همکاری HarmonyOS هواوی و Perfect World برای ورود به متاورس اخبار

همکاری HarmonyOS هواوی و Perfect World برای ورود به متاورس

دنیای دیجیتال در ماه‌های اخیر افق تازه‌ای به نام متاورس را در آینده خود می‌بیند و هواوی نیز قصد دارد در همکاری با شرکت بازی‌سازی چینی Perfect World، امکان بهره‌برداری از برخی عناصر متاورس در بازی‌ها را به سیستم عامل هارمونی اضافه کند.

متاورس به عنوان مفهومی عمومی و بزرگ سال‌ها توسط محققانی از سراسر جهان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. این مفهوم در واقع قصد دارد با ترکیب هرچه بیشتر دنیای واقعی و فیزیکی ما با فناوری‌های روز جهان دیجیتال، فرصت‌های متفاوت برای تجربه اتفاقات مختلف فراهم کند. این زیمنه‌ها از ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی گرفته تا بخش سرگرمی،شرایط ارتباطی و شناختی تازه‌ای برای بشر به وجود آورده است. متاورس می‎تواند افراد حاضر در جامعه انسانی را از طریق واقعیت مجازی، واقعیت افزوده یا یک نمایشگر ساده، به یکدیگر نزدیک‌تر نماید.

در این دنیای جدید، گیمینگ از اهمیت فوق‌العاده‌ایبرخوردار است و به همین دلیل، شرکت هواوی تصمیم گرفته در یک همکاری استراتژیک با کمپانی‌های بازی‌سازی، ظرفیت‌های متاورس در دنیای بازی‌های ویدئویی به خصوص در پلتفرم موبایل و سیستم عامل هارمونی را گسترش داده و به نمایش بگذارد.

هواوی امید دارد با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر 5G خود و استفاده بهینه از تکنولوژی‌های VR بتواند از موتور بازی اختصاصی شرکت Perfect World یعنی ERA در HarmonyOS استفاده کرده و دنیای بازی‌های جهان باز را بیشتر به عناصر متاورس مجهز نماید. لازم به ذکر است که هم‌اکنون این دو شرکت در ساخت بازی جهان‌ باز موبایلی Phantom Tower با یکدیگر در تعامل هستند.

شرکت Perfect World نیز از ادامه همکاری‌های خود با هواوی ابراز خوشنودی کرده است. با استفاده از برتری تکنولوژیک این شرکت، می‌توان دید بهتری از مسیر آینده متاورس به دست بیاورد. این فناوری‌ها به دو شرکت کمک خواهند کرد تا تجربه‌های خود در این حوزه را ترکیب کرده و در توسعه بازی‌های آینده، بیشتر و بیشتر از مفاهیم مربوط به متاورس استفاده کنند.

خوب  است بدانیم که هواوی از الگوریتم‌های پیشرفته در توسعه HarmonyOS بهره برده که به گوشی‌های این شرکت اجازه می‌دهند از اشیا اطراف خود تصاویری سه بعدی به ثبت برسانند. این الگوریتم‌های پیشرفته می‌توانند مهم‌ترین نقطه اتکای هواوی در حرکت به سوی متاورس باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!