نگاهی به خلاصه بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو از دیدگاه سایت معتبر GSMArena در رسانه

نگاهی به خلاصه بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو از دیدگاه سایت معتبر GSMArena

در این مطلب به بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو از دیدگاه وبسایت GSMArena به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های نقد گوشی موبایل پرداختیم. در ادامه با بررسی گوشی Huawei mate 40 pro همراه ما باشید.

پرچمدار جدید هواوی، گوشی Mate 40 Pro مدت کمی است که معرفی شده و بازتاب بسیار خوبی در رسانه‌های جهانی برای هواوی داشته است. اکنون قصد داریم خلاصه‌ای از فاکتورهای مهم بررسی شده گوشی Huawei Mate 40 Pro در وب‌سایت معتبر GSMArena را بخوانیم. هواوی میت 40 پرو یک محصول ممتاز در زمینه‌های مختلف محسوب می‌شود.

سری جدید خانواده پرچمداران Mate هواوی در سال 2020 با چهار مدل Mate 40 ، Mate 40 Pro ، Mate 40 Pro+ و Mate 40 RS Porsche Design معرفی شد و اکنون قصد داریم در این مطلب بازخورد این محصول در نقد و بررسی وب‌سایت معتبر GSMArena را با هم بررسی کنیم.

در ادامه، شاهد خلاصه‌ای از متن وبسایت GSMArena‌ و بررسی میت 40 پرو از دیدگاه این سایت خواهید بود.

مقدمه

دنیا برای هواوی به اتمام نرسیده و حالا سری جدید Mate 40 و مدل Pro برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته است. یک پرچمدار تا دندان مسلح که یک پله پایین‌تر از مدل Mate 40 Pro+ قرار می‌گیرد. میت 40 پرو با یک نمایشگر 6.76 اینچی OLED شبیه به Mate 30 که در گذشته دیده‌ بودیم همراه شده اما بسیار قدرتمند‌تر از آن خواهد بود.

در بدنه پشتی چیدمان جدیدی از دوربین‌ها را شاهد هستیم که تا قبل از این استفاده نشده بود. یک چیدمان سه‌ گانه از دوربین‌ها که درون فضای دایره‌ای شکل جای گرفته و شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ با زوم 5 برابری اپتیکال و همچنین یک دوربین جدید فوق عریض 20 مگاپیکسلی است. از نظر رنگبندی مدلی که برای بررسی دست ماست دارای رنگ نقره‌ای رازآلود است و با یک پوشش مات شیشه‌ای در پشت همراه شده که با انعکاس نور در زوایای مختلف رنگ متغیری از خود نشان می‌دهد. همچنین رنگ‌های سفید، مشکی، زرد و سبز هم برای این گوشی موجود هستند.

از سوی دیگر چیپست Kirin 9000 اولین چیپ‌ست 5 نانومتری در دنیای پرچمداران اندرویدی است و به کمک باتری 4400 میلی آمپری که با یک شارژر 66 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی شارژ می‌شود.

موضوع بعدی مربوط به کارت حافظه میت 40 پرو است. از آنجایی که هواوی روی به استفاده از Nano Memory آورده باید بگوییم که این گوشی قابلیت پذیرش کارت حافظه MicroSD ندارد.

مشخصات کلی Huawei mate 40 pro 

  • مشخصات بدنه: شیشه پشت و رو با فریم آلومینیوم / استاندارد IP68
  • صفحه نمایش: 6.76inches / 1344 x 2772 / OLED, HDR10, 90Hz
  • چیپ‌ست: Kirin 9000 5G / Mali-G78 MP24
  • حافظه: 8GB RAM, 256/512GB UFS3.1
  • سیستم‌عامل/نرم‌افزار: Android 10, EMUI 11
  • دوربین‌های پشت: 50MP + Telephoto 12MP + Ultra wide 20MP + ToF
  • دوربین‌های جلو: 13MP + ToF
  • باتری: 4400mAh + Super Charge 66W + 50W wireless charging
  • اتصالات: Wi-Fi 6 + Bluetooth 5.2 + NFC + USB Type-C + IR blaster

هواوی قابلیت‌های خوب سری قبل را در سری جدید حفظ کرده که ما در ادامه بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو به آن می پردازیم. در واقع Mate 40 Pro را کماکان با بلندگوهای استریو و سنسور ToF برای تشخیص سه بعدی صورت عرضه کرده است. همچنین فرستنده مادون قرمز نیز در این گوشی برای کنترل تلویزیون یا لوازم خانگی وجود دارد و استاندارد IP68 ضدآب بودن گوشی را تضمین خواهد کرد. اما جک هدفون 3.5 میلی متری از این گوشی حذف شده است.

