چرا میت بوک دی 15 2021 بهترین لپ‌تاپ برای کار شبانه است راهنمای خرید

چرا میت بوک دی 15 2021 بهترین لپ‌تاپ برای کار شبانه است

سکوت شب و مشغله ذهنی کمتر در شب باعث شده برخی کاربران عمده فعالیت‌های خود با لپ‌تاپ را به ساعات پایانی شب و بامداد اختصاص دهند. اما چه دستگاهی می‌تواند علاوه بر محافظت از چشم هنگام کار کردن با دستگاه در محیط تاریک و ایجاد کمترین صدا و مزاحمت برای حفظ آرامش دیگر افراد، بهترین تجربه کاری را برای شما رقم بزند؟ پاسخ این سؤال چیزی نیست جز لپ‌تاپ MateBook D 15 2021 هواوی با که باید به عنوان بهترین لپ تاپ برای کار شبانه آن را به شما معرفی نماییم.

از آنجایی ­که استفاده از لپ‌تاپ در محیط‌‌های تاریک و ساکت محدودیت‌های خود را به همراه دارد، نیاز است توجه ویژه‌ای به قابلیت‌‌های هر محصول شود و آگاهانه دست به انتخاب بزنید. آسیب رسیدن به چشم به واسطه نور نمایشگر در محیط تاریک در کنار ایجاد مزاحمت برای سایر اعضای خانه یا محل کار به دلیل صدای آزاردهنده دستگاه در سکوت شب، از جمله مواردی است که کاربران شب زنده‌دار معمولاً با آن دست به­ گریبان هستند. حال قرار است نگاهی به توجه هواوی نسبت به این موضوع در تولید لپ‌تاپ میت‌بوک دی 15 2021  به عنوان برترین لپ تاپ برای کار شبانه داشته باشیم.

سیستم‌ خنک‌کننده حرفه‌ای با ایجاد کمترین صدا

لپ‌تاپ میت‌بوک D 15 2021 به پردازنده قدرتمند نسل یازدهمی Intel Core i5-1135G7 مجهز شده است که می‌تواند بی‌وقفه محتوای مورد نظر شما را پردازش کرده و ارائه دهد. در کنار پردازنده قوی، هواوی این لپ‌تاپ را به گرافیک نسل جدید Iris Xe اینتل نیز مجهز ساخته که D 15 را برای پردازش‌های گرافیکی و تولید محتوای HD به گزینه‌ای مطلوب بدل می‌کند.

اما این پردازش‌های سنگین نیازمند سیستم خنک‌کنندگی قوی نیز هستند؛ چرا که لپ‌تاپ‌ها به واسطه ساختار ظریفی که دارند از فضای کمی برای تهویه و دفع گرما برخورداراند. عمده لپ‌تاپ‌های موجود در این بازه قیمتی برای خنک کردن سیستم هنگام بار پردازشی حداکثری، نویز شدیدی را ایجاد می‌کنند که چه برای خود کاربر و چه برای اطرافیان آزاردهنده است.

از این رو هواوی در لپ‌تاپ MateBook D 15 2021 به عنوان بهترین لپ تاپ برای کار شبانه تدابیری اندیشیده که موجب می‌شود صدای ایجاد شده توسط سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ حتی در سکوت مطلق شب هنگام نیز به سختی شنیده شود. در بخش زیرین بدنه این دستگاه یک فن با پره­های نازک با ضخامت 0.2 میلی‌متری وجود دارد.

این فن خنک‌کننده که هواوی از آن با نام HUAWEI Shark یاد می‌کند قادر است عملکرد دفع حرارت داخلی سیستم را تا 24 درصد ارتقاء بخشد. علاوه بر این به واسطه بکارگیری پره‌هایی با ضخامت کم و سرعت چرخش بهینه، صدای تولید شده توسط فن بسیار کمتر از لپ‌تاپ‌های معمولی است.

کیبورد بهینه برای تایپیست‌ها

قرار گرفتن در محیطی با افراد تایپیست شاید یکی از کابوس‌هایی باشد که پس از مدتی با صدای آزاردهنده دکمه‌های کیبورد شما را کلافه کند. کیبورد لپ‌تاپ میت‌بوک دی 15 2021 به شکل جزیره‌ای طراحی شده است و دکمه‌های بزرگی در اختیار دارد که امکان تایپ کردن بدون غلط را برای کاربر فراهم می‌کند.

علاوه بر این مکانیزم بهینه‌ای که برای دکمه‌های این کیبورد در نظر گرفته شده است باعث می‌شود تا کمترین صدای ممکن به هنگام فشردن دکمه‌ها شنیده شود. با این وجود MateBook D 15 شاید بهترین گزینه برای هدیه به افراد تایپیست در خانواده باشد. همچنین اگر به تایپ‌ سریع و 10 انگشتی تسلط دارید و ساعات پایانی شب را برای کار کردن در خانه انتخاب می‌کنید، میت‌بوک دی 15 می‌تواند یه انتخاب خوب برای فعالیت‌های شما باشد.

نمایشگر با قابلیت‌ مراقبت از چشم

هواوی همواره نشان داده که سلامت کاربران در استفاده از محصولات این شرکت در اولویت قرار دارد. از آنجایی که لپ‌تاپ MateBook D 15 نسخه 2021 به عنوان بهترین لپ تاپ برای کار شبانه انتخاب شده است، بنابراین، به قابلیت‌های محافظتی خوبی نیز مجهز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب گواهی معتبر TÜV Rheinland Low Blue Light برای فیلتر نور آبی و TÜV Rheinland Flicker Free برای جلوگیری از خستگی چشم بر اثر لرزش و پرش تصویر اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ برای کار شبانه

نور آبی یا بلولایت دارای کوتاه‌ترین طول موج و بیشترین انرژی است؛ از این رو می‌تواند مستقیماً وارد شبکیه چشم شود. حالت مصنوعی این نور که از دستگاه‌های الکترونیکی چون نمایشگر گوشی‌های موبایل و مانیتورها ساطع می‌شود می‌تواند علاوه بر خستگی چشم پس از استفاده‌های طولانی مدت، با مختل کردن هورمون خواب، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن را برهم زده و سلامت فرد را به خطر بیندازد.

همچنین معضل دیگری که در نمایشگرهای بی‌کیفیت مشاهده می‌شود، سوسو زدن تصویر یا همان فلیکر نور است. این مشکل که به واسطه تغییرات سریع در شدت روشنایی ایجاد می‌شود، می‌تواند در دراز مدت باعث سردردهای شدید، اختلال در بینایی، خستگی چشم و کاهش بینایی عمومی گردد.

از این رو می‌توان گفت هواوی تمهیدات عالی در لپ‌تاپ HUAWEI MateBook D 15 اندیشیده که سلامت چشمان کاربر را در استفاده از لپ‌تاپ حتی در تاریکی شب فراهم می‌آورد.

نورپردازی کیبورد

تاریکی شب طبیعتاً امکان استفاده درست از صفحه‌کلید لپ‌تاپ را از شما خواهد گرفت. با هدف رفع این مشکل هواوی نورپردازی را به شکل بک لایت برای کیبورد میت‌بوک D 15 تدارک دیده که باعث می‌شود حتی در محیط‌های تاریک نیز بتوانید به درستی تایپ کرده و دکمه‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

بهترین لپ تاپ برای کار در شب

این ویژگی همچنین باعث شده تا علاوه بر کاربردی بودن، ظاهری زیبا به رایانه شخصی شما بخشیده شود که استفاده از آن به عنوان بهترین لپ تاپ برای کار در شب را در محیط‌های کم نور چشمگیرتر می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!