ثبت اختراع جدید هواوی در زمینه ساخت شارژرهای بی‌‎سیم با بُرد زیاد اخبار

ثبت اختراع جدید هواوی در زمینه ساخت شارژرهای بی‌‎سیم با بُرد زیاد

هواوی به تازگی حق مالکیت معنوی اختراعی را به نام خود ثبت کرده که به یک دستگاه کمک می‌کند بدون نیاز به اتصال سیم و برخلاف سیستم شارژ فعلی گوشی‌های هوشمند (بر روی یک پد شارژ ویژه) با بستر بدن انسان، زمین، آب و …، امواج الکترومغناطیس را به دستگاه مقصد ارسال و آن را شارژ کند. در ادامه به این اختراع جدید هوآوی بیشتر می پردازیم.

این یک حقیقت است که استفاده از شارژرهای بی‌سیم تا به امروز بیشتر جنبه فانتزی داشته و قرار دادن گوشی روی پد شارژ، ثابت نگه‌داشتن آنها و عدم توانایی در استفاده از دستگاه هنگام شارژ تفاوت خاصی با استفاده از شارژرهای معمولی سیمی ندارد.

در واقع بسیاری از کاربران محدودیت ناشی از عدم قابلیت حرکت دادن گوشی در حال شارژ به روش بی‌سیم را خود یک محدودیت تلقی کرده و با وجود قابلیت دستگاه خود، هیچ‌گاه سراغ استفاده از شارژرهای بی‌سیم نمی‌روند.

قبل از هر توضیحی در نظر داشته باشید که شارژرهای بی‌‎سیم امروزی با تکیه بر اصل قانون القای مغناطیسی، انرژی الکتریکی را از یک سیم‌پیچ به سیم‌پیچ دیگر منتقل می‌کنند که با توجه به محدودیت ابعاد در ساخت ابزارهای الکترونیکی، ابعاد آنها کوچک بوده و عملاً نمی‌توان فاصله زیادی را بین فرستنده و دریافت‌کننده ایجاد نمود. محدودیت دیگر این سیستم نیاز به قرار گرفتن دو بستر دقیقاً روبروی یکدیگر یا با زاویه اندک است.

اختراع جدید هوآوی

اما خبر جالبی از سوی وبسایت ITHome منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی با یک راهکار بسیار جذاب قصد در تغییر این رویه دارد. این شرکت به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که حکایت از نحوه عملکرد یک شارژر بی‌سیم با مکانیزیمی متفاوت از هر آنچه تا به امروز دیده و شنیده‌اید دارد.

در این اختراع جدید هواوی می‌توان از هر بستری مانند آهن، آلومینیوم، مس، آلیاژهای دیگر، لوله‌های فلزی و حتی مواد دیگر به عنوان بستر انتقال شارژ استفاده کرد.

اما نکته بسیار جالب این اختراع جدید هوآوی آن است که هواوی در بخش توضیحات پتنت خود به استفاده از بدن انسان، حیوانات، خاک، زمین، آب دریا و دی‌الکتریک‌های غیر فلزی دیگر برای انتقال انرژی بین دستگاه‌ها اشاره کرده که می‌تواند تحولی بنیادین در شارژ بدون نیاز به اتصال سیم و کابل به صورت مستقیم بین دستگاه‌ها ایجاد کند.

اختراع جدید هواوی

با استفاده از این فناوری نه تنها گوشی‌های هوشمند بلکه دیگر ابزارها مانند دستبند و ساعت‌های هوشمند را نیز می‌توان بدون اتصال مستقیم (به صورت سیمی یا بی‌سیم) به شارژ شارژ کرد و بسیاری از محدودیت‌ها در مورد آنها را از بین برد.

به هر حال باید گفت اختراع جدید هوآوی یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌هایی است که تا به امروز برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌ها ارائه شده و در صورت رسیدن به مرحله تجاری و تولید محصول می‌تواند معنا و مفهوم شارژ دستگاه‌ها را به طور کلی تغییر دهد.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!