بررسی قابلیت هوآوی میت 40 پرو

درون جعبه Mate 40 Pro یک شارژر 66 واتی به همراه یک کابل USB Type C و یک هدست با کانکتور USB Type C وجود دارد. همچنین درون جعبه یک کیس سیلیکونی شفاف نسبتاً ضخیم وجود دارد که به خوبی می‌تواند از گوشی محافظت کند.

طراحی گوشی هوآوی میت 40 پرو

طراحی این گوشی در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو یکی از جذاب ترین بخش های نقد پرچمدار هواوی است. Mate 40 Pro از لحاظ ظاهری با زبان طراحی عمومی پرچمداران کمی متفاوت است. نمایشگر آبشاری با خمیدگی 88 درجه‌ای به طرفین، چیدمان دوربین‌های پشتی و طراحی بیضی شکل دوربین‌های سلفی در جلو مواردی هستند که Mate 40 Pro را با دیگر پرچمداران از لحاظ طراحی متمایز می‌کند.

بریدگی ناچ دوربین سلفی هم بسیار شبیه به P40 Pro است و درون آن یک دوربین سلفی و یک سنسور ToF و سنسور مادون قرمز قرار دارد. هواوی تصمیم گرفت تا ناچ Mate 30 Pro سال گذشته که بسیار شبیه به ناچ آیفون بود را کنار بگذارد و به همان ساختار که در P40 استفاده کرد برگردد.

طراحی هوآوی میت 40 پرو

برخلاف P40 Pro که از لرزاندن نمایشگر برای ایجاد صدای مکالمه به جای اسپیکر واقعی بهره می‌برد، هواوی در Mate 40 Pro این تکنولوژی را حذف و به همان اسپیکر مکالمه در بالای نمایشگر باز گشته است. Mate 40 Pro دو اسپیکر مجزا از اسپیکر مکالمه دارد که یکی در لبه بالا و دیگری در لبه پایینی و کنار پورت USB Type C قرار گرفته است.

نکته مثبت در بررسی گوشی هواوی میت 40 بازگشت دکمه‌های فیزیکی ولوم و تغییر صدا در طراحی آن است که در میت 30 پرو حذف شده بودند و انتقاد زیادی به آنها وارد می‌شد. اگرچه به دلیل خمیدگی زیاد نمایشگر دکمه‌ها زیر نمایشگر هستند و کمی غیر عادی به نظر می‌رسند.

قیمت خرید هوآوی میت 40 پرو

با در دست گرفتن میت 40 پرو همانطور که اعداد هم می‌گویند، حس خواهید کرد که این گوشی نسبت به میت 30 پرو بزرگتر و سنگین‌تر شده است. این یک گوشی بزرگ است و برای سری میت جای تعجبی نیست که این گوشی بزرگ باشد.

 

بررسی دوربین هوآوی میت 40 پرو

 

بررسی گوشی Huawei mate 40 pro از نظر نمایشگر، باتری و کیفیت صدا

میت 40 پرو گوشی با نمایشگر OLED و ابعاد 6.76 اینچ است که از دو طرف خود خمیده شده و با داشتن رزولوشن 1344 در 2772 پیکسل، تراکم پیکسلی بیشتری از نمایشگر P40 Pro و برابر با 456 پیکسل بر اینچ مربع داشته و نسبت تصویر 18.6:9 را ارائه می‌دهد.

این نمایشگر می‌تواند علاوه بر نرخ بروزرسانی 90 هرتز در حالت Ultra، نرخ 60 هرتز و یا حتی نرخ پویا و متغیر را هم دارد که می‌تواند متناسب با رزولوشن نمایشگر و به صورت هوشمند کنترل شود.

