درآمد و سود هواوی در سال 2020 افزایش پیدا کرد؛ پیشرفت حتی در شرایط سخت! اخبار

درآمد و سود هواوی در سال 2020 افزایش پیدا کرد؛ پیشرفت حتی در شرایط سخت!

به تازگی گزارش‌های مالی هواوی در سال 2020 میلادی منتشر شده و با نگاهی به آنها می‌توان دریافت که علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده از سوی دولت آمریکا، این شرکت توانسته پیش‌بینی‌ها در مورد رشد درآمد خود را محقق کند.

در سال 2020 میلادی هواوی موفق شده به فروش 136.7 میلیارد دلاری دست پیدا کند و سود سرشار 9.9 میلیارد دلاری را نصیب خود نماید این ارقام نشان‌دهنده رشد 3.8 درصدی در فروش و رشد 3.2 درصدی در سود است که نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

از طرف دیگر درآمد هواوی در بازار آمریکا، آن هم در سال 2020 میلادی با کاهش 24.5 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که درآمد هواوی در چین رشد 66 درصدی را نسبت به رشد 59 درصدی سال 2019 تجربه کرده است.

رشد بسیار سریع شبکه‌های ارتباطی 5G در کشور چین موجب شده درآمد هواوی در بخش تجهیزات مخابراتی رشد بسیار زیادی را تجربه کند.

علاوه بر این تقاضای اوپراتورهای ارتباطی در سراسر قاره اروپا، خاورمیانه و آفریقا (که شریک هواوی محسوب می‌شوند) برای دریافت تجهیزات 5G هواوی افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. از طرفی هم شاهد رشد تقاضای محصولات هواوی در رده مصرف‌کننده هستیم.

 

سود هواوی در سال 2020

ناگفته نماند دونالد ترامپ با وضع تحریم‌هایی علیه هواوی در سال 2019 توانست رشد شتابان این شرکت در زمینه گوشی‌های هوشمند را تا حدودی متوقف کند ولی تحریم‌های مذکور نتوانسته در عملکرد هواوی در زمینه کشاورزی، تجهیرات پزشکی و خودروهای الکتریکی خللی وارد کند.

علاوه بر این درآمد هواوی در زمینه محصولات سازمانی هم رشد مناسبی داشته به‌طوری‌که در زمینه Cloud توانسته بازار خوبی برای خود دست و پا کند و با ایجاد پلتفرم‌های آموزشی به بیمارستان‌ها کمک کرده تا بتوانند به بیش از 50 میلیون دانشجوی جوان خدمات بدهند.

 

گزارش‌های منتشر شده در مورد میزان سود هواوی در سال 2020 میلادی بیانگر آن است که این شرکت علی‌رغم تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن موفق شده درآمد خوبی را در این سال کسب کند که با توجه به گستره تحریم‌ها عملکرد این شرکت کاملاً مثبت ارزیابی می‌شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!