برنامه هواوی برای معرفی دستگاه هوشمند عکسبرداری پزشکی اخبار

برنامه هواوی برای معرفی دستگاه هوشمند عکسبرداری پزشکی

در راستی گسترش هر چه بیشتر زمینه‎‌های خدمات‎‌رسانی و محصولات جدید هواوی، این شرکت در حال وارد شدن به وادی بسیار مهم و جذاب مهندسی پزشکی است. در همین زمینه هواوی دستگاه هوشمند عکس‎برداری پزشکی خود که قادر به تبدیل عکس‎‌های دو بعدی سیاه و سفید به عکس‎‌های سه بعدی است را به زودی معرفی خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های روز بشر، بهبود وضعیت ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی است. به دلیل حساسیت موضوع، تنها شرکت‎‌های محدودی در دنیا دست به خلاقیت‌زده و محصولات جدید آن‌ها از سوی مراکز درمانی و رگولاتوری‎‌های مهم سلامتی در کشور‌های مختلف، مقبول واقع می‌‎شود.

چندی پیش در خبری اعلام شد که هواوی با رسیدن به حدود مورد انتظار در این زمینه، مجوز ساخت دستگاه‌ها و محصولات با استاندارد‌های پزشکی را از مؤسسه Guangdong Medical Device Registrant System چین دریافت کرده است. در حالی که تصور می‌‎شد اولین نمونه دستگاه‎‌های هواوی در این زمینه باید ابزار‌های پوشیدنی باشند، بنابر اطلاعات منتشر شده، این شرکت طی سه روز آینده با برگزاری رویدادی در چین از یک دستگاه عکس‎برداری پیشرفته پزشکی رونمایی خواهد کرد.

این محصول جدید که YanPianbao نام دارد، یک دستگاه پیشرفته عکاسی پزشکی با الگوریتم‎‌های هوشمند است. در کنار تبدیل عکس‎‌های دو بعدی به سه بعدی پزشکی، این دستگاه به قابلیت‎‌های دیگری نیز مجهز گردیده که همگی در راستای بهبود وضعیت و ایجاد شرایط مناسب برای بیماران وخیم توسعه داده شده است.

برای مثال YanPianbao  می‌تواند با شبیه‌سازی عملیات ایجاد برش با چاقوی جراحی در بدن بیمار، به پزشک جراح کمک کند تا پیش از مراجعه به اتاق عمل، برنامه‌‎ریزی روند عمل جراحی را انجام داده و شانس بروز خطا و بسیاری از حوادث و اشتباهات حین عمل را تا حد ممکن کاهش دهد.

در عین حال این دستگاه امکان برقراری جلسه هیئت پزشکی برخط و حتی مشاوره آنلاین در حین انجام عمل جراحی را نیز فراهم کرده و می‌‎تواند با توجه به ماژول‎‌های ارتباطی رده بالای خود، این عملیات را به صورت بلادرنگ و بدون تأخیر، انجام دهد.

بنابر اطلاعات منتشر شده این دستگاه طی همکاری دوجانبه‎‌ای بین هواوی و شرکت Weizhou Zhiyuan ساخته شده و در حال حاضر مراحل پایلوت خود را در چند بیمارستان در چین طی می‌‎کند.

جدای از عرضه این دستگاه جذاب و کاربردی، هواوی با همکاری شرکت گورتک و شرکت فناوری الکترونیک ویفانگ جینگ وی، مجوز ساعت هوشمند ECG جدید خود را که شماره ثبت آن Guangdong Machinery Zhuzhun 20202071705 است، دریافت کرده است.

در کنار موارد فوق، هواوی با استفاده از رویکرد لایه‌های هوشمند پیشرو، داده‌های عظیم و فناوری‌های هوش مصنوعی، دستگاه‌هایی را برای تولید برنامه‌‎ریزی کرده که قادر به انجام تشخیص‌های پزشکی بلادرنگ باشند. علاوه بر ساعت هوشمند ECG، سه دستگاه پزشکی دیگر هواوی برای دریافت تائیدیه رسمی نیز فهرست شده است.

این دستگاه‎‌های جدید شامل ثبت‌کننده فشار خون و ECG با شماره مدل‎‌های MLY-B10 و MLY-B11 در کنار سیستم تحلیل نوار قلب (ECG-1) و سیستم تحلیل تپش قلب یا همان PPG-1 خواهند بود که انتظار می‌‎رود همگی طی سه ماه آینده معرفی و به بازار عرضه شوند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!