نگاهی به‌ بررسی گوشی پرچمدار huawei p40 pro از دید وبسایت معتبر GSMArena در رسانه

نگاهی به‌ بررسی گوشی پرچمدار huawei p40 pro از دید وبسایت معتبر GSMArena

این مقاله را به بررسی هواوی پی 40 پرو از دید وبسایت GSMArena به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های نقد گوشی موبایل پرداختیم. در ادامه با بررسی هواوی p40 pro همراه ما باشید.

پرچمدار هواوی یعنی huawei p40 pro یک محصول شناخته شده و مورد تحسین در سراسر رسانه‌های جهانی به شمار می‌رود. اکنون قصد داریم خلاصه‌ای از فاکتورهای مهم بررسی شده گوشی Huawei P40 Pro در وب‌سایت معتبر GSMArena را بخوانیم. هواوی پی40 پرو یک محصول ممتاز در زمینه کیفیت ساخت، نمایشگر، قدرت پردازشی و صد البته دوربین محسوب می‌شود.

خانواده پرچمداران جدید سری P هواوی در سه مدل P40 ، P40 Pro و +P40 Pro عرضه شده است و در این بررسی خلاصه قصد داریم تا نگاهی به دیدگاه وب‌سایت معتبر GSMArena در فاکتورهای مهمی همچون توان پردازشی، عملکرد دوربین‌ها و باتری داشته باشیم. در ادامه، شاهد خلاصه‌ای از متن وبسایت GSMArena‌ و بررسی گوشی P40 Pro هواوی یکی از بهترین گوشی های هواوی از سری P، از دیدگاه این سایت خواهید بود.

مقدمه، مشخصات و جعبه‌گشایی

برای هواوی سخت بود که مجوز استفاده از سرویس‌های گوگل را از دست بدهد اما این سختی با همه‌گیری بیماری کووید-19 هم بیشتر شد و شرکت‌های سازنده گوشی با مشکلات بیشتری روبرو شدند. اما این انتهای راه برای هواوی نیست و قرار نیست این غول بزرگ چینی به راحتی میدان را خالی کند. در ادامه بررسی گوشی P40 Pro هواوی به شما دلایل این اظهارات را بیان خواهیم کرد.

بررسی مشخصات فنی گوشی huawei p40 pro

بررسی هواوی پی 40 پرو نشان می دهد که این محصول، یک محصول ممتاز با ویژگی‌های خاص در زمینه دوربین است و اولین گوشی هواوی است که از نمایشگر خمیده OLED با تراکم پیکسلی بالا و با نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز استفاده کرده است. در بررسی هواوی پی 40 پرو  می بینیم که، هواوی این مدل را نسبت به مدل محبوب سال پیش یعنی P30 Pro دستخوش تغییرات ظاهری زیادی کرده است و اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند حفره بیضی شکل دوربین‌های سلفی درون نمایشگر هستند. خوشبختانه دوربین‌های سلفی 32 مگاپیکسلی اگرچه بخشی از صفحه نمایش را اشغال کرده‌اند، اما برخورداری از فوکوس خودکار و سنسور عمق‌سنج ToF از ضعف طراحی آن کاسته است.

دوربین اصلی هم یک سنسور 50 مگاپیکسلی با ساختار آرایه‌ای RYYB دارد که برخلاف دیگر سنسورها به جای حسگر رنگ سبز، از دو حسگر رنگ زرد در آن استفاده شده است. همچنین سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض هم از گوشی Mate 30 Pro به گوشی موبایل پی 40 پرو هواوی به ارث رسیده که ساختار RGGB در آن استفاده شده است.

چیپست قدرتمند Kirin 990 با مودم داخلی 5G هم در این گوشی به کمک باتری 4200 میلی آمپری با امکان شارژ بسیار سریع 40 واتی از دیگر مشخصات P40 Pro هواوی هستند.