بررسی کیفیت نمایشگر هوآوی میت 40 پرو

در بررسی گوشی Huawei mate 40 pro از نظر فنی نیز میزان روشنایی زمینه این نمایشگر به رقم بسیار جذاب 807 نیت رسیده که متناسب با شرایط محیطی متغیر خواهد بود ولی در مقایسه با شدت نور بیش از 1000 نیتی که این روزها بسیاری از پرچمداران مانند گلکسی نوت 20 اولترا ارائه می‌دهند چندان جالب توجه نیست. البته ارتقایی نسبتاً مطلوب نسبت به شدت روشنایی 760 نیت گوشی P40 Pro+ نیز در این گوشی مشاهده می‌شود که جای امیدواری دارد. ناگفته نماند که با تنظیم دستی و توسط رابط کاربری می‌تواند شدت روشنایی زمینه را تا حداکثر 485 نیت افزایش داد که نسبت به مدل‌های قبلی هواوی جهشی بسیار مطلوب را نشان می‌دهد.

مشخصات huawei mate 40 pro

بازتولید رنگ نمایشگر Huawei mate 40 pro 

در بحث و بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو، بازتولید رنگ نیز وضعیت بسیار مطلوب است و به سه حالت پیش‌فرض، گرم و سرد می‌توان بسیاری از تنظیم مورد نظر خود را به صورت نرم‌افزاری و دستی انجام داد. در این زمینه تست‌های ما منتج به کسب عملکردی بسیار خوب متوسط 2.0 در معیار dE2000 از فضای sRGB شده و باید گفت که رنگ‌های تولیدی نمایشگر در این حالت اندکی خنک‌تر از حالت ایده‌آل هستند. با استفاده از حالت گرم/نرمال میزان نور زمینه به زرد تمایل پیدا کرده و امتیاز 2.4 در dE2000 به دست آمد که در نهایت با تنظیم دستی توانستیم به امتیاز بسیار خوب 1.0 برسیم که از عملکرد بسیار خوب تنظیم کننده رنگ نمایشگر در رابط کاربری خبر می‌دهد.

 

خرید huawei mate 40 pro

بررسی Huawei mate 40 pro از نظر تست نمایشگر

در تست‌های ما مشخص شد به هنگام تماس صوتی در شبکه 3G این گوشی می‌تواند تا 24 ساعت را برای مکالمه مداوم شارژدهی داشته و در تست نمایشگر روشن در سرعت بروزرسانی نمایشگر 90 هرتز برای مرور وب با وای فای زمان 12:33 و با سرعت 60 هرتز نیز این زمان 14:24 به ثبت رسید. با کاهش نرخ بروزرسانی به 60 هرتز و حین تماشای ویدئو به صورت تکرار خودکار این زمان به 17 ساعت رسید.

با در نظر گرفتن جمیع موارد در حالت 60 هرتز ضریب پایداری باتری این گوشی به 101 ساعت و در حالت 90 هرتز نیز 97 ساعت ثبت شد.

در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو، مقایسه آن با دیگر گوشی‌های 90 هرتز امسال مانند می 10 پرو شیائومی عملکرد هواوی میت 40 پرو حدود یک ساعت کمتر را نشان می‌دهد و در مقایسه با گوشی‌های 120 هرتزی مانند وان‌پلاس 8 پرو و گلکسی نوت 20 اولترا که البته باتری قدرتمندتری دارند نیز باید گفت که عملکرد میت 40 پرو در آزمون وبگردی وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

حالا با مقایسه حالتی که گوشی به اینترنت متصل نیست به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد میت 40 پرو نسبتاً مطلوب است ولی باید دانست که گوشی‌های با باتری قدرتمندتر مانند موتورولا اج پلاس و وان‌پلاس 8 پرو، می 10 پرو و حتی اوپو فایند X2 Pro توانستند عملکردی بهتری را از خود در این حالت و نمایش ویدئو نشان دهند.

قیمت huawei mate 40 pro

بررسی Huawei mate 40 pro از نظر باتری

میت 40 پرو به باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی که شاید ظرفیت متوسطی برای این روزها به حساب آید. برای مثال رقبایی مانند گلکسی نوت 20 اولترا، شیائومی می 10 پرو، وان‌پلاس 8 پرو ظرفیت بیشتر و اوپو فای ایکس 2 پرو نیز ظرفیت کمتری از این دارند.

