بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 مقاله و آموزش

بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14

اگر قصد خرید یک لپ تاپ بروز و قدرتمند را دارید، احتمالاً تنوع بسیار بالای محصولات موجود شما را هم دچار سردرگمی خواهد کرد. هوآوی به عنوان یکی از برندهای بسیار موفق لپ تاپ همواره در حال بهبود سری MateBook خود بوده و در آخرین آنها با عرضه MateBook 14 توانسته نوآوری‌های شگفت‌انگیزی را از قبیل نمایشگر زیبا در کنار عملکرد خارق‌العاده و دوام بالای باتری در یک قاب بسیار کوچک تعبیه کند که در ادامه این نوشته به بررسی برخی از قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 خواهیم پرداخت.

کیفیت بی نظیر نمایشگر MateBook 14

شاید بتوان نمایشگر را مهم ترین بخش یک نوت‌بوک به حساب آورد. نمایشگر با کیفیت از مهم ترین قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 است. در توصیف آن می توان گفت که این لپ تاپ، از یک نمایشگر 14 اینچی با وضوح 2160 در 1440 پیکسل یا همان 2K بهره می‌برد. تراکم 185 پیکسل بر اینچ کیفیت مناسبی را از خود به نمایش گذاشته به‌طوری ‌که شاهد تصاویری باطراوت و متون کاملاً واضح هستیم که در ترکیب با روشنایی 300 نیتی نمایشگر؛ در محیط‌های باز و زیر نور آفتاب هم به خوبی می‌توان با این لپ‌تاپ کارهای خود را انجام داد.

اگر هم از سازندگان و تولیدکنندگان محتوای گرافیکی هستید؛ MateBook 14 با پشتیبانی از تمام استانداردهای تولید و ویرایش عکس و فیلم گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگی sRGB و نسبت کنتراست 1 به 1000 بدان معناست که تصاویر آن گونه که هستند به نمایش درآمده و فیلتر نور آبی هم چشمان شما را هنگام کار با این لپ‌تاپ خسته نمی‌کند.

نمایشگر تمام لمسی MateBook 14

یکی دیگر از ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14، نمایشگر لمسی آن بوده که شما را از ترک پد یا ماوس برای تعامل با دستگاه بی‌نیاز خواهد کرد. پشتیبانی از حرکات چند لمسی کاربر را قادر می‌سازد با کشیدن سه انگشت بر روی نمایشگر به سمت پایین از صفحه اسکرین شات بگیرد. همچنین می‌توان با دو انگشت در بر روی محتوا زوم کرده و با کشیدن انگشت خود به سمت پایین یا طرفین در اسناد پیمایش کنید.

ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14

طراحی MateBook 14 اوج ظرافت در کنار زیبایی

ظرافت و زیبایی MateBook 14 مثال زدنی بوده و می‌توان آن را به راحتی با خود به هر مکانی برد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که مدام لپ‌تاپ خود را این طرف و آن طرف می‌برید؛ ابعاد و وزن مناسب  از جذاب ترین ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 برای شما خواهد بود. هواوی میت بوک 14 کاملاً متناسب با سبک زندگی شما طراحی شده است. ابعاد این نوت‌بوک برابر 307.5 در 223.8 در 15.9 میلی‌متر بوده که نشان از طراحی فوق‌العاده باریک آن دارد. حاشیه اطراف نمایشگر هم بسیار باریک بوده و تنها 4.9 میلی‌متر است و از طراحی بسیار دقیق این نوت‌بوک حکایت دارد.

ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14

این لپ‌تاپ در عین طراحی ظریف و زیبا از استحکام کافی برخوردار بوده و هواوی بدنه MateBook 14 را از آلیاژ آلومینیوم ساخته است. استفاده از این آلیاژ علاوه بر استحکام مثال زدنی، موجب کاهش وزن MateBook 14 شده است. علاوه بر این نمایشگر لپ‌تاپ هم توسط یک شیشه مقاوم محافظت می‌شود.

دوربین مخفی Huawei MateBook 14

یکی از قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 که موجب برجسته شدن MateBook 14 نسبت به سایر نوت بوک‌ها شده مربوط به دوربین آن است. در نگاه اول به نظر می‌آید این دستگاه دوربین ندارد اما در واقعیت اینطور نبوده و دوربین در لابلای کلیدهای کیبورد پنهان شده و مکانیزم عملکرد آن به صورت پاپ‌آپ است. این کار امنیت سیستم شما را بالا برده و دیگر لازم نیست وب کم خود را بپوشانید و از طرفی هم موجب حذف حاشیه اطراف نمایشگر شده و بر زیبایی نوت‌بوک شما می‌افزاید.

قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی میت بوک 14

امنیت بالای MateBook 14 با پشتیبانی از حسگر اثر انگشت

هواوی علاوه بر دوربین، حسگر اثر انگشت را هم بر روی کلید پاور تعبیه کرده از جذاب ترین قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 است. و همین امر باعث شده فضای کمتری بر روی دستگاه اشغال شود، بنابراین شما می‌توانید به راحتی MateBook 14 را روشن کرده و با لمس دوباره کلید پاور قفل حساب کاربری خود در ویندوز 10 را باز کنید. قابلیت حسگر اثر انگشت به امنیت نوت بوک شما کمک می‌کند؛ زیرا هیچ کس غیر از شما نمی‌تواند وارد لپ تاپ شما شده و از تمام داده‌ها و اطلاعات شخصی شما محافظت می‌شود.

