چیپست کوالکام نیز به طور رسمی مجوز همکاری با هواوی را دریافت کرد اخبار

چیپست کوالکام نیز به طور رسمی مجوز همکاری با هواوی را دریافت کرد

همکاری هواوی و کوالکام و استفاده از چیپست کوالکام در گوشی های هواوی، باز هم خبرساز شد. همکاری هوآوی و کوالکام یکی از تازه ترین اخبار حوزه تکنولوژی است. محدودیت‌های دولت ایالات متحده آمریکا علیه هواوی یکی پس از دیگری فرو می‌ریزد و غول‌های فناوری همکاری گسترده با هواوی را از سر گرفته‌اند. در تازه‌ترین آنها کمپانی بزرگ کوالکام به طور رسمی اعلام کرده مجوز فروش انواع چیپست به هواوی را کسب کرده است.

شرکت کوالکام با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد این کمپانی از دولت ایالات متحده برای فروش چیپست به هواوی مجوز گرفته است. دیگر مانعی بر سر راه فروش چیپست‌های 4G به هواوی وجود ندارد. حالا هواوی می‌تواند در کنار چیپست‌های خود با نام Kirin، بدون محدودیت از تراشه‌های محبوب Snapdragon هم استفاده کند.

همکاری هواوی و کوالکام

رفع محدودیت سایر شرکت ها برای همکاری با هواوی

هواوی از طریق زیرمجموعه خود یعنی HiSiicon چیپست‌های قدرتمند Kirin را تولید می‌کند، اما از چیپست‌ کوالکام نیز استفاده می‌کند. هواوی پیش‌تر بیان کرده بود این کمپانی مایل به ادامه استفاده از چیپست کوالکام است و با توجه به تلاش های این دو کمپانی اخیرا همکاری هوآوی و کوالکام میسر شده است.

این تنها کوالکام نیست که مجوز همکاری با هواوی را دریافت می‌کند. پیش از این نیز کمپانی‌هایی چون اینتل، AMD و Skyworks که جزء تولیدکنندگان تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های موبایل و لپ تاپ‌ها هستند، مجوز ادامه همکاری با هواوی را دریافت کرده بودند. همچنین گزارش‌های منتشر شده حاکی از صدور مجوز برای سونی و Howe Technology است. این دو هم می‌توانند دوباره حسگرهای دوربین خود را در اختیار هواوی بگذارند.

شرکت TSMC نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های چیپست‌های دنیا، از دولت آمریکا برای تولید محصولات هواوی مجوز گرفت. همچنین سامسونگ برای فروش پنل های صفحه نمایش AMOLED به هواوی مجوز گرفته است.

اکنون که همکاری هوآوی و کوالکام امکان پذیر شد، آینده برای هواوی یک‌بار دیگر بسیار روشن است و شرکت‌های بزرگ فناوری به همکاری استراتژیک خود با این کمپانی ادامه خواهند داد. هواوی برای بسیاری از کمپانی‌های دنیا یک همکار استراتژیک به شمار می‌رود که قادر به چشم‌پوشی از آن نیستند. همچنین هواوی همکاری‌های استراتژیک بلندت مدت را با کمپانی‌های بزرگ دیگر پایه‌ریزی کرده است.

مطلب مرتبط: رابط کاربری EMUI 11 هواوی به قابلیت هشدار زلزله مجهز است

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!