هواوی در سیستم شارژ باتری نیز برای این گوشی شارژر قدرتمند 66 واتی با فناوری HUAWEI SuperCharge را معرفی کرده که برای رسیدن به حداکثر توان آن ملزم به استفاده از همه تجهیزات اصلی همراه دستگاه هستید. در تست‌های انجام شده با 45 دقیقه اتصال به شارژر، باتری دستگاه کاملاً شارژ شد و با نیم ساعت نیز توانستیم 87 درصد گوشی را شارژ کنیم. البته در این میان گوشی‌های شیائومی می 10 اولترا با شارژر 120 وات و اوپو Find X2 Pro با شارژر 65 وات طی نیم ساعت شارژ به ترتیب 100 و 958 درصد شارژ شده‌اند که بهتر از عملکرد میت 40 پرو است.

این گوشی همچنین از سیستم شارژ بی‌سیم 50 وات نیز پشتیبانی می‌کند باز هم باید با تجهیزات اختصاصی شرکت استفاده شود. امکان شارژ معکوس بی‌سیم دیگر دستگاه نیز در این حالت وجود دارد.

برای تضمین سلامت باتری طی استفاده طولانی مدت هواوی فناوری‌هایی مانند Smart Charge و Smart Battery Capacity را نیز ارائه کرده در اولی زمان شارژ تا 10 درصد کنترل شده و در دومی میزان ظرفیت مد نظر برای شارژ توسط کاربر قابل تنظیم است ولی به جز این موارد تنظیمات خاص دیگری برای کاربر وجود ندارد.

گوشی huawei mate 40 pro

بررسی Huawei mate 40 pro از کیفیت صدا

هواوی میت 40 پرو از دو اسپیکر استریو استفاده می‌کند که یکی در پایین بدنه و دیگری در بالای آن است و باید گفت که با وجود کیفیت ارائه شه چه از بلندگوها استفاده شود و چه هدفون دستگاه، تفاوت فاحشی مشاهده نخواهد شد.

در حالت کلی باید گفت کیفیت خروجی بلندگوهای این گوشی بسیار بالا بوده و جهشی مشهود نسبت به P40 Pro را نشان می‌دهد که در مقایسه با Mate 30 Pro نیز بسیار مشهودتر و جذاب‌تر است. در 7 قطعه موسیقی تست شده صدایی واضح را در همه سبک‌ها مشاهده کرده و توانستیم به این گوشی امتیاز «خیلی خوب» را اعطا کنیم.

بررسی Huawei mate 40 pro از نظر رابط کاربری

میت 40 پرو با اندروید 10 و رابط کاربری EMUI نسخه 11 بصورت پیش فرض عرضه شده است و انتظار می‌رود تا زمانی که رابطه تجاری بین چین و آمریکا به همین شکل باقی بماند، میت 40 پرو کماکان از دسترسی به خدمات گوگل و فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی محروم باشد.

هواوی برای حل این مشکل سرویس خدمات موبایل خودش موسوم به HMS را پیشنهاد می‌کند و به جای فروشگاه گوگل، AppGallery منبع اصلی دانلود اپلیکیشن و دریافت خدمات مورد نیاز این گوشی خواهد بود.

تشخیص چهره سه بعدی huawei mate 40 pro

در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو می بینیم که، همانند P40 Pro شما دو راه برای افزایش امنیت دسترسی به گوشی خواهید داشت، یکی اثرانگشت و دیگری تشخیص چهره سه بعدی است که هر دو می‌توانند بطور همزمان مورد استفاده قرار بگیرند. ما تجربه بسیار لذت‌ بخشی در استفاده از سنسور نوری اثر انگشت زیر نمایشگر داشتیم، این سنسور بسیار سریع و قابل اطمینان است.

از سویی سیستم تشخیص چهره سه بعدی به لطف سنسور ToF بسیار شبیه به آیفون عمل می‌کند و حتی سریعتر از اثر انگشت می‌تواند قفل صفحه را باز کند و به خوبی هم در محیط تاریک قابل استفاده است.

قابلیت های رابط کاربری هواوی میت 40 در نسخه جدید EMUI

برای میت 40 پرو قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم در نظر گرفته شده و امکان انتخاب حالت‌های مختلفی برای آن وجود دارد. در نگاه اولیه به صفحه هوم اسکرین چندین آیکون از اپلیکیشن‌های پیش فرض نصب شده مشاهده خواهید کرد. در نسخه جدید EMUI بخش Google Feed با قابلیت جدیدی از سوی هواوی به نام Today جایگزین شده که به شما امکان مرور اخبار و نوتفیکیشن‌ها را بصورت یکجا را می‌دهد.

