آزمایشگاه جدید سلامت هوآوی در اروپا در حال پیشبرد تلاش‌های جهانی در تحقیقات سلامت و تناسب اندام است اخبار

آزمایشگاه جدید سلامت هوآوی در اروپا در حال پیشبرد تلاش‌های جهانی در تحقیقات سلامت و تناسب اندام است

هوآوی در اکتبر 2023 یک آزمایشگاه بهداشتی جدید خود را در هلسینکی فنلاند راه‌اندازی کرد. این آزمایشگاه که مجهز به تجهیزات آزمایشی پیشرفته است و به عنوان پلتفرم تحقیقاتی برای بخش سلامت و تناسب اندام هوآوی عمل می‌کند.

آزمایشگاه سلامت هوآوی با مساحت تقریباً 1000 متر مربع، مجهز به طیف متنوعی از تجهیزات ورزشی در کلاس جهانی است که بیش از 20 نوع ورزش را پوشش می‌دهد و به عنوان پلتفرم تحقیقاتی آزاد برای تحقیقات تکنولوژیکی در مورد ورزش و الگوریتم‌های تناسب اندام در کاربری واقعی، تشخیص، تأیید ورودی‌ها، استانداردهای تحقیق و توسعه و صنعتی عمل می‌کند.

پیشبرد حوزه جهانی تحقیقات علوم ورزشی و سلامت

با اذعان به نیاز روزافزون در بازار سلامت و تناسب اندام، هوآوی متعهد به تحقیقات عمیق‌تر در الگوریتم های نظارت بر سلامت از طریق فناوری‌های پوشیدنی خود است. این امر منجر به تأسیس سه آزمایشگاه بهداشتی در سراسر جهان از سال 2016 شد: دریاچه‌های شیان و سونگ‌شان در چین و اکنون یک مرکز در هلسینکی فنلاند.

در سال جاری 2023، هوآوی با همکاری Ipsos یک نظرسنجی سلامت از بیش از 8000 شرکت‌کننده در 8 کشور اروپایی انجام داد و نشان داد که 92 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌خواهند حداقل یکی از جنبه‌های سبک زندگی مرتبط با سلامتی خود را بهبود بخشند و تنها 50 درصد از پاسخ‌دهندگان از سطح آمادگی جسمانی خود راضی هستند. هوآوی به سرمایه گذاری در ورزش و تحقیق و توسعه سلامت ادامه می‌دهد تا بتواند تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان در سراسر جهان را بهتر برآورده کند. آزمایشگاه سلامت فنلاند با یک تیم تحقیقاتی علمی چند رشته‌ای متشکل از 6 دکترا و 20 کارشناس از 5 زمینه اصلی – فیزیولوژی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، تست نرم‌افزار و مهندسی نرم‌افزار – در 7 کشور اتحادیه اروپا تشکیل شده است. این امر تضمین می‌کند که هر حوزه از تحقیقات ورزش و سلامت با استانداردهای پیشرفته جهانی منطبق می‌باشد.

امکانات تست شبیه سازی ورزشی در کلاس جهانی

آزمایشگاه سلامت هوآوی محیط‌ها و سناریوهای ورزشی واقعی را در 5 منطقه آزمایشی اصلی در نظر گرفته که بیش از 20 ورزش را پوشش می‌دهد و بیش از 200 شاخصه فیزیولوژیکی و بیومکانیکی را ردیابی می‌کند. 5 منطقه اصلی شامل یک استخر ضد جریان، یک شبیه ساز اسکی، یک تردمیل چند منظوره، یک تردمیل ابزاردار، و یک منطقه باز باشگاه شامل تمرینات مختلف قلبی عروقی است. عملکرد هم با ماشین آلات بسیار پیشرفته و هم با استفاده از جدیدترین دستگاه های پوشیدنی هوآوی مانند HUAWEI WATCH GT 4 اندازه گیری می‌شود.

در آزمایشگاه سلامت هوآوی، استخر ضد جریان خود را بر اساس استانداردهای حرفه‌ای ساخته تا اطمینان حاصل کند که شناگران می‌توانند به طور دقیق عملکرد شنای خود را ارزیابی نمایند. این استخر مجهز به جت های آبی پویا است که می‌تواند جریان قابل کنترلی را تا 350 متر مکعب در ساعت تولید و امکان تغییر دما و کیفیت آب را  نیز فراهم نماید.

از آنجایی که اسکی یکی از محبوب ترین ورزش ها در اروپا باقی مانده است، آزمایشگاه شبیه ساز اسکی با سرعت، شیب و مسیرها و قطب‌های تعاملی قابل تنظیم را معرفی کرده است. با سنسورهایی ساخته شده، سرعت، موقعیت، زوایای حکاکی، نیروها و داده‌های عملکرد کاربر تشخیص داده می‌شوند.

