چرا مانیتور هواوی MateView بهترین گزینه برای ویرایش عکس و امور چندرسانه‌ای است؟ راهنمای خرید

چرا مانیتور هواوی MateView بهترین گزینه برای ویرایش عکس و امور چندرسانه‌ای است؟

داشتن یک مانیتور دارای رزولوشن بالا و دقت رنگ مناسب، امکان نمایش محتوا با بهترین کیفیت را فراهم آورده و امری ضروری برای عکاسان یا افراد علاقه‌مند به انجام امور چندرسانه‌ای به شما v می‌آید. مانیتور MateView هواوی با داشتن رزولوشن 4K، طراحی تماشایی، امکان اتصال بدون وقفه به دستگاه‌های مختلف و نسبت تصویر 3:2 به گزینه‌ای ایده آل برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل‌شده است. در ادامه این نوشتار ویژگی‌هایی که میت ویو را در این زمینه متمایز کرده بررسی خواهیم کرد.

ابعاد و نسبت تصویر ایده آل

شاید در ابتدا به نظر برسد هر چه ابعاد بزرگ‌تر باشد بهتر است، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که با افزایش سایز مانیتور به پیکسل‌های بیشتری برای نمایش تصاویر به شکل مناسب نیاز خواهیم داشت. مانیتور MateView هواوی با اندازه 28 اینچی خود و پشتیبانی از رزولوشن 3840 در 2560 پیکسل، تعادلی عالی بین این دو فاکتور را فراهم آورده تا عکس‌ها و فیلم‌های شما همان‌طور که باید روی نمایشگر ظاهر شوند.

مهندسان هواوی برای رسیدن به این تعادل از نسبت تصویر 3:2 استفاده کرده‌اند. این نسبت تصویر به‌تازگی طرفداران بسیاری از میان عکاس‌ها و ادیتورها پیداکرده و به شما اجازه می‌دهد تا محتوای خود را بدون از دست دادن قسمتی از آن روی مانیتور تماشا کنید.

این نسبت تصویر مزایای دیگری نیز برای کاربران مانیتور MateView ایجاد کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سازگاری بالا با لپ‌تاپ‌های مختلف و گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. هواوی همچنین به کمک نسبت تصویر 3:2 توانسته پیکسل‌های بیشتری در مقابل دیگر مانیتورهای 4K موجود در بازار در نمایشگر میت ویو قرار دهد و از این طریق دقت رنگ را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

گستره رنگ سینمایی

انتخاب یک مانیتور با فضای رنگی مناسب را باید یکی بحث‌های قدیمی عکاسان و ادیتورها دانست که توسط مانیتور MateView هواوی از میان برداشته‌شده است. این مانیتور از 98 درصد فضایی رنگی DCI-P3 که به‌صورت گسترده در صنعت سینما و مورداستفاده قرار می‌گیرد، پشتیبانی کرده و همچنین 100 درصد فضای رنگی sRGB را نیز پوشش می‌دهد.

برای کاربرانی حرفه‌ای بهره‌مندی از فضای رنگی گسترده می‌تواند توانایی کار با طیف گسترده‌تر از رنگ‌ها را فراهم آورده و به آن‌ها در حال خلق تصاویری زنده و تماشایی کمک نماید.

دقت رنگ استثنایی

شرکت هواوی همه مانیتورها سری میت ویو خود را در کارخانه به‌صورت جداگانه کالیبره می‌کند تا از دقت رنگ بالا و عملکرد صحیح تک‌تک مانیتورهای تولیدی اطمینان حاصل نماید. برای سنجیدن دقت رنگ در کارخانه از پارامتری به نام ΔE استفاده می‌شود که نمایانگر انحراف دقت رنگ‌های نمایش شده در مانیتور با جهان واقعی است.