بررسی هواوی پی 40 پرو به طور مختصر در جدول زیر خواهیم داشت:

  • مشخصات بدنه: شیشه پشت و رو با فریم آلومینیوم / استاندارد IP68
  • صفحه نمایش: 6.58 اینچ OLED خمیده با وضوح 1200*2640 پیکسل و تراکم 440ppi
  • چیپ‌ست: Kirin 990 5G / Mali-G76 MP16
  • حافظه: 8GB RAM, 256GB UFS3.0
  • سیستم‌عامل/نرم‌افزار: Android 10, EMUI 10.1
  • دوربین‌های پشت: 50MP Wide + Telephoto 8MP + Ultra wide 40MP + ToF
  • دوربین‌های جلو: 32MP+ToF
  • باتری: 4200mAh + Super Charge 40W +27W Wireless Charging

شاید مهمترین نکته در گوشی هواوی پی 40 پرو همان عدم برخورداری از سرویس‌های گوگل باشد، اگرچه HMS یا سرویس موبایل هواوی جایگزین آن شده و به خوبی در حال رشد و توسعه است.

بررسی عملکرد گوشی huawei p40 pro

در درون جعبه محصول یک شارژر 40 وات، کابل USB Type C، هندزفری سیمی و دفترچه‌های راهنمای محصول وجود دارد. در برخی بازارها درون جعبه یک کیس سیلیکونی شفاف هم وجود دارد.

بررسی هواوی پی 40 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

طراحی P40 Pro روی دو اصل صورت گرفته، سادگی و دوری از پیچیدگی. نکته جذابی که در بررسی هواوی پی 40 پرو متوجه آن خواهید شد، هنر طراحی در خمیده‌ کردن شیشه و احاطه فریم آلومینیومی در گوشه‌ها است. باریک‌تر شدن هر چه بیشتر فریم آلومینیمی این امکان را داده تا هواوی هرچه می‌تواند خمیدگی نمایشگر را افزایش دهد و دو شیشه پشت و رو بیشتر به هم نزدیک کند.

بررسی دوربین گوشی پی 40 پرو

huawei p40 pro نماد آشکار هنر طراحی هواوی در میان پرچمداران است و در سال 2020 هر جزئیاتی که باید به زیبایی یک محصول منجر شود در آن رعایت شده است. از نمایشگر خمیده در چهار جهت که نظرها را به خود جلب می‌کند تا استاندارد IP68 و فریم بسیار باریک و همچنین رنگ‌بندی جذاب آبی اقیانوسی یا سفید یخی از جمله این موارد هستند.

P40 Pro نماد آشکار هنر طراحی هواوی در میان پرچمداران است.

در بررسی هواوی پی 40 پرو می بینیم که نمای جلویی کاملاً به نمایشگر اختصاص داده شده است، چهار طرف نمایشگر حاشیه خمیده‌ای دارند و خوشبختانه این حاشیه‌ها به تیزی چیزی که در Mate 30 Pro دیده بودیم نیستند. نمایشگر OLED نیز با رزولوشن 2640*1200 و نرخ نوسازی 90 هرتز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. درست است که رزولوشن بالاتر یا نرخ بازسازی بیشتر در دسترس نیست، اما دیگر لازم نیست همانند برخی گوشی‌های دیگر برای دستیابی به نرخ بازسازی بیشتر از 60 هرتز، رزولوشن را کاهش دهید.

 

بررسی گوشی پرچمدار هواوی پی 40 پرو

 هواوی پی 40 پرو با فناوری لرزش نمایشگر برای تولید صدای مکالمه

چیزی که در بررسی هواوی پی 40 پرو  نخواهید دید، بلندگوی مکالمه است! همانند Mate 30 Pro و P30 Pro در این گوشی هم از فناوری لرزش نمایشگر برای تولید صدای مکالمه استفاده شده است. به خاطر همین موضوع، P40 Pro تنها یک اسپیکر روی لبه‌ی پایینی خود دارد. مورد دیگری که از دید پنهان است، سنسور اثر انگشت اپتیکال است که زیر نمایشگر جاسازی شده و هواوی ابعاد و سرعت تشخیص آن را تا 30 درصد نسبت به نسل قبل بهبود داده است.

