5 دلیل برای انتخاب و خرید گوشی nova 8 هواوی مقاله و آموزش

5 دلیل برای انتخاب و خرید گوشی nova 8 هواوی

گوشی‌های هوشمند میان‌رده به واسطه نسبت کارایی به قیمت بالا، این روزها توجه بخش بزرگی از خریداران را به خود جلب کرده‌اند. اما آنچه که شاید بیشتر از بیش از هرچیز برای خریداران گوشی‌های میان‌رده؛ خصوصاً جوانان حائز اهمیت باشد، ارائه ویژگی‌های رده بالا در گوشی میان‌رده است. در ادامه به معرفی ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 و دلایل خرید آن می پردازیم و به شما می گوییم چرا ارزشمند است.

گوشی هوشمند هواوی nova 8 از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده این شرکت برای سال 2021 است که با در نظر گرفتن تمامی جوانب روز دنیای فناوری، سلایق و نیازهای کاربران مشکل پسند، قصد دارد محصولی تمام عیار برای خریداران باشد. در ادامه خواهیم دید که چگونه گوشی هوشمند نوا 8 به پنج دلیل می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای کسب تجربه‌ای نو با موبایل باشد.

زبان طراحی نو و چشم‌نواز

هواوی نوا 8 با هر آنچه که تا کنون از این شرکت یا دیگر گوشی‌های میان‌رده رقیب دیده‌اید متفاوت است. استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای ضد انعکاس نور با ترکیب رنگی زیبا از دیگر ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 است که در این گوشی می‌تواند شما را مجذوب خود کند. نوا 8 هواوی تنها 7.64 میلی‌متر ضخامت و 169 گرم وزن دارد که به نسبت مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت بالایی که داراست، آن را در مقایسه با دیگر میان‌رده‌های بازار به گوشی بسیار خوش‌دستی بدل می‌کند.

ویژگی های گوشی هواوی نوا 8

اما استفاده از بدنه پشتی شیشه‌ای بجای پلاستیک، تنهای تفاوتی نیست که در نوا 8 شاهد خواهید بود. در پنل پشتی این گوشی با ماژول دوربین بیضی شکل روبرو هستیم که با الهام گرفتن از حقله‌های زحل، لنزهای دایره‌ای شکل را درون خود جای داده است.

علاوه بر ویژگی های هواوی نوا 8 ذکر شده در بالا، در بخش جلوی دستگاه نیز با یک میان‌رده معمولی مواجه نیستیم. هواوی با استفاده از فناوری پیشرفته COP موفق شده تا با خمیده کردن لبه‌های نمایشگر و به ارمغان آوردن حاشیه‌هایی بسیار باریک برای صفحه‌نمایش 6.57 اینچی این گوشی میان‌رده، ظاهر nova 8 را به پرچمدارهای گران‌قیمت بازار نزدیک کند.

بررسی ویژگی های نوا 8 از نظر نمایشگر

نرخ تازه‌سازی 60 هرتز این روزها در اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند میان‌رده یافت می‌شود اما هواوی در نوا 8 موفق شده این سد را شکسته و نه تنها رفرش‌ریت 90 هرتزی را ارائه ‌دهد، بلکه با نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز، جابجا شدن در منوها یا تجربه گیمینگ با گوشی را روان‌تر و لذت‌بخش‌تر از پیش کند.

ویژگی های نوا 8

جدای از این ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 ذکر شده که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای پیدا می‌شود، باید به کیفیت بالای نمایشگر OLED نوا 8 نیز اشاره کرد. صفحه‌نمایش FHD+ این گوشی با داشتن تراکم 392 پیکسل در هر اینچ، 89.3 درصد نسبت نمایشگر به بدنه و تاییدیه HDR10 برای نمایش محتوای باکیفیت HDR، از بهترین‌های این بخش از بازار موبایل است.

سنسور اثرانگشت گوشی هواوی nova 8 در زیر نمایشگر قرار دارد که این قابلیت تنها در برخی میان‌رده‌های گران قیمت دیده می‌شود. همچنین باید گریزی به دقت بالای نمایش رنگ در این گوشی زد. مورد توجه‌ترین ویژگی که کاربران برای خرید گوشی به منظور تماشای محتوا در نظر می‌گیرند، غنای رنگ نمایشگر است.

ویژگی های گوشی هواوی نوا 8

در این زمینه گوشی هواوی نوا 8 می‌تواند با نمایشگر 10 بیتی خود، عملکردی خیره‌کننده را به نمایش بگذارد که نتیجه آن توانایی تفکیک 1.07 رنگ مختلف، پوشش فضای رنگی گسترده DCI-P3 و دلتا E کمتر از 1 است و این یعنی نمایشگری با کیفیت در حد و اندازه یک پرچمدار.

پرتره‌های بی‌نقص با دوربین سلفی حرفه ای

همان‌طور که از ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 در بالا گفتیم در این گوشی توجه خاصی به نیازهای جوانان شده و طبیعتاً یکی از بخش‌های پرکاربرد برای این دست از کاربران، دوربین و به ویژه دوربین سلفی است. دوربین سلفی گوشی HUAWEI nova 8 فارغ از کیفیتی که به واسطه سنسور 32 مگاپیکسلی همچون برخی گوشی‌های میان‌رده دیگر داراست، به قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای مجهز شده که تجربه جدیدی از عکاسی سلفی را به ارمغان می‌آورد.

