هرآنچه باید از اکوسیستم N+8+1 هواوی بدانیم: از ارتباط مستمر تا ادغام در محصولات متفاوت

هرآنچه باید از اکوسیستم N+8+1 هواوی بدانیم: از ارتباط مستمر تا ادغام در محصولات متفاوت

توسعه اکوسیستم 1+8+N هواوی با اضافه کردن شرکای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید، برای خلق تجربه‌ای منحصر‌ به فرد برای کاربران محصولات الکترونیکی رقم خواهد خورد. در ادامه با معرفی اکوسیستم 1+8+N هوآوی همراه ما باشید.
گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی، جزئیات تازه‌ای را از تجربه متفاوتی که به وسیله فناوری‌های جدید برای کاربران تدارک دیده، ارائه کرده است. راهکار جدید هواوی پیرامون نوآوری‌های جدید در اکوسیستم 1+8+N، با عنوان Seamless AI Life، محصولات هواوی را برای اتصال بدون دغدغه و همیشگی آماده کرده است.

با قرار گرفتن گوشی‌های هوشمند به عنوان هسته مرکزی و تجهیز اصلی سیاست‌های توسعه یافته بر پایه اکوسیستم 1+8+N، تلاش شده تا با استفاده از این دستگاه‌های الکترونیکی و سیستم نرم‌افزاری EMUI، مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید به منظور ایجاد تجربه دیجیتالی مدرن و هوشمندانه ارائه شود.

اکوسیستم 1+8+N هوآوی
در اکوسیستم 1+8+N، عدد 1 نمادی برای گوشی‌های هوشمند است که در واقع بخش مرکزی اکوسیستم به حساب آمده و کنترل و ارتباط با طیف متنوعی از دستگاه‌ها را برعهده دارند. عدد 8 نمادی برای دستگاه‌های الکترونیکی جانبی نظیر FreeBuds 3، Watch GT2، Sound X، MatePad Pro، MateBook X Pro و HUAWEI Vision و… است. N نیز گرد هم آمدن تمامی تجهیزات را نشان می‌دهد. به بیان دیگر، حرف N نشانه‌ای از میلیون‌ها دستگاه الکترونیکی در بستر اینترنت اشیاست که با استفاده از فناوری‌های Huawei HiLink، در یک پلتفرم قرار گرفته‌اند. نماد “+‌” هم علامتی برای Huawei Share و HiLink به عنوان بسترهایی است که به طور یکپارچه، تمامی المان‌ها را به یکدیگر ارتباط می‌دهند.
مسئولان هواوی به تازگی در صحبت‌های خود به رشد 25 درصدی تعداد کاربران فعال ماهیانه از محصولات و اکوسیستم نرم‌افزاری خود در ابعاد جهانی اشاره می‌کنند. تعداد 650 میلیون کاربر فعال ماهیانه نشان می‌دهد افراد از جدیدترین به روزرسانی هواوی در بخش اکوسیستم 1+8+N لذت برده و راهکار Seamless AI Life این امکان را فراهم کرده تا ارتباطی بدون دغدغه با دوستان، افراد خانواده و همکاران خود داشته باشند.
با افزایش پوشش شبکه‌های نسل پنجم (5G)، دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و افزایش تقاضا برای استفاده از سرویس‌های یکپارچه، هواوی برنامه‌های خود را برای ارائه سرویس‌های ارزشمند افزایش داده است. سرویس‌‌هایی که برپایه مزایای منحصر به فرد اکوسیستم 1+8+N در دسترس قرار گرفته‌اند.

اکوسیستم 1+8+N هواوی

هواوی از همکاری‌های جدیدی پرده‌برداری کرده که به طور پیوسته به توسعه اکوسیستم 1+8+N کمک می‌کنند. در ادامه لیستی از این شرکا را از نظر خواهیم گذراند:
• Samsonite: پیشتاز صنعت در حوزه تولید چمدان، وارد همکاری با هواوی شده است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند از مزایای ارتباطی در هنگام سفر استفاده کنند. به عنوان مثال، کاربران اکوسیستم 1+8+N می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی هواوی و قفل هوشمند Samsonite به راحتی چمدان خود را قفل کنند.
• 360 Robot Vacuum Cleaner: این برند نیز با پشتیبانی از اکوسیستم 1+8+N هواوی حالا امکان تمیزکردن خودکار منزل یا محل کار را با کنترل و مانیتورینگ از راه دور با استفاده از اپلیکیشن Huawei AI Life ممکن ساخته است.
• Kärcher: این برند به عنوان پیشتاز در ارائه فناوری‌های نوین، جدیدترین راهکار خود را در قالب دستگاه تصفیه آب HUAWEI HiLink Kärcher Water Purifier ارائه کرده است. با این راهکار، کاربران اکوسیستم 1+8+N می‌توانند مدت زمان استفاده از فیلتر دستگاه تصفیه آب را رهگیری کرده و فراتر از آن، با استفاده از اپلیکیشن Huawei AI Life روی دستگاه‌های هواوی، کیفیت آب را بررسی کنند.
• کتری الکتریکی هوشمند Joyoung: این محصول هم پشتیبانی از اکوسیستم 1+8+N هوآوی را ممکن ساخته است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند کنترل و مانیتورینگ از راه دور کتری را با استفاده از اپلیکیشن Huawei AI Life روی دستگاه‌های هواوی عملی کنند. درست کردن یک فنجان چای یا قهوه، هیچ‌گاه تا این حد ساده و راحت نبوده است.
• OPPLE Lighting: این برند هم مجموعه‌ای از راهکارهای هوشمند نورپردازی را ارائه کرده است. به این ترتیب، کاربران اکوسیستم 1+8+N هوآویمی‌توانند لامپ‌های هوشمند OPPLE را با استفاده از اپلیکیشن Huawei AI Life روی دستگاه‌های تولیدی هواوی کنترل کنند.
در کنار همکاری‌ با شرکای سخت‌افزاری، هواوی مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های محبوب را هم به عنوان راهکارهای نرم‌افزاری به Huawei AppGallery اضافه کرده است:
• شبکه‌های اجتماعی: در این دسته، اپلیکیشن‌های تلگرام و وایبر به عنوان پیام‌رسان‌های محبوب و TikTok به عنوان نرم‌افزار برتر برای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه، در دسترس قرار گرفته‌اند.
• ویرایش عکس: Cut Cut، PicsArt و PhotoGrid مجموعه غنی از ابزارها را برای ویرایش عکس توسط دستگاه‌های هواوی ارائه می‌دهند.
• ورزش، چندرسانه‌ای و سرگرمی: اپلیکیشن‌های The Sun و The Times محتویات چندرسانه‌ای و سرگرمی لازم را در اختیار کاربران قرار داده و Premier League یا talkSPORT هم برای مشتاقان ورزش تدارک دیده شده‌اند.
• گیمینگ: Asphalt 9، Clash of Kings، Game of Thrones و Rise of Kingdoms به لیست همواره در حال رشد بازی‌های ویدئویی در دسترس کاربران اضافه شدند.

در دسته اپلیکیشن‌های مسیریابی، سفر، آموزشی، خرید و حوزه تجارت نیز محبوب‌ترین عناوین موجود در حوزه اپلیکیشن‌های دستگاه‌های الکترونیکی همراه، به فروشگاه‌ نرم‌افزاری هواوی اضافه شده‌اند.

مطلب مرتبط: چرا هواوی نوآورترین است؟ نگاهی به بودجه تحقیق و توسعه هواوی + مقایسه بودجه با رقبا

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!