اگر برای کار با لپ‌تاپ نیازمند استفاده از تاچ پد هستید، MateBook 14 این قابلیت را برای شما فراهم کرده تا با استفاده از یک پد بزرگ لمسی به انجام امورات خود بپردازید. این پد لمسی از انواع ژست‌های حرکتی پشتیبانی کرده و می‌تواند حرکت هم زمان چهار انگشت را دنبال کند و اگر هم به اشتباه دست خود را بر روی آن قرار دهید، اتفاق خاصی نخواهد افتاد زیرا این ترک‌پد از قابلیت تشخیص لمس ناخواسته برخوردار است.

قدرت پردازشی خارق‌العاده MateBook 14

وقتی از کارهای روزمره سخن به میان آید، این لپ‌تاپ حرف های زیادی برای گفتن دارد و با سخت افزارهای پرقدرت خود از پس هر کاری برمی‌آید. لپ‌تاپ مذکور به پردازنده نسل یازدهمی اینتل یعنی Intel Core-i7 1165G مجهز بوده و می‌توانید کارهای پردازشی سبک و سنگین را به راحتی با لپ تاپ هواوی انجام دهید بدون اینکه نگران هنگ کردن یا کند شدن آن باشید.

قابلیت های لپ‌ تاپ MateBook 14

لپ تاپ مذکور از تراشه گرافیکی Iris Xe اینتل هم بهره می‌برد که قدرت خارق‌العاده‌ای در پردازش محتوای سه بعدی داشته و از طیف وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که می توانید با نرخ 30 فریم بر ثانیه با وضوح 1080P در بیابان‌های بازی Borderlands 3 بدون کوچکترین مشکلی به کاوش بپردازید یا Dota 2 بازی کنید و حتی CS GO را با نرخ 60 فریم بر ثانیه با کیفیت فول اچ دی بازی کرده و کمی به تفریح بپردازید.

باتری قدرتمند MateBook 14

از جذاب ترین قابلیت های لپ‌ تاپ هواوی MateBook 14 باتری آن است؛ به‌طوری‌که کاربران می‌توانند به راحتی تا 14 ساعت از دستگاه استفاده کرده بدون اینکه نیاز به شارژر پیدا کنند. البته اگر روشنایی دستگاه را به حداکثر برسانید یا حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری را خاموش کنید، این زمان به 10 ساعت کاهش می باد اما هنوز هم مدت زمان زیادی برای یک لپ‌تاپ محسوب شده و برای یک روز کاری شما کاملاً مناسب است.

همچنین لپ تاپ مذکور با استفاده از شارژر 65 واتی USB-C شارژ شده و در زمان کمی باتری را پر می‌کند؛ به‌طوری ‌که فقط با 15 دقیقه شارژ آن می‌توان تا 3 ساعت از MateBook 14 استفاده کرد. همچنین می‌توان از این شارژر برای شارژ سایر وسایل مانند گوشی هوشمند خود استفاده کنید. البته فناوری شارژ سریع هم چاشنی کار است.

برنامه Huawei Share و انتقال دادهها در MateBook 14

برنامه Huawei Share از دیگر ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی میت بوک 14 است که انتقال داده‌ها از گوشی های هوشمند هواوی به Matebook 14 را به اندازه یک ضربه انگشت ساده کرده است. دیگر نیازی به کابل برای اتصال گوشی به لپ تاپ هم نیست. اکنون می‌توان با کمک بلوتوث به راحتی داده‌های خود را به صورت بی‌سیم جابجا کنید.

ویژگی های لپ‌ تاپ هواوی میت بوک 14

به جای اینکه گوشی خود را با کابل به لپ تاپ متصل کرده و از این طریق فایل‌های خود را جابجا کنید، کافیست یک تصویر را انتخاب کرده و با استفاده از برنامه Huawei Share آن را به MateBook 14 ارسال کنید.

قابلیت Multi-Screen لپ تاپ MateBook 14

با تکیه بر قابلیت مولتی اسکرین می‌توانید گوشی هواوی خود را با استفاده از Huawei Share به MateBook 14 متصل کرده و از طریق نمایشگر نوت بوک خود گوشی خود را کنترل کنند. همچنین اگر می‌خواهید فایلی را از گوشی خود به لپ تاپ منتقل کنید، کافی است آن را بکشید و در دسکتاپ خود رها کنید.

پشتیبانی از قابلیت مولتی اسکرین  یعنی شما دو نمایشگر و دو سیستم عامل را با هم تلفیق کرده و به استفاده از آنها می‌پردازید. هواوی این قابلیت را بهبود داده تا اطمینان حاصل کند این ویژگی اشتراک بدون کوچکترین مشکلی کار می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!