خلاصه بررسی ایربادز هواوی فری بادز 4 توسط رسانه دیجیاتو در رسانه

خلاصه بررسی ایربادز هواوی فری بادز 4 توسط رسانه دیجیاتو

هواوی از بازی‌گردانان مطرح بازار گجت‌های پوشیدنی است. در این بخش می‌توان از هدفون‌های کاملاً بی‌سیم (TWS) به عنوان محبوب‌ترین محصولات هواوی نام برد که هدفون فری بادز 4 بی‌شک یکی از آن‌هاست. در ادامه به ارائه خلاصه بررسی از هدفون FreeBuds 4 هواوی توسط رسانه دیجیاتو خواهیم پرداخت.

در ابتدای این بررسی از هدفون فری بادز 4 هواوی به عنوان یکی از معدود گزینه‌های موجود در بازار با طراحی Open-Fit و مجهز به حذف نویز فعال (ANC) یاد می‌شود. به گفته دیجیاتو، بهره‌گیری از این فرم طراحی سبب می‌شود تا دیگر نگرانی در خصوص گرفتگی گوش با سَری‌های سیلیوکنی رایج هدفون‌ها وجود نداشته و ایرداها به راحتی در گوش جای گیرند.

طبق نظر دیجیاتو، کیس هدفون فری بادز 4 هواوی طراحی شکیل و تمیزی در اختیار دارد که به راحتی درون جیب قرار گرفته و قابل حمل است. این دستگاه در دو مدل یکی با شارژ از طریق درگاه USB-C و دیگری با امکان شارژ بی‌سیم در دو رنگ سفید و نقره‌ای عرضه می‌شود.

به گفته این رسانه، ایربادهای فری بادز 4 طراحی زیبا و نزدیک به نسخه‌های اولیه ایرپادهای اپل در اختیار دارند که به همراه داشتن استاندارد IPX4 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و امکان استفاده در زیر باران، از خصوصیات بارز آن است.

روی بدنه ایربادها سنسورهای لمسی تعبیه شده است که طبق بررسی دیجیاتو با ضربه زدن روی آن می‌توان پخش صدا را متوقف کرده یا ادامه داد و در صورت نگه داشتن انگشت، امکان تغییر حالت پخش صدا بین دو نوع قابلیت حذف نویز وجود دارد. از دیگر خصوصیات کاربردی این سنسور نیز، قابلیت افزایش یا کاهش بلندی صدا از طریق بالا یا پایین کشیدن انگشت روی بدنه ایربادهاست.

در این بررسی به دو ویژگی کاربردی هدفون فری بادز 4 نیز اشاره می‌شود؛ یکی امکان استفاده از هر ایرباد به تنهایی و دیگری قابلیت قطع شدن خودکار پخش به هنگام بیرون آوردن حداقل یکی از هدفون‌ها از گوش.

یکی از نکات مورد توجه دیجیاتو در این بررسی از هدفون FreeBuds 4 هواوی، استفاده از یکی درایور صدای بزرگ 14.3 میلی‌متری است که در کنار طراحی اوپن فیت و جای گیری مناسب هدفون درون گوش، می‌تواند کیفیت و حجم صدای خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

از دیگر نقاوت قوت فری بادز 4 در این بررسی به کیفیت بالای میکروفون آن اشاره شد. به گفته دیجیاتو، کیفیت این هدفون در مکالمات به شکلی است که میکروفون آن عملکرد بسیارخوبی در انتقال صدای شما به طرف مقابل ایفا می‌کند و از لحاظ دریافت صدا نیز با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.

در کنار این موضوع، قابلیت حذف نویز برای میکروفون نیز وجود دارد که با کاهش صدای اطراف خصوصاً ترافیک یا شلوغی محیط‌های اداری و غیره، صدای شفافی را از گوینده انتقال می‌دهد.

قدرت مانور این هدفون با استفاده از اپلیکیشن HUAWEI AI Life افزایش می‌یابد که بنا به بررسی دیجیاتو، قابلیت‌های کاربردی از جمله امکان نظارت بر شارژ باتری کیس و ایربادها، تعویض نقطه اتصال، تغییر حالت‌های پخش ANC، تنظیم دستی ژست‌های حرکتی لمسی و همچنین استفاده از اکولایزر برای شخصی‌سازی پروفایل صدا را در اختیار کاربر می‌گذارد.

تأخیر در پخش صدا نیز از دیگر نکات مورد بررسی دیجیاتو بوده است که به گفته این رسانه، فری بادز 4 نیز به مانند سایر هدفون‌های هواوی عملکرد بی‌تقصی در این رابطه ارائه داده و برای تماشای محتوا یا بازی کردن هیچ تأخیر قابل توجهی دیده نمی‌شود.

در بخش شارژدهی نیز به 4 ساعت شارژدهی بدون حذف نویز و 2.5 ساعت شارژدهی با حذف نویز روشن اشاره می‌شود که در هر بار شارژ کامل ایردبادها قابل دستیابی است. از طرفی این شارژدهی با حضور کیس شارژر هدفون به شکل قابل توجهی افزایش یافته و تا 22 ساعت بدون حذف نویز و 14 ساعت با حذف نویز روشن، در اختیار کاربر خواهد بود.

در نهایت نیز باری دیگر به ویژگی جذاب هواوی یعنی بکارگیری طراحی اوپن فیت در کنار بهره‌مندی از حذف نویز فعال اشاره می‌شود که در حال حاضر در معدود هدفون‌هایی دیده می‌شود و فری بادز 4 یکی از آن‌هاست.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!