چکیده‌ای از بررسی گوشی هواوی Y9a توسط رسانه زومیت در رسانه

چکیده‌ای از بررسی گوشی هواوی Y9a توسط رسانه زومیت

رسانه زومیت اقدام به بررسی گوشی Y7p هوآوی نموده است. این رسانه می‌گوید قیمت Y7p به گوشی‌های رده پایین نزدیک است اما مشخصات مشابه گوشی‌های میان رده را ارائه می‌کند که همین امر ارزش خرید بالایی به آن بخشیده است.

به نوشته این رسانه، Y7p با دارا بودن مشخصاتی چون صفحه نمایش عریض با حاشیه‌های کم، دوربین پشتی سه‌تایی با سنسور اصلی 14 مگاپیکسلی، باتری بزرگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت و 4 گیگابایت حافظه رم، مشخصات نزدیک به گوشی‌های میان رده دارد که گران‌تر هستند.

زومیت می‌نویسد رنگ آبی گوشی Y7p هوآوی بسیار جذاب است و اگر می‌خواهید همه را مجذوب زیبایی گوشی خود کنید، رنگ آبی Y7p مناسب شماست. در عین حال زومیت می‌گوید رنگ مشکی Y7p ظاهری باوقار به آن بخشیده که طرفداران خاص خود را دارد.

این رسانه با اشاره به کیفیت بالای قاب Y7p، می‌گوید حسی که این گوشی هنگام در دست گرفتن به شما ارائه می‌کند مشابه گوشی‌های گران قیمت با قاب شیشه است که یک نقطه قوت برای Y7p هواوی محسوب می‌شود. همچنین زومیت بر روی وجود صفحه نمایش Punch FullView Display دست گذاشته که هزینه تولید آن بالا است و معمولاً تنها از گوشی‌های گران‌تر انتظار می‌رود.

این رسانه با تمجید از عملکرد حسگر اسکنر اثر انگشت گوشی Y7p هوآوی، سرعت و دقت آن را بسیار بالا ارزیابی کرده است. نکته جالب دیگری که کارشناسان این رسانه بر روی آن دست گذاشته‌اند، سفت بودن دکمه‌های کناری گوشی است که مانع از فشرده شدن ناخواسته در جیب لباس کاربر می‌شود.

زومیت درباره صفحه نمایش Y7p هم نظر مثبتی داشته و می‌گوید کمینه شدت روشنایی 0.2 نیت باعث می‌شود استفاده از Y7p در محیط‌های تاریک یا شب آسان‌تر باشد.

این رسانه در خصوص نرم افزار گوشی وای 7 پی هم می‌گوید وجود فایل سیستم EROFS باعث افزایش 20 درصدی سرعت دسترسی تصادفی و صرفه جویی 2 گیگابایتی در حافظه داخلی شده است. قابلیت GPU Turbo 3.0 موجب کاهش 10 درصدی مصرف باتری در اجرای بازی‌ها و خلق یک تجربه روان‌تر می‌شود.

زومیت با اشاره به به‌کارگیری چیپست Kirin 710F با هسته‌های بزرگ Cortex A73 و هسته‌های کوچک Cortex A53 در ترکیب با پردازنده گرافیکی داخلی  Mali G51 MP4 و 4 گیگابایت حافظه رم، آن را گزینه‌ای مناسب در بازه قیمتی خود دانسته است. این رسانه می‌گوید با توجه به مشخصات یاد شده، عملکرد Y7p در استفاده روزمره باید مناسب باشد.

این رسانه به بررسی دوام باتری 4000 میلی آمپر ساعت گوشی Y7p هواوی پرداخته است. آزمون پخش ویدئو با شدت روشنایی 200 نیت در نهایت به نتیجه فوق‌العاده 19 ساعت و 20 دقیقه پخش بی وقفه انجامیده که برای یک گوشی اقتصادی به شدت راضی کننده است.

در پایان این رسانه می‌گوید دوام باتری گوشی Y7p فوق‌العاده است و چیپست 8 هسته‌ای Kirin 710F هم در استفاده‌های روزمره عملکرد بی نقصی دارد. عملکرد دوربین هم در روشنایی روز رضایت بخش است و با وجود قاب پلاستیکی، Y7p  کیفیت ساخت مطلوبی دارد.

گوشی Y7p هواوی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود اما امکان نصب یک کارت حافظه microSD هم وجود دارد.

در نهایت این رسانه می‌گوید گوشی Y7p هواوی به عنوان یک گزینه اقتصادی، مشخصات و عملکرد نزدیک به گوشی‌های میان رده دارد که موجب ارزش خرید بالاتر آن نسبت به رقبا و محصولات هم‌رده می‌شود.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!