خیز بلند هواوی برای عرضه 100 میلیون دستگاه مجهز به HarmonyOS تحت 40 برند مختلف اخبار

خیز بلند هواوی برای عرضه 100 میلیون دستگاه مجهز به HarmonyOS تحت 40 برند مختلف

افزایش دستگاه های سیستم عامل هارمونی این روزها در صدر اخبار کمپانی هواوی قرار گرفته است. هواوی در کنفرانس «روز توسعه‌دهندگان» در تاریخ 30 دسامبر 2020 به توضیح نسخه بتای سیستم عامل HarmonyOS 2.0 برای توسعه دهندگان اپلیکیشن پرداخت و اطلاعات تازه‌ای ارائه کرد. در این رویداد هواوی اعلام کرد تعداد توسعه دهندگان حامی پلتفرم اختصاصی HarmonyOS به سرعت در حال افزایش است و به خوبی با برنامه‌های این کمپانی برای عرضه محصولات مجهز به این سیستم عامل جدید مطابقت دارد.

به گفته نایب رئیس کسب و کار توسعه نرم افزار بخش مصرف کننده هواوی، از زمان عرضه بتای HarmonyOS 2.0 مخصوص توسعه دهندگان در دو هفته قبل، به طور پیوسته توسعه دهندگان بیشتری به اکوسیستم HarmonyOS ملحق می‌شوند. این مدیر ارشد هواوی تاکید کرد آنها می‌کوشند با افزایش دستگاه های سیستم عامل هارمونی، توسعه دهندگان بیشتری وارد همکاری شوند و به یک وضعیت برد-برد دست پیدا کنند.

هواوی تاکید دارد که این کمپانی تخمین می‌زند با با سیاست افزایش دستگاه های HarmonyOS، در سال 2021 تا صد میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل HarmonyOS از 40 برند مختلف روانه بازار شوند و HarmonyOS تنها به محصولات خود هواوی محدود نخواهد شد.

افزایش دستگاه های سیستم عامل هارمونی

نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان اپلیکیشن HarmonyOS 2.0 در روز 16 دسامبر امسال عرضه شد؛ اما حالا بیش از 1,800 گروه توسعه دهنده عضو آن هستند. این نسخه بتا به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های خود را بر پایه اکوسیستم HarmonyOS توسعه دهند. آنها امکان استفاده از فریم ورک‌های اپلیکیشن توزیع شده، فریم ورک‌های رابط کاربری توزیع شده و DevEco Studio را دارند. از جمله این گروه‌های توسعه‌‌دهنده می‌توان به WPS ،Bilibili ،Ctrip و iFLYTEK و بسیاری دیگر از گروهای بزرگ اشاره کرد.

در صورتی که با HarmonyOS آشنایی ندارید، باید بدانید این سیستم عامل توسط خود هواوی توسعه یافته و قرار است برای پلتفرم‌های مختلفی بهینه سازی شود. از جمله پلتفرم‌های هدف HarmonyOS می‌توان به گوشی‌های هوشمند، گجت‌های هوشمند و اینترنت اشیا اشاره کرد. تاکنون برندهای مختلفی محصولات خود را با سیستم عامل HarmonyOS معرفی کردند و انتظار می‌رود در سال میلادی پیش رو شاهد افزایش دستگاه های سیستم عامل هارمونی باشیم.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!