هواوی همچنان پیشتاز شبکه‌های 5G در دنیاست اخبار

هواوی همچنان پیشتاز شبکه‌های 5G در دنیاست

اخیراً گزارشی از سوی موسسه تحقیقاتی Omdia منتشر شده که وضعیت تجهیزات مخابراتی را در جهان بررسی می‌کند نتایج این گزارش نشان می‌دهد هواوی همچنان یکه‌تاز بازار شبکه‌های موبایلی نسل پنجم یا همان 5G در سراسر دنیا است. داده‌های این گزارش که با عنوان «بازار تجهیزات مخابراتی شبکه‌های موبایل»  منتشر شده مربوط به سه‌ماهه اول سال 2021 میلادی است.

این گزارش حاکی از آن است که شرکت هواوی رتبه اول بازار 5G را در دنیا از لحاظ میزان فروش و درآمد قبضه کرده است. علاوه بر این داده‌های این گزارش نشان می‌دهد منطقه آسیا و اقیانوسیه پیشتاز توسعه شبکه‌های 5G در جهان هستند.

بر اساس اعلام مؤسسه Omdia، هواوی توانسته جایگاه اول در بازار 5G را در سه‌ماهه اول سال 2021 میلادی کسب کند. پس از آن شرکت‌های اریکسون، نوکیا و ZTE پس از هواوی در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند. همچنین گزارشات از پیشتازی هواوی در زمینه حجم توزیع تجهیزات شبکه 5G حکایت داشته به‌طوری‌که ZTE ، اریکسون و نوکیا در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. همچنین گزارش مؤسسه  Omdiaنشان از پیشتازی شرکت هوآوی در کسب جایگاه نخست بازار تجهیزات شبکه 5G دارد.

علاوه بر این آمارها نشان‌دهنده نصب چیزی حدود 819.000 ایستگاه زمینی 5G آن هم در کشور چین حکایت دارد که این خود 70 درصد ایستگاه‌های 5G در جهان را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر چین بزرگترین شبکه مستقل 5G در دنیا را دارد که این امر چین را در زمره کشورهای پیشرو در این زمینه قرار می‌دهد.

بازار 5G در دنیا

به تازگی اریک یو، رئیس شرکت هواوی در جریان یک مصاحبه اطلاعات جالبی را در این زمینه منتشر کرده و گفته که در سال 2009 زمانی که شبکه 4G در کشورهای نروژ و سوئد در حال اجرا بود این شرکت تحقیقات در مورد شبکه 5G را آغاز کرده و همچنین از سال 2017 و درست دو سال قبل از اجرایی شدن شبکه 5G پژوهش در مورد شبکه 6G را آغاز کرده است و انتظار می‌رود سال 2023 میلادی این شبکه نیز تجاری شود.

بر این اساس هواوی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی دنیا رتبه اول در بازار 5G  را داشته و نقش تعیین‌کننده‌ای را در فناوری‌های ارتباطی مانند 5G را دارد. فناوری‌های مدرن با امنیت بالا و قیمت بسیار رقابتی سبب شده بسیاری از کشورهای جهان به همکاری با هواوی ترغیب شوند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!