اگر حفره دوربین سلفی برایتان آزار دهنده است با فعال کردن حالت Dark Mode یا استفاده از یک نوار مشکی در بالای نمایشگر می‌توانید به سادگی آن را پنهان کنید.

منوی نوتفیکیشن کشویی که با لمس از بالا به پایین نمایشگر نمایان می‌شود بسیار شبیه به آیکون‌ها و سبک رابط کاربری سامسونگ One UI یا رابط اختصاصی خود گوگل طراحی شده است. بخش Multi Tasking هم با باز شدن اپلیکیشن‌ها را بصورت افقی در اختیار شما می‌گذارد و در اینجا امکان نمایش اپلیکیشن‌های باز بصورت پاپ آپ یا تقسیم صفحه میان دو اپلیکیشن وجود دارد.

رابط کاربری huawei mate 40 pro

 

به لطف سنسور ToF در جلو هم امکان استفاده از ژست‌های حرکتی با دست و بدون لمس نمایشگر را خواهید داشت. کارهایی مثل جابجایی میان صفحات، بستن اپلیکیشن‌ها و اسکرین شات گرفتن به سادگی با Air Gesture قابل انجام است.

برای مهاجرت از گوشی قدیمی به جدید هواوی اپلیکیشنی به نام Phone Clone را در میت 40 پرو قرار داده که به سادگی از هر گوشی دیگری چه آیفون و چه اندروید می‌توانید بصورت بی‌سیم اطلاعات را بطور کامل به میت 40 پرو منتقل کنید.

 

AppGallery هواوی

نحوه نصب اپلیکیشن های کاربردی در Huawei mate 40 pro

AppGallery هواوی نیز اگرچه در ابتدای راه است و بطور کامل خلاء فروشگاه گوگل را پوشش نمی‌دهد، اما امکان نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن ثانویه هم وجود دارد و بطور مثال می‌توانید از APKPure یا Amazon App برای تامین نیاز به اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

هواوی همچنین راهکار جایگزین خود را برای Google Maps به نام Petal ارائه کرده که به مرور عملکرد آن بهتر از قبل می‌شود. ما با جستجو در آن توانستیم رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که می‌خواستیم را پیدا کنیم اما پایگاه داده و اطلاعات آن هنوز تکمیل نیست و بسیاری از اماکن و نقاط قابل جستجو قابل دسترسی نیستند.

بنچمارک و عملکرد سخت‌افزاری Huawei mate 40 pro

در بررسی گوشی Huawei mate 40 pro مشاهده می کنیم که، هواوی میت 40 پرو اولین گوشی با تراشه 5 نانومتری Kirin 9000 5G است که ما مورد تست قرار می‌دهیم و توسط خود شرکت هواوی با مودم اختصاصی 5G توسعه داده شده است.

ساختار پردازنده این تراشه حالت معمول 8 هسته‌ای را دارد که مشابه دو نسل اخیر تراشه‌های پرچمدار کوالکام بوده و با فرمول 1+3+4 ساخته می‌شود؛ یک هسته Cortex-A77 با فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سه هسته از همین نوع در فرکانس 2.54 و نهایتاً چهار هسته A55 کم‌مصرف در فرکانس کاری حداکثر 2.04 گیگاهرتز.

در این میان عدم استفاده از هسته‌های جدیدتر A78 شرکت ARM باید مورد توجه قرار گیرد که به نظر می‌رسد در محصولات سال آینده اگزینوس و اسنپدراگون مورد استفاده قرار گیرند.

برای GPU نیز به مانند تراشه اگزینوس اخیر سامسونگ، از Mali G78 استفاده شده که برخلاف سامسونگ، هواوی از ساختار 24 هسته‌ای آن استفاده کرده که البته فرکانس هسته آنها کمی کاهش پیدا کرده است.

نتایج آزمون انتوتو huawei mate 40 pro

حافظه داخلی این گوشی نیز 256 گیگابایت است که با حافظه 8 گیگابایتی آن همراه می‌شود و همانطور که در گوشی‌های قبلی هواوی دیدیم، این گوشی نیز دو حالت عملکردی Performance Mode و حالت عملکرد باتری مدیریت شده دارد که در آن عملکرد دستگاه مدیریت‌شده‌تر خواهد بود و در نتیجه در بنچمارک‌ها نیز خود را نشان خواهد داد.

