نگاهی به Petal Search؛ برنامه جستجوی چندمنظوره هواوی مقاله و آموزش

نگاهی به Petal Search؛ برنامه جستجوی چندمنظوره هواوی

پتال سرچ علی‌رغم اعمال محدودیت‌های تجاری دولت آمریکا علیه هواوی، این شرکت با اقدامات کارآمد خود موفق شد روند پیشرفت خود را همچنان حفظ کند. در همین زمینه، انتشار موتور جست‌وجوی اختصاصی «Petal Search» توانست به‌خوبی توانایی‌های نرم‌افزاری هواوی را به رخ بکشد. در ادامه شما را بیشتر با قابلیت هواوی سرچ آشنا خواهیم کرد.

از ماه مه سال 2019 میلادی هواوی در صدد آن است تا توسعه‌دهندگان و کاربران را به استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین گوگل ترغیب کند. Huawei AppGallery و HMS Core دو موردی هستند که به‌ترتیب برای جایگزین شدن فروشگاه گوگل‌پلی و Google Play Services در نظر گرفته شده‌اند که تاکنون نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

پتال سرچ برنامه‌ای است که هواوی به منظور کمک به کاربران در پیدا کردن اپلیکیشن‌های مورد نظرشان ساخته است.

با این حال هواوی همچنان به دنبال بهبود سرویس‌های موبایلی خود است و هر روز شاهد نرم‌افزارها و خدمات جدیدی هستیم که به سرویس AppGallery هواوی افزوده می‌شوند. در حوزه جستجوی اینترنتی نیز هواوی «Petal Search» را وارد میدان کرده است. موتور جست‌وجوی اختصاصی Petal Search راه‌حلی است که که هواوی برای کمک به کاربران در پیدا کردن محتوای مورد نظرشان در نظر گرفته است.

پتال سرچ چیست؟

Petal Search برنامه‌ای است که هواوی به منظور کمک به کاربران در پیدا کردن اپلیکیشن‌های مورد نظرشان ساخته است و به نظر می‌رسد تا زمانی که AppGallery به عنوان یک اپ‌استور تمام و کمال ظاهر شود، پتال سرچ هواوی همین رَویه را در پیش بگیرد.

 

همچنین یک ویجت جست‌وجو برای این برنامه در نظر گرفته شده است که می‌توان آن را در هر بخشی از صفحه‌ی اصلی قرار داد و با ضربه زدن روی قسمت مشخص شده، نرم‌افزارها و بازی‌های مورد نظر را برای دانلود جست‌وجو کرد. زبانه‌ی «For You» از این برنامه نیز برای نمایش اخبار محلی در نظر گرفته شده است؛ هرچند که هدف اصلی پتال سرچ هواوی جست‌وجوی اخبار نیست.

اگر درباره‌ی علت نام‌گذاری این برنامه به «Petal Search» متعجب هستید باید گفت در واقع بخش «Hua» از کلمه‌ی Huawei به معنی Petal یا «گلبرگ» است.

نصب پتال سرچ از طریق بروزرسانی رابط کاربری EMUI روی گوشی‌های هواوی انجام می‌شود و برای گوشی‌های تازه به بازار آمده، موتور جست‌وجوی Petal Search به شکل پیش‌فرض نصب شده‌ است. البته که امکان دانلود برنامه پتال سرچ از طریق AppGallery نیز فراهم شده است.

هنگامی که برای اولین بار موتور جستجوی هواوی را باز می‌کنید با چند صفحه از مراحل راه‌اندازی برنامه مواجه می‌شوید که شما را از سیاست حفظ حریم خصوصی و مجوزهای دسترسی مورد نیاز برنامه مطلع می‌سازد. اگر با حساب کاربری Huawei خود وارد برنامه شوید شاهد پیام‌هایی مبنی بر استفاده‌ی پتال سرچ از برخی داده‌های شما به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری خواهید بود.

به گفته‌ی هواوی هرگز اطلاعات جست‌وجوی کاربران در برنامه‌ی Petal Search در اختیار افراد و ارگان‌های دیگر قرار نخواهد گرفت و حتی تاریخچه‌ی جست‌وجوی کاربر پس از هر بار ورود و خروج در Huawei Account خود، به طور کلی پاک می‌شود.

البته Petal Search کاربران را ملزم به ورود با حساب کاربری هواوی جهت جست‌وجوی نرم‌افزارهای مورد نظر نخواهد کرد. درواقع تنها تفاوت موجود در ورود به برنامه با حساب Huawei یا بدون آن، در همگام‌سازی صفحاتی است که به بخش مورد علاقه‌ها اضافه می‌کنید.

بسیاری از مجوزهای مورد نیاز این برنامه اختیاری هستند. تنها موردی که برای اجرای Petal Search لازم است، پذیرفتن مجوز دسترسی برنامه به فضای ذخیره‌سازی دستگاه است که به واسطه‌ی آن در پوشه‌های پیش‌فرض تصویر، موسیقی، فیلم، و دانلودها، پوشه‌ای جدید به نام «Petal Search» ایجاد می‌شود که تمامی فایل‌های بارگیری شده در آن ذخیره خواهند شد.

پس از راه‌اندازی برنامه اولین اقدام طبیعتاً جست‌وجو یک اسم در زبانه‌ی Search است؛ جایی که به‌ وسیله‌ی آن می‌توانید نرم‌افزارهای اندرویدی را روی گوشی هواوی خود دانلود کنید.