روی لبه پایینی هم بلندگو، درگاه Type C، میکروفون و شکاف سیم کارت دیده می‌شود. روی لبه بالایی سنسور مادون قرمز برای عملکرد بعنوان کنترل و میکروفون دوم دیده می‌شود. لبه سمت راست هم محل قرارگیری دکمه‌های افزایش یا کاهش صدا و دکمه پاور است.

بررسی قیمت گوشی هواوی پی 40 پرو

بررسی هواوی پی 40 از نظر دوربین

اما جادوی واقعی در پشت گوشی اتفاق می‌افتد، جایی که هواوی افتخار به طراحی چیدمان دوربین‌هایش می‌کند. برآمدگی مستطیل‌ شکل ماژول دوربین‌های پشتی شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور عریض 40 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپ 12 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق ToF، سنسور تشخیص دمای رنگ، یک سنسور مادون قرمز، میکروفون برای ضبط صدا حین فیلم‌برداری و قابلیت زوم بر اساس صدا و یک فلاش LED دوگانه است.

بررسی هواوی p40 pro از نظر گیمینگ

همانطور که گفته شد درون حفره دوربین‌های سلفی هم یک سنسور 32 مگاپیکسلی، یک سنسور تشخیص عمق ToF ، تابش‌دهنده امواج مادون قرمز برای تشخیص صورت و سنسور سنجش نور محیطی قرار گرفته است. برای این گوشی چراغ اعلان یا LED نوتفیکیشن در نظر گرفته نشده است اما به جای آن امکان استفاده از نمایشگر همیشه روشن وجود دارد.

 

بررسی هواوی p40 پرو از نظر سرعت

به لطف طراحی فشرده و لبه‌های خمیده در چهار جهت، P40 Pro حس سبک‌تر و باریک‌تری را به کاربر منتقل خواهد کرد.

نمایشگر، باتری و بلندگو

همانطور که گفتیم در بررسی هواوی پی 40 می بینیم که، نمایشگر هواوی پی 40 پرو یک نمایشگر خمیده OLED با قطر 6.58 اینچ با رزولوشن 2640*1200 بوده و از نرخ بازسازی ثابت 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. حفره‌ دوربین‌های سلفی هم اگرچه بصورت بیضوی طراحی شده و چندین المان را در خود جای داده، اما به دلیل بزرگ بودن عملاً امکان استفاده از نمایشگر را در آن محدوده از کاربر گرفته و فضای نمایش اعلانات را محدود کرده است.

بررسی عکاسی هواوی پی 40 پرو

در بررسی هواوی پی 40، حداکثر شدت روشنایی این نمایشگر 531 نیت بوده که در حالت ماکزیمم خودکار بدست آمده است. این نتایج عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به پرچمداران پیشین یعنی P20 Pro، P30 Pro و Mate 30 Pro نشان می‌دهد. خوشبختانه حداقل شدت روشنایی بدست آمده 1.8 نیت بوده که یک امتیاز خوب محسوب می‌شود.

بررسی باتری هواوی پی 40 پرو

در بررسی هواوی پی 40 می بینیم که، نمایشگر P40 Pro از حالت‌های مختلف دمای رنگ پشتیبانی می‌کند و مطابق با استانداردهای sRGB  (حالت عادی) با نرخ میانگین deltaE به میزان 1.9 و DCI-P3 با نرخ میانگین deltaE به میزان 3.6 و حداکثر انحراف 6.6 است. این نمایشگر همچنین از HDR10+ پشتیبانی می‌کند اگرچه سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس و آمازون به دلیل عدم برخورداری از سرویس‌های موبایل گوگل امکان بهره‌مندی از HDR10+ را تنها تا محدوده محتوای SD به این گوشی ‌می‌دهند.