آزمون انتوتو

نتایج آزمون گیک‌ب‌نچ هواوی میت 40

در آزمون گیک‌ب‌نچ و حالت پردازش CPU تک‌هسته‌ای، هواوی میت 40 پرو در حالت پرفورمنس توانست 6 درصد قدرتمندتر از اپل آیفون 11 عمل کند و در مقایسه با پرچمداران سال 2020 که از تراشه اسنپدراگون 865 و نسخه پلاس آن استفاده می‌کردند بین 10 تا 12 درصد عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو، تست‌های تک‌هسته‌ای نیز  به جز حالت تک‌هسته‌ای در باقی موارد از همین قاعده پیروی می‌کند.

نتایج آزمون انتوتو هواوی میت 40

در آزمون انتوتو با تست‌های بالاترین امتیاز تا به امروز توسط میت 40 پرو در حالت پرفورمنس با 686 هزار امتیاز کسب شد که با گوشی بعدی یعنی شیائومی می 10 اولترا اختلافی 7 درصدی دارد. در تست‌های گرافیکی شامل تست OpenGL و Vulkan آزمون 3DMark نیز عملکرد بسیار خوب این تراشه با امتیاز بین 20 تا 30 درصد بیشتر از گوشی‌های با تراشه Snapdragon 865+ به خوبی مشهود است. در تست‌های گرافیک با نرم‌افزار GFXBench نیز پیشتازی این تراشه در حالت Off-screen را مشاهده نمودیم.

نتیجه آزمون انتوتو برای میت 40 پرو

باید به این نکته اشاره کنیم که بررسی گوشی Huawei mate 40 pro نشان می هد که، رندرینگ در نمایشگرهای 1080p می‌تواند باعث شود که در توان گرافیکی تراشه Kirin 9000 اندکی کاهش ایجاد گردد که البته در مقابل همه پرچمداران سال 2020 با رزولوشن 1440p نیز نتیجه چیزی جز شکست این تراشه نبوده است. هواوی این امکان را نیز فراهم کرده که هنگام بازی‌های مورد نظر  بتوان با کاهش رزولوشن به نرخ فریم‌دهی مناسب رسید.

یکی از تست‌های مهمی که باید در خصوص عملکرد پردازنده انجام شود بحث گلوگاه‌های عملکرد CPU است که مشاهده شد با 2 دقیقه عملکرد هر هسته در حالت حداکثری، این پردازنده وارد گلوگاه شده و عملکرد آن تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند که با مراجعه به حالت Performance Mode می‌توان شرایطی فراهم کرد که عملکرد CPU پس از گذشت زمان تنها 8 درصد کاهش پیدا کند. در حالت اول برای بازگشت به دوره عملکرد پیک استراحتی 4 دقیقه‌ای نیاز است و در حالت دوم این زمان به تنها 2 دقیقه می‌رسد. در نهایت باید گفت که عملکرد پردازشی گوشی در این حالت بسیار مطلوب و ایده‌آل است.

بررسی هواوی میت 40 پرو از نظر دوربین و نرم‌افزار عکاسی

در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو، این گوشی با ترکیب سه‌گانه دوربین در پنل پشتی همراه شده که دو عدد آنها از P40 Pro به ارث رسیده‌اند. دوربین اصلی و دوربین پریسکوپ دقیقاً مشابه با P40 Pro هستند و دوربین فوق عریض است که با سنسور جدیدی عرضه شده است.

دوربین فوق عریض جدید با سنسور 20 مگاپیکسلی و چیدمان فیلتر RGB است و متفاوت با دوربین 40 مگاپیکسلی است که در P40 Pro شاهد آن بودیم. این دوربین دارای یک لنز 18 میلیمتری است و سنسور آن نسبت ابعاد 3:2 و برخلاف نسبت ابعاد 4:3 معمول در دیگر گوشی‌ها دارد، همچنین برخلاف دوربین فوق عریض سامسونگ و اپل، این دوربین میت 40 پرو قابل فوکوس کردن نیز دارد.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با چیدمان فیلتر سنسور RYYB یعنی یک آبی، دو زرد و یک قرمز همراه شده که به گفته هواوی باعث می‌شود تا 40% جذب نور بیشتری نسبت به سنسورهای RGB انجام شود. لنز اصلی دارای دیافراگم f1.9 بوده و فاصله کانونی فوکوس آن 23 میلیمتر است.