حالت عکاسی Super Night Selfie 2.0 از جمله قابلیت‌هایی است که می‌تواند با تشخیص سوژه و محیط، بهنیه‌ترین تنظیمات را برای ثبت پوست یا افزایش جزئیات پس‌زمینه اعمال کند تا تصویر خروجی پرتره‌ای دل‌نشین باشد. در کنار این مورد، گوشی‌ هواوی نوا 8 به قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی مجهز است که بدین ترتیب با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته، می‌تواند بارتاب تصویر روی سطوح شیشه‌ای را برداشته و شما را با سوژه عکاسی خود تنها بگذارد.

ویژگی های هواوی Nova 8

در ماژول دوربین پشتی گوشی نوا 8 نیز با دوربین‌های چهارگانه روبرو هستیم که با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، عمق سنج و ماکرو 2 مگاپیکسلی، ترکیب کاملی را برای یک گوشی میان‌رده رقم می‌زنند.

تفاوت عمده دوربین این گوشی با سایر محصولات بازار در فناوری‌های پشت پرده دوربین نهفته است. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی علاوه بر حالت عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی ultra-clear، به فناوری 4-in-1 light fusion نیز مجهز شده که موجب می‌شود نه تنها در روشنایی روز، بلکه در محیط‌های تاریک نیز تصاویری با جزئیات بالا و شفاف را ثبت کند.

ویژگی های Nova 8

اما قابلیت‌های اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی هواوی nova 8 به همین جا ختم نمی‌شود و بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده بازار که تنها به عملکرد لنزها و سنسورها تکیه می‌کنند، شاهد ویژگی ضد اعوجاج تصویر برای لنز اولتراواید 120 درجه‌ای و همچنین افکت‌های زیبای بوکه با استفاده از تکنیک‌های AI هستیم.

ویژگی های Nova 8 از نظر سخت‌افزار 

یکی دیگر از ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 برای کاربران جوان، بازی کردن یا حتی ویرایش فیلم و عکس است. برای محقق ساختن هرچه بهتر این امر، هواوی در گوشی نوا 8 از تراشه Kirin 820E با فناوری ساخت پیشرفته 7 نانومتری و 3 هسته قدرتمند Cortex-A76 2.22 گیگاهرتزی و 3 هسته کم‌مصرف Cortex-A55 1.84 گیگاهرتزی بهره گرفته است.

ویژگی های Nova 8

علاوه بر موارد ذکر شده، این تراشه از موتور پردازش تصویر Kirin ISP 5.0 بهره می برد که جدای از ویژگی‌های نرم‌افزاری ذکر شده، نوردهی تصویر را به شکل قابل توجهی افزایش داده و نویز آن را کاهش می‌دهد تا حتی در تاریکی شب به عکس دلخواه خود دست‌ یابید.

در این ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند این گوشی پردازنده گرافیکی Mali-G57 هم قرار گرفته است که شما را در رسیدن به تجربه روان و بی‌نقص گیمینگ یا پردازش محتوهای گرافیکی همچون ویرایش فیلم و عکس یاری می‌رساند.

در ادامه بررسی ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 باید اضافه کرد در این گوشی دیگر جای نگرانی برای داغ شدن بیش از حد دستگاه نخواهید داشت و می‌توانید بیشتر از هر گوشی میان‌رده‌ای با خیال راحت بازی کنید. نوا 8 هواوی به فناوری دفع گرمای گرافنی 3D مجهز شده که می‌تواند با تشخیص سریع منطقه تحت حرارت دستگاه، آن را به خوبی خنک کند.

شارژ سریع برق‌آسا

پروسه شارژ شدن گوشی برای اغلب کاربران سخت و حوصله‌ سربر است؛ مخصوصاً هنگامی که کار مهمی با گوشی خود داشته باشند. خوشبختانه فناوری شارژ سریع هواوی در گوشی هوشمند nova 8 همراهی دوست‌داشتنی برای شما خواهد بود و با شارژ سریع 66 واتی خود امکان پر شدن باتری از 0 تا 60 درصد در مدت زمان باورنکردنی 15 دقیقه را فراهم می‎سازد.

همچنین باید گفت شارژ شدن کامل دستگاه تنها 35 دقیقه به طول می‌انجامد که با این وجود نه تنها هواوی نوا 8 را بر اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار برتری می‌بخشد، بلکه از برخی گوشی‌های پرچمدار نیز پیشی می‌گیرد.

جمع‌بندی

در این مطلب به ویژگی های گوشی هواوی نوا 8 پرداختیم. گوشی هوشمند هواوی nova 8 به واسطه داشتن طراحی زیبا و خاص، نمایشگر 90 هرتزی باکیفیت، دوربین‌های AI با امکان جزئیات بالا حتی در نور کم، سخت‌افزار قوی برای گیمینگ یا ویرایش محتوا، شارژ فوق‌سریع 66 واتی و شاید بسیاری موارد دیگر که در این مقاله نمی‌گنجد، از جمله گوشی‌های پرچمداری‌ است که شاید تنها لباس میان‌رده را بر تن داشته باشد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!