گوشی huawei p40 pro با قابلیت شارژ سریع 40 وات

huawei p40 pro از شارژ هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. اگر در شب گوشی را به شارژ بزنید، بصورت خودکار سرعت شارژ کاهش می‌یابد تا قبل از طلوع آفتاب به ظرفیت شارژ کامل برسد. با این‌ ویژگی عمر و دوام باتری افزایش خواهد یافت و تنها زمانی از نهایت توان شارژر استفاده می‌شود که کاربر واقعاً به آن نیاز داشته باشد.

باتری 4200 میلی آمپری P40 Pro مشابه ظرفیت P30 Pro است، اما این بار از شارژر 40 واتی بسیار سریع برخوردار است و 80% ظرفیت باتری را تنها در 30 دقیقه شارژ می‌کند. همچنین شارژ کامل باتری 50 دقیقه زمان لازم خواهد داشت.

 

بررسی دوربین گوشی پی 40 پرو

این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم 27 واتی نیز برخوردار است و شارژ بی‌سیم معکوس را هم انجام ‌می‌دهد. طول عمر باتری با یک‌بار شارژ در مکالمه تحت شبکه 3G به 22 ساعت و 42 دقیقه، مرور وب به 15 ساعت و 14 دقیقه، پخش ویدئو به 18 ساعت و 11 دقیقه و همچنین استفاده ترکیبی به 94 ساعت خواهد رسید.

P40 Pro دارای تنها یک بلندگو است و عملکرد قابل قبولی در بحث بلندی صدا و تفکیک از خود نشان می‌دهد.

نرمافزار و عملکرد

در بررسی هواوی پی 40 خواهیم دید که، P40 Pro از رابط کاربری EMUI 10.1 بصورت پیش فرض استفاده می‌کند که برپایه اندروید 10 طراحی شده است. این گوشی هیچ سرویس گوگلی را بطور پیش فرض به همراه ندارد و از خدمات موبایل هواوی موسوم به HMS استفاده می‌کند.

بررسی گوشی پی 40 پرو از نظر وبسایت GSMARENA

باز کردن قفل صفحه نمایش به دو صورت اثر انگشت و تشخیص چهره انجام می‌شود و امکان استفاده هردو بصورت همزمان وجود دارد. تشخیص اثر انگشت با سنسور اپتیکال یکی از سریعترین ها در نوع خود است.

به لطف سنسور ToF در حفره درون نمایشگر، P40 Pro همانند آیفون‌ها قابلیت تشخیص چهره سه بعدی دارند و حتی عملکرد باز کردن قفل صفحه با این روش سریعتر از اثرانگشت خواهد بود. این سنسور به خوبی در محیط‌های کم‌نور کار می‌کند.

روی صفحه Home تعدادی آیکون بصورت پیش فرض وجود دارد که به فرم تجاری چیده شده و به راحتی می‌توانید با انواع آیکون‌ها، ویجت‌ها و فولدرها آن را پر کنید.

بررسی گوشی موبایل هواوی پی 40 پرو

امکان پوشاندن قسمت ناچ دوربین سلفی با یک نوار مشکی رنگ وجود دارد و می‌توانید به این شیوه آن را مخفی کنید. در بررسی هواوی پی 40 خواهیم دید که می‌توان با فعال کردن قابلیت Dark Mode در رابط کاربری از نمایش رنگ مشکی عمیق در این نمایشگر لذت برد و ناچ را کلاً در آن محو کرد.

پنل نوتفیکیشن و آیکون‌های درون آن بسیار شبیه به رابط کاربری سامسونگ One UI و فرم خام اندروید گوگلی طراحی شده و ما را یاد آنها می‌اندازد.

بررسی گوشی پی 40 پرو

امکانات متنوع رابط کاربری گوشی هواوی P40 Pro

MultiTasking هم به خوبی در این گوشی با دو قسمت کردن نمایشگر، یا نمایش بصورت پاپ آپ امکان پذیر است. در رابط P40 Pro امکان تعریف ژست‌های حرکتی مختلفی همانند آیفون در نظر گرفته شده تا کار با آن را راحت‌تر کند. از سوی دیگر به لطف سنسور ToF در جلو امکان تعریف ژست‌های حرکتی بدون لمس نمایشگر فراهم آمده و با حرکات دست در جلوی دوربین قابل پیاده‌سازی است.

