خلاصه‌ای از بررسی هواوی فری‌بادز 4i  توسط رسانه معتبر AndroidAuthority در رسانه

خلاصه‌ای از بررسی هواوی فری‌بادز 4i توسط رسانه معتبر AndroidAuthority

اخیراً رسانه معتبر Android Authority اقدام به نقد و بررسی هدفون هواوی فری‌بادز 4i کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از بررسی این وب سایت معروف از فری‌‌بادز جذاب و خوش قیمت هواوی را می‌خوانیم.

هندزفری Huawei FreeBuds 4i از جمله جدیدترین محصولات سال 2021 هواوی در بخش گجت‌های پوشیدنی است؛ محصولی میان رده که قابلیت‌ها و امکانات فراوان، آن را به مقرون به صرفه‌ترین هدفون کاملاً بی‌سیم از دیدگاه رسانه‌ی Android Authority بدل کرده است.

نگارنده‌ی این بررسی تأکید زیادی بر قیمت پایین نسبت به کارایی این محصول دارد، آن طور که او می‌گوید در بازار فعلی برندهای بسیاری مشغول عرضه‌ی هدفون‌های کاملا بی‌سیم (True Wireless) هستند اما در کمتر محصولی با قیمت رقابتی می‌توان ویژگی‌هایی نظیر قابلیت حذف نویز فعال، ضد آب بودن و شارژدهی طولانی را پیدا کرد.

اما این طور که گفته شده است، هواوی توانسته با فری‌بادز 4i به چنین محصولی دست پیدا کند.

بنا بر توضیحات این وب‌سایت، هدفون فری‌بادز 4i علاوه بر قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، دارای سه نوع سری سیلیکونی نیز هست که باعث می‌شود کاربران با امتحان کردن سایزهای مختلف، به بهترین و راحت‌ترین حالت استفاده دست یابند و عمل مسدودسازی نویز به درستی انجام گیرد.

در بخش طراحی این نقد و بررسی، نویسنده به سراغ شکل و شمایل سر گوشی‌ها و جعبه‌ی شارژ رفته است که دارای طراحی سبک، براق و راحت است.

ایربادهای سری 4i دارای اندازه‌ی کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی خود یا هدفون‌های FreeBuds 3i هستند. علاوه بر آن هواوی در ساخت این محصول از بخش پلاستیکی کمتری استفاده کرده است و ظرفیت باتری‌های هر گوشی چیزی در حدود 48 درصد افزایش داشته‌اند.

طبق تست‌های انجام شده توسط AndroidAuthority، کیفیت صدای هدفون فری‌بادز 4i نیز نسبت به سری 3i پیشرفت داشته است و در این محصول شاهد مشکلات رایج هدفون‌های بی‌سیم از جمله پایین آمدن کیفیت صدا هنگام بالا بردن بلندی صدای bass نیستیم.

قابلیت جذاب حذف نویز فعال، ویژگی است که به گفته‌ی این رسانه اغلب در هدفون‌های پرچمدار دیده می‌شود اما در FreeBuds 4i نیز شاهد آن هستیم. در کنار این قابلیت، ژست‌های حرکتی به صورت هوشمندانه روی بدنه‌ی گوشی‌ها قابل شناسایی هستند.

برای مثال می‌توان با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی هرکدام از گوشی‌ها، حالت پخش صدا با ANC را فعال کرد یا با تکرار مجدد این کار، به حالت Awareness رفت؛ حالتی که می‌توانید برای شنیدن بیشتر صدای محیط اطراف از آن استفاده کنید و در مواقع صحبت کردن یا جایی که نمی‌خواهید هدفون را از گوشی خود دربیاورید کاربرد دارد.

بخش شارژدهی نیز از دیگر نکات مورد توجه نویسنده در مطلب بررسی این وب‌سایت بوده است که با تجربه‌ی کاربری خود، ادعای هواوی مبنی بر شارژدهی 10 ساعته‌ی هدفون فری‌بادز 4 آی پس از هر بار شارژ کامل را آزموده است.

به گفته‌ی او می‌توان در یک روز کار عادی با این هندزفری و ترکیبی از استفاده با و بدون قابلیت حذف نویز، به چیزی در حدود 8 ساعت شارژدهی دست پیدا کرد که برای اکثر کاربران کافی است.

جعبه‌ی نگهدارنده‌ی گوشی‌ها دارای باتری 215 میلی‌آمپرساعتی است که حدوداً دو برابر ظرفیت باتری هر دو گوشی را در اختیار دارد و در حالتی که به طور کامل شارژ شده باشد می‌توان تا 20 ساعت شارژدهی بیشتر برایتان رقم بزند.

همچنین در بررسی که رسانه‌ی اندروید اثاریتی از هدفون کاملاً بی‌سیم فری‌بادز 4 آی به انجام رسانده است، اشاره‌ای نیز به سازگاری این محصول با آخرین نسخه‌ از رابط کاربری EMUI شده است که برای مثال با از توی گوش درآوردن هدفون، پخش صدا به طور خودکار قطع می‌شود.

پیرو ژست‌های حرکتی تعبیه شده که پیشتر در این بررسی اشاره شده است، می‌توان این قابلیت را از طریق برنامه‌ی Huawei AI Life بر روی گوشی تا حدودی شخصی‌سازی کرد و برای هر کار، دکمه‌ یا ژست حرکتی خاصی را تنظیم نمود.

علاوه بر این در انتهای نقد و بررسی، نگارنده‌ی مطلب به ضدآب بودن گوشی‌ها و دارا بودن استاندارد IPX4 اشاره کرده است که باعث می‌شود هدفون‌ها بتوانند در برابر پاشیدن آب یا تعریق بدن مقاوم باشد.

همچنین آنطور که بررسی نشان داده، میکروفون FreeBuds 4i دارای عملکرد و کیفیت خوبی حین مکالمه بوده و از این حیث نمی‌توان ایرادی به محصول گرفت.

تمامی این قابلیت‌ها در کنار قیمت پایین و رقابتی؛ موجب شده است تا هدفون فری‌بادز 4i هواوی بتواند با کسب امتیاز بالا، به عنوان محصولی پیشنهادی توسط رسانه‌ی AndroidAuthority شناخته شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!