عرضه روزافزون Harmony OS هواوی روی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف مقاله و آموزش

عرضه روزافزون Harmony OS هواوی روی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف

گزارش‎‎‌های منتشر شده از سوی هواوی نشان می ‎دهد که علاوه بر این شرکت، تولیدکنندگان مختلف در حوزه ‎های مختلف نیز توجه غیرمنتظره ‎ای به سیستم‎ عامل Harmony OS داشته و محصولات جالب توجهی را به این سیستم ‎عامل مجهز کرده‎‌اند. این محصولات از ابزارهای وابسته به حوزه اینترنت اشیا گرفته تا گوشی‎ های هوشمند، از کلاه ایمنی گرفته تا حتی دوربین عکاسی خارق‌العاده و حتی ابزارهای هوشمندی که با حافظه بسیار اندک 128 کیلوبایتی اجرا می ‎شوند را پوشش می‎ دهند.

انقلابی به نام HarmonyOS هواوی

HarmonyOS را باید به معنای اصل کلمه یک سیستم ‎عامل عمومی دانست. برخلاف بسیاری از سیستم‎ عامل ‎ها که تنها توسط یک برند یا شرکت مورد استفاده قرار می‎ گیرند، در مورد هارمونی یک موج استقبال عمومی در زمینه‎ های مختلف و متنوع ایجاد شده که بسیار غیرمنتظره است.

برای نمونه شرکت مرسدس بنز جهت به‌کارگیری سرویس‌های موبایل هواوی در خودروهای Mercedes-Benz S-Class با هواوی وارد همکاری شده تا از فناوری‌های نوین و بی‌بدیل هواوی در خودروهای لوکس خود استفاده کند.

حتی در حوزه گوشی‎ های هوشمند نیز استفاده از Harmony OS تنها محدود به هواوی نمی‎ شود و تعداد قابل توجهی از برندها علاقه خود برای تولید گوشی‎ های هوشمند با سرویس‎ های موبایل هواوی و همکاری در پروژه هارمونی را اعلام کرده ‎اند. جالب است بدانید که برای نمونه برند تولیدکننده گوشی هوشمند LeTV به تازگی اقدام به عرضه گوشی با سرویس‌های موبایلی هواوی نموده که انتظار نمی‌رود آخرین آنها باشد.

آنچه که به‌روشنی دیده می‌شود، کاربران محصولات مجهز به سیستم‌عامل هارمونی او اس یا سرویس‌های موبایل هواوی با یک اکوسیستم گسترده و غنی روبرو هستند که امکان متصل کردن وسایل مختلف به یکدیگر و دست‌یابی به یک تجربه همه‌جانبه را می‌دهد. در حقیقت آنچه که اشاره شد جزء ویژگی‌های کاملاً متمایزکننده هارمونی OS هواوی در بین تمامی سیستم عامل‌های کنونی دنیا است و بر روی طیف کاملی از وسایل مختلف قابل‌اجرا است.

هارمونی OS این بار در کلاه ایمنی

جدیدترین محصول هوشمند مجهز به سیستم‌عامل انقلابی HarmonyOS هواوی کلاه ایمنی Helmetphone BH51M Neo است. این محصول زیبا از قابلیت‌های هوشمندی چون چراغ هشدار، ارسال تماس اضطراری، اجرای فرامین صوتی و حتی پاسخ‌دهی به تماس‌ها بهره می‌برد که می‌تواند تجربه تازه‌ای از دوچرخه و موتورسواری را خلق کند.

کلاه هوشمند BH51M Neo تنها 480 گرم وزن دارد و طیف متنوعی از امکانات هیجان‌انگیز را در خود جای‌داده است. کنترل بی‌سیم هوشمند این محصول در مواقع اضطراری چراغ‌ترمز، نوار LED و چراغ هشدار جلویی را به‌طور هم‌زمان روشن می‌کند تا به‌طور 360 درجه از کاربر در تمامی جهات محافظت کند. چراغ‌راهنما پشتی در این کلاه هوشمند به‌طور نرم‌افزاری کنترل می‌شود تا وسایل نقلیه واقع در پشت سر کاربر از تغییر جهت مطلع شوند که یک راه سریع‌تر و بهتر از کنترل دستی برای محافظت از کاربر حین تغییر مسیر است.