هواوی همچنین در میان انبوهی از سازندگان، جزو معدود آنهاست که همچنان به استفاده از فرستنده مادون قرمز اصرار دارد. با کمک این سنسور می‌توانید گوشی را تبدیل به یک کنترل تلویزیون یا کولر کنید و بدون نیاز به ریموت پیش فرض تمامی لوازم خانگی درون منزل را کنترل کنید.

قابلیت Sound Booster هم یک ویژگی جدید در EMUI10.1 است. این ویژگی گوشی شما را به یک میکروفون بلوتوث تبدیل کرده و صدای شما را به هدفون یا بلندگوهای بلوتوثی ارسال می‌کند. به عنوان مثال این قابلیت برای نظارت والدین بر صدای کودک بسیار کاربردی است.

همانطور که بارها در متن اشاره کردیم، هواوی P40 Pro سرویس‌های گوگلی را ندارد اما امکان نصب مرورگر کروم یا نقشه‌های گوگل را خواهید داشت. اما ابزارهایی نظیر Gmail یا فروشگاه گوگل نیاز به خدمات گوگل نصب شده روی گوشی دارند که بدون آن امکان نصب و اجرای آنها وجود ندارد.

 

بررسی گوشی هواوی پی 40 پرو

بررسی گوشی huawei p40 pro از نظر عملکرد چیپست

GPU استفاده شده در این چیپ‌ست هم از نوع Mali-G76 است و دارای 16 هسته پردازش گرافیکی است. در آخر هم موتور پردازش عصبی یا NPU استفاده شده دارای 2 هسته بزرگ و یک هسته کوچک است.

P40 Pro از چیپ‌ست Kirin 990 5G استفاده می‌کند که دارای 2 هسته Cortex-A76 با حداکثر سرعت 2.86 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A76 با سرعت 2.36 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با سرعت 1.95 گیگاهرتز است.

P40 Pro دارای یک قابلیت Performance Mode هم هست که با کمترین تاثیر روی تولید گرما و مصرف باتری، عملکرد سخت‌افزاری را بهبود می‌دهد. نتایج عملکرد این چیپ‌ست در جداول زیر در مقایسه با دیگر پرچمداران همسطح آن آورده شده است:

بررسی هواوی p40 pro

بررسی هواوی p40 پرو

بررسی گوشی موبایل هوآوی پی 40 پرو

بررسی گوشی هوآوی پی 40 پرو

در نهایت عملکرد Kirin 990 5G بسیار شبیه به چیزیست که در Galaxy S20 Ultra با چیپ‌ست Exynos 990 شاهدش بودیم.

دوربین و کیفیت تصاویر

هواوی نام دوربین‌های چهارگانه خود را Ultra Vision Leica Quad گذاشته است. این ترکیب دوربین بسیار شبیه به P30 Pro است. سنسور اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی به جای رنگ سبز از رنگ زرد استفاده می‌کند و ابعاد 1/1.28 اینچی دارد و از سنسور اصلی Galaxy S20 Ultra بزرگتر است. همچنین گشودگی دیافراگم آن f/1.9 است و مجهز به لرزشگیر نیز شده است. سنسور تله هم با رزولوشن 12 مگاپیکسلی قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال دارد و از دیافراگم f/3.4 برخوردار است.

همچنین سنسور فوق عریض P40 Pro دارای رزولوشن 40 مگاپیکسلی با f/1.8 است و در آخر هم یک سنسور ToF در کنار این دوربین‌ها وجود دارد.

بررسی هوآوی p40 pro

هواوی ادعا می‌کند استفاده از رنگ زرد در سنسور اصلی باعث شده 40% جذب نور بیشتری نسبت به سنسورهایی با رنگ سبز انجام شود و این ویژگی باعث خواهد شد تصاویر بهتری در نور کم ثبت شوند.