در صورتی که هنوز موردی را برای جست‌وجو کردن در نظر نداشته باشید، موتور جستجوی هواوی به طور پیشنهادی سه دسته‌بندی Essential Apps، Top Local Apps و Trending Apps را برای شما به نمایش خواهد گذاشت که لیستی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ریجن ثبت شده در حساب کاربری شما است. البته ریجن اکانت در منوی تنظیمات این برنامه قابل تغییر است.

پتال سرچ

با ضربه روی زبانه‌ی «Me» وارد منوی تنظیمات Petal Search هواوی خواهید شد که از این مسیر قادر به فعال‌سازی حالت ناشناس یا Incognito (که تاریخچه‌ی جست‌وجو را پاک می‌کند)، تماشای نرم‌افزارهای دانلود شده (به همراه مسیر ذخیره‌سازی)، تغییر زبان و منطقه، تعیین سطح جست‌وجوی ایمن و فعال‌سازی قابلیت Search Scope هستید.

برای بخش زبان و منطقه این امکان فراهم شده است تا کاربر از میان بیش از 40 زبان و 45 کشور، مورد مناسب خود را انتخاب کند. با قابلیت Safe Search هم می‌توان از طریق تنظیم فیلترهای جست‌وجو از نمایش نتایج نامربوط جلوگیری کرد. همچنین گزینه‌ی Search Scope این امکان را در اختیار کاربر می‌گذارد تا محتوای قابل جست‌وجو در برنامه را محدود کند.

اما برای دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز تنها کاری که باید انجام داد جست‌وجوی عبارت در زبانه‌ی Search است که پس از آن Petal Search از طریق منابع زیر اقدام به پیدا کردن نرم‌افزار یا بازی مورد نظر شما خواهد کرد:

  • Huawei AppGallery
  • Aptoide
  • APKMonk
  • APKPure
  • APKMirror
  • APKCenter
  • UpToDown

موتور جستجوی هواوی به نحوی است که نتایج جست‌وجو را بر حسب معیارهای هواوی رتبه‌بندی می‌کند. بدین شکل در صورت وجود نتایج منطبق با عبارت سرچ شده، اولین نتیجه به AppGallery اختصاص دارد که با نشان تأیید شده نمایش داده می‌شود. در صورت وجود نداشتن عنوان مورد نظر در برنامه‌ی اَپ‌گالری، لینک سایت یا صفحه‌ی رسمی دانلود آن نرم‌افزار قرار داده می‌شود.

با انتخاب نتیجه‌ی مورد نظر به صفحه‌ی دانلود نرم‌افزار منتقل می‌شوید. جایی که هواوی سعی داشته تمامی لینک‌های واسطه را از میان بردارد و برای راحتی کاربران با ضربه روی گزینه‌ی Download، عنوان مورد نظر شروع به بارگیری می‌کند. همچنین با لمس هر قسمت از صفحه بجز بخش دانلود، می‌توانید توضیحات بیشتری از اپلیکیشن را مطالعه کنید.

نصب پتال سرچ

در نهایت باید گفت تلاش هواوی برای استقلال و توسعه نرم‌افزارهای اختصاصی خود، قابل تحسین است و در این بین برنامه‌ی Petal Search موفق شده است گام محکمی برای جلب رضایت کاربران هواوی بردارد.

اپلیکیشن «پتال سرچ» Petal Search، موتور جستجوی اختصاصی هوآوی

اپلیکیشن «پتال سرچ»

موتور جستجو و اپلیکیشن «پتال سرچ» (Petal Search)، یک ابزار مفید از شرکت هوآوی است که در ابتدا کاربران از آن برای یافتن محتویات گوشی، فایل APK اپلیکیشن‌ها و جستجوی آنلاین استفاده می‌کردند. اما با گذشت مدتی کوتاه، این برنامه به‌سرعت پیشرفت کرده و اکنون به یک موتور جستجوگر ‌قدرتمند و با قابلیت‌های متفاوت تبدیل شده است.
«پتال سرچ» در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پیدا کردن فایل APK اپلیکیشن‌ها در مارکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما پیشرفت سریع این موتور جستجوگر هوآوی و استقبال گسترده کاربران، «پتال سرچ» را به یک پروژه بزرگ و جدی‌ تبدیل کرده است.
در حال حاضر امکان جستجوی اخبار، تصاویر، ویدئو، فروشگاه‌ها و اطلاعات پروازها برای کاربران «پتال سرچ» فراهم شده است. هوآوی مانند سایر ارائه دهندگان موتور جستجو، برای نمایش نتایج بهتر جستجو با سایر شرکت‌ها همکاری دارد. این موارد شامل به‌روزرسانی‌های مستقیم از معتبرترین منابع می‌باشد که در مورد آن منطقه جفرافیایی بهترین توان جستجو را دارند.

اپلیکیشن «پتال سرچ»
در حال حاضر اپلیکیشن «پتال سرچ» در قسمت‌هایی از رابط کاربری EMUI هوآوی نیز ترکیب شده است. به طور مثال در رابط کاربری EMUI 11 با پایین کشیدن صفحه نمایش می‌توان به قسمت جستجو دسترسی پیدا کرد که از نتایج پتال سرچ استفاده کرده و دیگر نیازی به مراجعه به «ویجت» (Widget) یا خود برنامه «پتال سرچ» نیست.
همچنین هوآوی در آینده قصد دارد نتایج جستجوی دستیار صوتی Celia را نیز به پتال سرچ متصل کند تا این دو با هماهنگی بیشتری فعالیت کنند.

نکته قابل توجه آنکه، برای استفاده کامل از امکانات «پتال سرچ» باید حتما از شناسه هوآوی استفاده نمائید. برای آشنایی با نجوه ساخت شناسه هوآوی کلیک کنید.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!