard Yu) مدیر گروه بازرگانی هوآوی، اعلام کرد که رابط کاربری EMUI موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC 27701 برای سیستم مدیریت و حفاظت اطلاعات خود شده است. این اولین بار است که یک شرکت فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان موفق به دریافت چنین استانداردی رده بالایی شده است.

استاندارد ISO/IEC 27701 یا همان گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی هواوی یک استاندارد حفاظت از حریم خصوصی است که به صورت مشترک توسط موسسه بین‌المللی استانداردسازی (International Organization for Standardization (ISO)) و کمیته بین‌المللی الکتروتکنیک (International Electrotechnical Commission (IEC)) ارائه می‌شود.

این استاندارد از قوانین، شیوه‌ها و مفاهیم بسیاری برای حفاظت سایبری و حفاظت از حریم شخصی استفاده می‌کند که منجر به ارائه بهترین آزمون‌ها و استانداردها در این زمینه می‌شود.

گواهی معتبر حفاظت از حریم خصوصی گوشی هوشمند هوآوی یکی از بهترین چارچوب‌هایی است که قوانین حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (EU’s General Data Protection Regulation (GDPR)) را رعایت می‌کند، این قوانین یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین حفاظت اطلاعات دنیا است. برای دریافت این گواهینامه، هر کمپانی باید قابلیت‌های حفاظتی محصولات خود را به گونه‌ای تقویت کند تا تمامی حداقل‌های مورد نیاز را داشته باشد.

در مرحله بعد این شرایط توسط یک موسسه حاذق و طرف سوم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا قابلیت‌های محصول مورد بررسی قرا بگیرد. موسسه استاندارد بریتانیا (British Standards Institution) مسئول بررسی و تائیدکننده استاندارد بالای رابط کاربری EMUI بوده است که در نهایت گواهی معتبر حریم خصوصی توسط هوآوی تایید شد.
.
در روندی جداگانه دستیار صوتی هوشمند هوآوی یعنی «سیلیا» (Celia) نیز موفق به اخذ گواهینامه ePrivacyseal برای حفاظت از حریم خصوصی شده است. در تاریخ 26 مارچ سال 2020 میلادی، آقای «ریچارد یو» این خبر را نیز اعلام کرده است.

کاربران می‌توانند با گفتن عبارت «هی سیلیا» (Hey Celia) و یا نگه‌داشتن دکمه «پاور« (Power) شروع به کار با این دستیار صوتی کنند. «سیلیا» به کاربر اجازه استفاده از قابلیت‌های پرکاربرد گوشی مانند تماس‌های تلفنی، پیام متنی، تقویم و غیره را می‌دهد.

گواهی معتبر حریم خصوصی توسط هوآوی

علاوه بر آن می‌توانید از این سیستم برای روشن و خاموش‌کردن حالت راحتی چشم، پاسخگویی به تماس‌های از دست رفته، ترجمه چهره به چهره، تشخیص میزان کالری غذا و خرید هوشمند استفاده کرد.
اما «سیلیا»، دستیار هوشمند هوآوی علاوه بر ارائه راهکارهای آسان‌تر و هوشمندانه‌تر برای استفاده از گوشی همراه، توجه ویژه‌ای نیز به حفظ حریم شخصی کاربر دارد.
نمونه صدای ضبط‌شده از کاربر در تمامی مدت، در درون دستگاه ذخیره می‌شود و تمامی اتفاقات از جمله دسته‌بندی، ذخیره سازی، استفاده، ارسال و حتی پاک کردن صدای ضبط‌شده تحت پروتکل امن TEE OS انجام می‌شوند. در تمامی این مراحل صدای ضبط‌شده در فضای ابری ذخیره نشده و به طور کلی از گوشی خارج نخواهد شد.

در بسیاری از موارد مثل بررسی شرایط آب و هوایی «سیلیا» نیاز به بررسی موقعیت مکانی گوشی شما دارد. در این شرایط «سیلیا» موقعیت مکانی شما را حتی با خود گوشی نیز به اشتراک نمی‌گذارد. به این شکل امکان ردیابی مکان شما و حتی بررسی رفتارهای شما به صفر می‌رسد.

کلام آخر

گواهی معتبر حفظ حریم خصوصی توسط هواوی امنیت حریم خصوصی کاربران را تضمین می نماید. از این رو صدا توسط هوش مصنوعی «سیلیا»، جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارائه خدمات بهتر به کاربر ضبط می‌شود. اما برای ایمنی بیشتر بلافاصله بعد از اتمام خدمت به کاربر، این صدا پاک خواهد شد. این اطلاعات نه تنها بر روی فضای ابری هوآوی ذخیره نمی‌شود بلکه به هیچ طرف سومی نیز اجازه دسترسی به آن داده نمی‌شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!