اپلیکیشن دوربین مورد استفاده نیز بهبودهای زیادی داشته بطوری که اکنون قادر است به لطف موتور پردازش عصبی، تا 1500 صحنه و سوژه را تشخیص داده و تفکیک کند و تنظیمات مرتبط با آن را اعمال نماید.

بررسی هوآوی p40 پرو

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز برای اولین بار مجهز به فوکوس خودکار شده و به لطف سنسور ToF کنارش می‌تواند عکس‌های سلفی با بوکه‌هایی عالی بگیرد.

بررسی هوآوی پی 40 پرو

بررسی گوشی huawei p40 pro از نظر رابط کاربری دوربین

حالت Pro اپلیکیشن دوربین هم امکان تنظیم ISO بین 50 تا 409600 و همچنین سرعت شاتر بین یک چهار هزارم ثانیه تا 30 ثانیه را فراهم می‌کند. همچنین امکان تنظیم دستی نوردهی و تراز سفیدی و نوع فوکوس وجود دارد. دقت کنید که قابلیت هواوی پی 40 پرو برای هر سه دوربین و حتی در حالت ویدئو وجود دارد، چیزی که به راحتی روی گوشی‌های دیگر نمی‌توان یافت.

عکس‌هایی که ما به عنوان نمونه با دوربین اصلی P40 Pro گرفته‌ایم، در رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ذخیره‌ شده‌اند و بسیار با کیفیت هستند. جزئیات بهبود یافته در نقاط شلوغ عکس، محدوده دینامیکی بسیار عالی، نبود نویز قابل مشاهده و جزئیات رنگ بسیار طبیعی و حتی گرم‌تر از حالت واقعی، چیزهایی هستند که ما را شگفت زده کرد.

بررسی هوآوی پی 40 پرو

متاسفانه اگر با دوربین اصلی و با رزولوشن کامل 50 مگاپیکسلی عکاسی کنید، از تمام مزایای تصحیح‌کننده نرم‌افزار دوربین بهره‌مند نخواهید شد. در بررسی هواوی پی 40 خواهیم دید که، یکی از این قابلیت‌ها Multi-Stacking است که هواوی نام تجاری آن را XD Fusion Engine گذاشته و در رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی چند عکس در یک فریم گرفته و با ترکیب آن یک عکس عالی و بی نقص با محدوده دینامیکی تصحیح شده در اختیار کاربر می‌گذارد.

بررسی گوشی huawei p40 pro

دوربین تله 12 مگاپیکسلی نیز با زوم 5 برابری اپتیکال هم چیزی از عالی کم ندارد، عکسها با رنج دینامیکی بسیار خوب بوده و عاری از نویز هستند.

بررسی گوشی موبایل هواوی پی 40 پرو

 

در عکاسی شب هم دوربین‌های گوشی هواوی پی 40 پرو در رده پرچمداران می‌درخشند. عکس‌ها دارای جزئیات عالی، نوردهی تنظیم شده، رنگ‌های خوب، نویز بسیار کم و شفافیت عالی هستند.

بررسی گوشی پی 40 پرو

پرتره، سلفی و کیفیت ویدئو

در بررسی هواوی پی 40 خواهیم دید که، ثبت پرتره توسط دوربین اصلی گوشی هواوی پی 40 پرو انجام می‌شود و به لطف سنسور ToF در پشت، جداسازی سوژه از پس زمینه به خوبی انجام می‌شود. در هر صورت این پرتره‌ها بهترین عکس‌هایی هستند که تا بحال دیده‌ایم.

بررسی گوشی هواوی پی 40 پرو

ما تصمیم گرفتیم تا گوشی موبایل هواوی پی 40 پرو را در یک آزمون سخت‌تر محک بزنیم، بدین صورت که یک شیء با دیافراگم متغیر در نظر گرفتیم و انتظار داشتیم که دوربین نتواند به خوبی از عهده آن برآید. اما گوشی هواوی پی 40 پرو توانست به خوبی تمامی اجزاء این گل را از پس زمینه تفکیک کند و با نهایت هوشمندی الگوریتم جداسازی سوژه از پس زمینه را انجام دهد.