گزارش هوشمند وقوع حادثه

کلاه ایمنی Helmetphone BH51M Neo قادر به تشخیص فوری زمین خوردن کاربر یا برخورد سر با اجسام است و با ارسال موقعیت مکانی برای شماره از قبل تعیین‌شده، می‌تواند نجات‌بخش جان کاربر باشد.

پاسخ دادن به تماس‌ها و پخش موسیقی

اما نظر شما با کلاه ایمنی که در داخل خود یک سیستم صوتی بسیار کارآمد داشته باشد چیست؟ این کلاه خاص از بلندگوی استریو داخلی برای پخش موسیقی و پاسخ دادن به تماس‌ها نیز بهره می‌برد و به راحتی دردسر هدفون‎ های بی ‎سیم و جای دادن آنها درون کلاه‎ های عادی را از میان برمی‌دارد. همچنین این محصول در پخش موسیقی یا پاسخ‌دهی به تماس‌ها یک مزیت بزرگ نسبت به هدفون‌ها و ایربادها دارد و دیگر صداهای هشداردهنده محیط چون بوق خودروها مسدود نمی‌شود که می‌تواند خطرناک باشد.

این کلاه از ارتباط NFC و بلوتوث نیز پشتیبانی می‎کند و با اتصال سریع به گوشی کاربر، امکان استفاده از قابلیت ‎ها و هماهنگی کامل با Harmony OS هوآوی و اکوسیستم هارمونی را نیز دارد.

چراغ هشدار هوشمند و قابل‌اتکا

بر روی بخش جلویی و پشتی این کلاه ایمنی چراغ‌های خطر LED ویژه‌ای قرار دارد که در مواقع کاهش سرعت به‌طور خودکار فعال می‌شوند تا از کاربر در برابر برخورد وسایل نقلیه و عابران محافظت کند.

خود این کلاه ایمنی نیز در محافظت از سر کاربر بسیار عالی عمل می‌کند و از پلاستیک ABS محکم با توانایی مقاومت در برابر ضربات و سوراخ شدن ساخته‌شده است. بخش داخلی نیز دارای بالشتک‌های نرم ویژه‌ای است که به طرز موثری از سر کاربر در برابر ضربات محافظت می‌کند.

عملکرد این کلاه ایمنی کاملاً هوشمند است و باگذشت 15 دقیقه بی‌حرکت ماندن یا فاصله بیش از 15 متری گوشی کاربر با کلاه، به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

هارمونی او اس؛ آغاز یک تحول بزرگ

ساخت وسایل پیشرفته با کارکردهایی شبیه به کلاه هوشمند موردبحث کار سختی نیست اما تا پیش‌ازاین چنین محصولاتی از مشکلاتی چون استفاده دشوار، عدم امکان متصل شدن به دستگاه‌های مختلف، پیچیدگی در متصل کردن، متفاوت بودن رابط و پیچیدگی توسعه نرم‌افزاری رنج می‌بردند که سیستم‌عامل انقلابی HarmonyOS همه آنها را حل کرده است.

در وجود سیستم‌عامل پیشرفته، غنی، بهینه و اکوسیستم جامع HarmonyOS، دیگر توسعه‌دهندگان و افراد مبتکر تنها کافی است بر روی ایده‌های جسورانه خود فکر کنند و نگرانی بابت پیچیدگی توسعه نرم‌افزاری، پشتیبانی نشدن توسط وسایل دیگر و عدم بهینگی در استفاده از منابع نباشند

ویژگی‌های برجسته Harmony OS باعث می‌شود در آینده شاهد محصولات هوشمند بسیار بیشتری باشیم که شاید روزی حتی تصورش را هم نمی‌کردیم. HarmonyOS آغاز یک انقلاب است که به خوبی نشانه‌ها آن دیده می‌شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!