بررسی میت 40 پرو

دوربین پریسکوپی هم با رزولوشن 12 مگاپیکسل از یک لرزشگیر برخوردار بوده و فاصله کانونی آن 125 تا 135 میلیمتر است و تا 5 برابر قدرت بزرگنمایی دارد. گشودگی دیافراگم آن هم f3.4 است، اگرچه در مقایسه به نوت 20 اولترا سامسونگ با f3.0 ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

در جلو اما ترکیب کاملاً متفاوت با P40 Pro است و هواوی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده کرده که از لنزی با فوکوس ثابت در آن استفاده شده و به نوعی یک افت در مقایسه با P40 Pro با سنسور 32 مگاپیکسلی و امکان فوکوس خودکار محسوب می‌شود.

رابط کاربری دوربین P40 Pro هواوی

رابط کاربری دوربین بسیار مشابه P40 Pro است و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد. شاید مشکلی که ما با اپلیکیشن دوربین داشتیم نحوه استفاده از دکمه زوم بود که برای کاربران راست دست طراحی شده است و برای افراد چپ دست و یا کسانی که گوشی را در حالت پرتره استفاده می‌کنند لمس آن مشکل خواهد بود و بهتر است هواوی در نسخه‌های بعدی این موضوع را حل کند.

حالت Pro نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که به شما امکان تنظیم ISO از سطح 50 تا 409600 را خواهد داد. همچنین سرعت شاتر از یک چهار هزارم ثانیه تا 30 ثانیه قابل تنظیم است و سطح نوردهی هم بصورت دستی امکان تغییر دارد. کاربر همچنین می‌تواند سطح سفیدی تصویر را تغییر داده و نوع روش فوکوس را نیز خود انتخاب کند.

اگر اپلیکیشن حس کند که تنظیمات نوردهی را بیش از حد دستکاری کرده‌اید و ممکن است عکس را بسوزانید، یک آیکون برای اخطار به کاربر نمایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید قابلیت Pro برای هر سه دوربین در دسترس است، چیزی که معمولاً در دوربین گوشی‌های رقیب به سادگی پیدا نمی‌کنید. همچنین حالت Pro برای فیلمبرداری هم امکان‌پذیر خواهد بود.

در حالت پرتره امکان فعال یا غیرفعال کردن بوکه پس زمینه را دارید و همچنین می‌توانید شکل بوکه را به حالات مختلفی همچون دایره، قلب و … تغییر دهید.

عکاسی در روز

در بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو از نظر دوربین خواهیم دید که، عکس‌های میت 40 پرو در نور روز عالی هستند. محدوده دینامیکی با رنگ‌های گرم فراتر از انتظار و بسیار لذت بخش است. قابلیت Master AI عمق رنگ را به خوبی افزایش می‌دهد، به عنوان مثال رنگ آبی آسمان عمیق‌تر شده و سبزی چمن‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

طراحی چیدمان دایره‌ای شکل دوربین های پشت هم یک طراحی خاص به شمار می‌رود. چهار دوربین درون یک فضای دایره‌ای جای گرفته‌اند و وسط آنها هم لوگوی Leica خودنمایی می‌کند. با دوربین اصلی می‌توانید با رزولوشن 50 مگاپیکسل عکاسی کنید و البته تفاوت چندانی با عکاسی در رزولوشن 12 مگاپیکسل با دوربین اصلی وجود ندارد.

بررسی هوآوی میت 40 پرو

در بررسی گوشی Huawei mate 40 pro می بینیم که لنز پریسکوپ هم عکسهای بسیار خوبی می‌گیرد. جزئیات بالا با نویز کم که امکان نزدیک شدن به سوژه را از فاصله دورتر بدون کاهش کیفیت تصویر فراهم می‌کند. محدوده دینامیکی رنگ‌ها عالیست و کیفیت کلی خروجی همان چیزیست که در این سالها از سری Mate دیده‌ایم.

بررسی گوشی هوآوی میت 40 پرو

دوربین فوق عریض P40 Pro برای ما جذاب‌تر بود، اما دوربین جدید هم چیزی دست‌کم از آن ندارد. عکس‌ها با جزئیات بسیار خوب و بدون نویز هستند و شفافیت در گوشه‌های تصاویر به خوبی مابقی بخش‌های تصویر است. دوربین فوق عریض میت 40 پرو می‌‌تواند همانند دوربین اصلی فوکوس کند، این قابلیتی است که در دوربین فوق عریض گوشی‌های سامسونگ و آیفون وجود ندارد. این به این معنی است که می‌توانید روی سوژه‌های نزدیک فوکوس کرده و فضای دید بسیار گسترده‌ای را در پس زمینه سوژه که روی آن فوکوس شده داشته باشید.