بررسی هواوی p40 pro

سلفی‌ گرفتن هم با دوربین 32 مگاپیکسلی در جلو انجام می‌شود و احتمالا این سنسور مشابه همانی‌است که در Mate 30 Pro و P30 Pro شاهدش بودیم با این تفاوت که یک لنز با دیافراگم f/2.2 در جلویش قرار گرفته است، اما برای اولین بار شاهد فوکوس خودکار در دوربین سلفی و در میان گوشی‌های هواوی هستیم.

بررسی هواوی p40 پرو

جزئیات در سلفی‌ها بسیار خوب است و شدت کنتراست و رنگ‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسند. فرقی نمی‌کند که در حالت 8 یا 32 مگاپیکسلی عکس بگیرید، همه با عکس‌های سلفی که P40 Pro می‌گیرد خوشحال می‌شوند و هیچ کم و کاستی به نظر نمی‌رسد. به لطف سنسور ToF در کنار دوربین سلفی هم، بوکه‌های بسیار جذابی خواهید داشت و پس زمینه به خوبی تار می‌شود.

فیلم‌برداری

گوشی موبایل هوآوی مدل P40 Pro ویدئوها را با دو لنز اصلی و فوق عریض در رزولوشن 4k و با حداکثر نرخ 60 فریم بر ثانیه و با لنز تله با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. این پرچمدار 3 میکروفون دارد و صدای ضبط شده حین فیلمبرداری با نرخ فشرده‌سازی 192 کیلوبیت بر ثانیه ذخیره می‌شود. نکته مهم در فیلمبرداری با رزولوشن 1080p این است که دوربین اصلی P40 Pro هر 16 پیکسل را در نهایت تبدیل به یک پیکسل می‌کند تا بدین ترتیب هم فریم‌های بدست آمده بسیار شارپ و شفاف باشند و هم عمق دید بیشتری را پوشش دهد؛ در صورتی که باقی رقبا تنها به اندازه ابعاد مورد نیاز از تصویر کلی سنسور را برش داده و ضبط می‌کنند.

جمعبندی

با بررسی گوشی موبایل هوآوی مدل P40 Pro دیدیم که، قطعاً Huawei P40 Pro یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی را در بین تمامی پرچمداران دارد. عملکرد دوربین فوق عریض P40 Pro بدون رقیب است هرچند انتظار داشتیم ارتقاء بهتری نسبت به P30 Pro از آن شاهد باشیم.

اگر تصور می‌کنید که کار هواوی بعد از قطع همکاری با گوگل تمام شده اشتباه می‌کنید. P40 Pro به همین منظور اینجاست تا ثابت کند که زندگی بعد از گوگل هم وجود دارد و همه چیز به آن بدی که تصور می‌کردید نیست.

بررسی هواوی پی 40 پرو

عملکرد سخت‌افزاری بسیار روان و بی نقص است و اینجا جایی‌ست که همه باید روی آن تمرکز کنند؛ نه سرویس‌های گوگل. گوشی huawei p40 pro یک نمایشگر عالی با خمیدگی در چهار جهت به  همراه نرخ بازسازی 90 هرتز دارد و Kirin 990 5G یکی از بهترین‌ها در بازار فعلی است.

دوربین‌های جدید Leica نیز چیزی است که نیاز به توجه دارد. هواوی ساختار دوربین‌های P30 Pro را حفظ کرده اما لنزها، سنسورها و الگوریتم‌های پردازشی را بهبود داده است.

سرنوشت هواوی در دستان طرفدارانش است، اما ما دلیلی نمی‌بینیم که بخواهید از این برند فاصله بگیرید. P40 Pro یک پرچمدار کامل است که ارزش هزینه کردن را دارد؛ چه با گوگل و چه بدون آن.

مطلب مرتبط: چکیده‌ای از بررسی تبلت هواوی مدیاپد T5 توسط رسانه زومیت

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!