مانیتور MateView هواوی را باید سرآمد دیگر مانیتورهای هم‌رده در بحث دقت رنگ دانست، زیرا در گستره رنگی sRGB از مقدار ΔE کوچک‌تر از 1 و در گسترده رنگی DCI-P3 از ΔE کوچک‌تر از 2 برخوردار شده است. باید به این نکته اشاره‌کنیم که هواوی برای کالیبره کردن مانیتور میت ویو از 46 کارت رنگ استفاده کرده که از استاندارد مورداستفاده در صنعت تولید مانیتور (32 کارت رنگ) به‌مراتب بالاتر است.
این یعنی که هنگام مشاهده رنگ‌ها در مانیتور میت ویو تفاوت چندانی با مشاهده آن‌ها در دنیای واقعی نخواهد داشت. این موضوع را باید امری حیاتی تلقی کرد زیرا یک مانیتور با دقت رنگ عالی می‌تواند تعداد دفعات و زمان موردنیاز به ادیت و بازبینی محتوا را کاهش داده و تمرکز ادیتور روی مسائل فنی و مهم‌تر کار را افزایش دهد.

عمق رنگ ده بیتی

طی چند سال اخیر فناوری با سرعت بسیار بالایی پیشرفت کرده است و اکنون بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای می‌توانند با عمق رنگی 10 بیت عکس بگیرد و ویدئو ضبط کنند. به همین دلیل داشتن یک مانیتور که از این عمق رنگ پشتیبانی نماید را باید ضرورتی غیرقابل‌انکار برای عکاسان و تولیدکنندگان محتوا دانست.

مانیتور Huawei MateView با فراهم آوردن عمق رنگ 10 بیتی برای کاربران می‌تواند بیش از 1.07 میلیارد رنگ منحصربه‌فرد را نمایش دهد و تصاویری نزدیک به واقعیت برای کاربران به نمایش بگذارد. این یعنی شما به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای خواهید توانست بارنگ‌های بیشتری کار کرده و از همه قابلیت‌ها و پتانسیل دوربین خود در ثبت دقیق رنگ‌ها بهره‌مند شوید.

باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر عکاس‌ها، وجود عمق رنگ 10 بیتی برای طراحان و دیگر تولیدکنندگان محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده، زیرا این موضوع آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا کوچک‌ترین تفاوت میان رنگ‌ها را تشخیص داده و آن‌ها را همان‌طور که دوست دارند به چشم مخاطبان خود برسانند.

روشنایی تصویر

روشنایی را باید فاکتوری تعیین‌کننده در تجربه ادیت عکس‌ها ویدئوها دانست. نمایشگر مانیتور میت ویو هواوی از پنل IPS ساخته‌شده و به همین دلیل قادر است مقدار روشنایی موردنیاز حرفه‌ای ها را تأمین نماید. هواوی برای این مانیتور گواهی VESA DisplayHDR 400 را دریافت کرده که به معنی عمق بالای رنگ مشکی و دقت بالای نمایشگر در نمایش نماهای تاریک و روشن تصویر در کنار هم خواهد بود.

مانیتور MateView می‌تواند به حداکثر روشنایی 500 نیت دست پیداکرده و افکت‌های تصویری موردنظر شمارا باشکوه تمام مقابل چشمانتان به تصویر بکشد.

امکانات جانبی

بهره‌برداری از ویژگی‌های تصویر یک مانیتور مثل میت ویو هواوی بدون پشتیبانی از پورت‌های متنوع میسر نخواهد بود. از پورت‌های این دستگاه می‌توان به دو درگاه USB-A، پورت تایپ C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پورت HDMI و درگاه مینی DP اشاره کرد که همه نیازهای ارتباطی کاربران را رفع می‌نمایند.

دیگر ویژگی کلیدی مانیتور MateView را می‌توان وجود یک اسمارت بار بسیار کاربردی دانست که جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف تصویر و ورود به تنظیمات مانیتور را تنها با اشاره یک انگشت ممکن کرده است. شما همچنین قادر خواهید بود با کشیدن دو انگشت خود روی این اسمارت بار، نمایشگر گوشی یا لپ‌تاپ را روی مانیتور مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

هواوی مانیتور پرچم‌دار میت ویو را برای کاربران حرفه‌ای چون عکاس‌ها و ادیتورها که می‌خواهند کارهای خود را در محیطی با حداکثر دقت رنگ مشاهده نمایند طراحی کرده و تمامی امکانات موردنیاز این گروه از کاربران را در آن گنجانده است.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!