عکاسی در نور کم

عکاسی در نور کم و بخصوص شب اصلاً برای میت 40 پرو مشکلی محسوب نمی‌شود. عکس‌ها در شب دارای محدوده دینامیکی بسیار خوبی هستند و سایه‌ها به خوبی قابل تشخیص‌اند. همچنین رنگ‌ها به خوبی اشباع شده‌اند و در نمونه‌های زیر نور چراغ اصلاً به نارنجی متمایل نشده است.

بررسی گوشی huawei mate 40 pro

بررسی گوشی Huawei mate 40 pro نشان می دهد که دوربین تله و پریسکوپ هم با اینکه دیافراگم بسته‌تری نسبت به لنز اصلی دارد، اما در نور کم بسیار خوب عمل کرده است. عکسهای این لنز بسیار شفاف و دارای جزئیات مناسب هستند

بررسی huawei mate 40 pro

دوربین فوق عریض هم شما را ناامید نمی‌کند و قادر است از تمامی رقبای همسطح خود عکس‌های شفاف‌تر با نور بیشتری بگیرد.

قابلیت Night Mode با دوربین فوق عریض رزولوشن 12 مگاپیکسلی با نسبت 4:3 ایجاد می‌کند که باعث می‌شود تصویر چندان هم عریض نباشد.

عکاسی پرتره و سلفی

پرچمداران هواوی دارای مود عکاسی پرتره و یک مود به نام Aperture هستند و هر دو حالت به شما امکان ایجاد بوکه شبیه‌سازی شده را می‌‌دهند. همچنین قابلیت زیباسازی چهره هم وجود دارد که از 0 تا 10 قابل تغییر است و باعث می‌شود صورت باریک‌تر به نظر برسد، چیزی که روی اکثر گوشی‌های چینی وجود دارد و ما خیلی طرفدارش نیستیم.

بررسی هواوی میت 40 پرو

سه سطح بزرگنمایی در مود پرتره بین 1 2 و 3 برابر وجود دارد که هر کدام فاصله کانونی به ترتیب 27، 54 و 81 میلیمتری دارند. خود گوشی به طور پیش فرض زوم 2 برابری را وقتی وارد مود Portrait شوید انتخاب می‌کند.

بررسی گوشی Huawei mate 40 pro از نظر فیلمبرداری 

میت 40 پرو یکی از برترین گوشی‌ها در زمینه فیلمبرداری است، با اینکه فیلم 8K نمی‌گیرد اما به خوبی از عهده فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم برمی‌آید. نرخ داده در فیلمبرداری 4K با 60 فریم نیز چیزی حدود 100 مگابیت بر ثانیه است و برای 1080p با نرخ 60 فریم هم چیزی حدود 40 مگابیت بر ثانیه است.

اگر بخواهید در مصرف فضای ذخیره‌سازی صرفه‌ جویی کنید می‌‌توانید از کدک H265 استفاده کنید که باعث کاهش حجم خروجی تا 35 درصد می‌شود. نرخ داده صدا نیز 192 کیلو بیت بر ثانیه است.

بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو

جمع‌بندی

در جمع بندی و بررسی گوشی هواوی میت 40 پروسخت‌افزار و قیمت میت 40 پرو به خوبی نشان می‌دهد که این گوشی یکی از بهترین انتخاب‌های حال حاضر است.  هرچند گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ با همین محدوده قیمت و با نرخ بازسازی صفحه 120 هرتز وجود دارد و با قلم S Pen همراه است و همچنین از سرویس‌های گوگل هم برخوردار است. اما بررسی گوشی هواوی میت 40 پرو نشان می دهد که، در مقایسه با گلکسی نوت 20 اولترا، میت 40 پرو یک گزینه بهتر برای عکاسی است و بطور کلی قابلیت‌ و توانایی عکاسی میت 40 پرو هر پرچمدار دیگری را شکست می‌دهد.

مطلب مرتبط: بهترین تبلت‌های هواوی برای استفاده دانش آموزی و کلاس‌های آنلاین

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!