تردمیل چند منظوره می‌تواند دویدن، دوچرخه سواری، مسابقه ویلچر و غیره را با سرعت قابل تنظیم تا 50 کیلومتر در ساعت آزمایش کند. تردمیل حتی می‌تواند داده‌های GPX را از دستگاه‌های GPS وارد کند تا زمین‌ها و مسیرهای واقعی را شبیه‌سازی نماید و به شرکت‌کنندگان سناریوهای واقعی ارائه دهد که مهارت‌های دویدن/دوچرخه‌سواری آنها را با دقت بیشتری آزمایش کند. سپس دوربین عملکرد آنها را به صورت علمی تشخیص  و بازخورد فوری را برای بهبود تکنیک در زمان واقعی ارائه می دهد.

 

 

ادغام ساعت HUAWEI WATCH GT 4: پوشیدنی پیشرفته هوآوی برای نظارت سلامتی

این آزمایشگاه آزمایش‌های تحقیقاتی روزانه خود را با استفاده از آخرین ساعت هوشمند هوآوی HUAWEI WATCH GT 4  انجام خواهد داد. با ساعت هوشمند، فناوری‌های پیشرو ناظر بر سلامت و تناسب اندام برای اندازه‌گیری دقیق داده‌های فیزیولوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، مدل آموزشی علمی TruSportsTM ساعت هوشمند می‌تواند توانایی دویدن کاربران را به داده‌های عددی تبدیل کند، داده‌های تمرینی را ثبت و تجزیه و تحلیل و پیشنهادات و برنامه‌های آموزشی سفارشی شده ارائه دهد و به کاربران در حفظ ورزش علمی و سبک زندگی سالم کمک کند.

ساعت HUAWEI WATCH GT 4 همچنین برای ارزیابی ظرفیت قلبی ریوی انسان (حداکثر حجم O2) استفاده خواهد شد که به محققان امکان می‌دهد تا عملکرد ورزشی را به صورت علمی‌تر ارزیابی کنند و حتی توانایی ورزش انسان را با دقت بیشتری برای بهبود ایمنی ورزش امتیازبندی کنند.

علاوه بر این، جدیدترین اپلیکیشن Stay Fit و حلقه‌های فعالیت ساعت می‌تواند ارزیابی کلی حرکت و عملکرد را در طول جلسات تمرینی ارائه و درک کامل‌تری از مصرف انرژی و سلامت قلب ارائه دهد. این ساعت با استفاده از جدیدترین فناوری HUAWEI TruSeenTM 5.5+، دقت بالایی در تعیین میزان کالری مصرفی و نیازهای دریافتی در مقایسه با الگوریتم های رایج موجود در بازار ارائه می دهد.

همکاری با موسسات بهداشتی اروپایی و گروه‌های تحقیقاتی، از جمله مطالعه سلامت قلب و عروق اتحادیه اروپا

هوآوی برای بهبود واقعی زندگی مصرف‌کنندگان از طریق فن‌آوری‌های ورزشی و بهداشتی نوآورانه، فعالانه با مؤسسات محلی فنلاند و کارشناسان منطقه‌ای اروپایی همکاری کرده است.

iCARE4CVD بخشی از برنامه IHI (ابتکار بهداشت نوآورانه) است که صنعت پزشکی و فناوری و اتحادیه اروپا را که یکی از بلندپروازانه‌ترین طرح‌های تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی و بیماری‌های قلبی عروقی است، گرد هم می‌آورد. هوآوی در حال حاضر تنها تولیدکننده دستگاه‌های پوشیدنی است که در iCARE4CVD شرکت می‌کند و پکیج کاری که روش هایی را برای بهبود انگیزه بیمار توسعه می‌دهد، رهبری خواهد کرد. علاوه بر این، هوآوی پوشیدنی‌های هوشمندی را ارائه می‌کند که می‌توانند ویژگی‌هایی مانند فعالیت بدنی، کیفیت خواب، عملکرد قلبی و تنفسی را در 24 ساعت شبانه روز نمایش دهند. این پروژه می‌تواند به پزشکان اطلاعاتی بدهد که مدیریت بیماری‌های مزمن قلبی عروقی را با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی هوآوی برای بهبود خدمات غربالگری بیماری‌های قلبی عروقی تغییر می‌دهد.

هواوی کنسرسیوم Interlive را با 6 دانشگاه برتر اروپایی با یکی از علمی‌ترین و دقیق‌ترین استانداردهای تست دستگاه‌های پوشیدنی تأسیس کرده است. این مشارکت، قابلیت اطمینان فناوری پوشیدنی هوآوی را بیشتر تقویت کرده است و اعتبار علمی مداوم پوشیدنی‌های هوآوی را بر اساس چهار استاندارد تضمین می‌کند: ضربان قلب، تعداد گام‌ها، مصرف کالری و حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max).

در حال حاضر، هوآوی قصد دارد همکاری تحقیقاتی را با دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی معلولین اروپایی برای ادامه تحقیقات خود در مورد نیازهای کاربران دارای معلولیت دنبال کند. این حرکت نشان دهنده گام هوآوی به سمت فراگیر شدن است و سبک زندگی فعال‌تری را برای افراد دارای معلولیت به ارمغان می آورد. با درک نیازهای مدیریت ورزش و تناسب اندام افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و کشف راه‌حل‌های بیشتر، افراد می‌توانند منتظر فناوری‌های پویا‌تر ورزشی و نظارت بر عملکرد سلامتی در پوشیدنی‌های هوشمند آینده هوآوی باشند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!