گوشی Redmi Note 9 یا Huawei Y8p ؛ کدام یک بهتر و با ارزش‌تر است؟ راهنمای خرید

گوشی Redmi Note 9 یا Huawei Y8p ؛ کدام یک بهتر و با ارزش‌تر است؟

آیا می دانید بهترین گوشی بازار ایران در بازه قیمتی 3.5 تا 4 میلیون تومان کدام مدل است؛ Redmi Note 9 شیائومی یا Huawei Y8p ؟ بهتر است این نوشتار مربوط به مقایسه نوت 9 با y8p را تا انتها بخوانید.

امروزه تقریباً در همه بازارها برندهای متنوعی حضور دارند و محصولاتی را با ویژگی‌ها و قیمت نزدیک به هم عرضه کرده‌اند که انتخاب را برای خریداران به شدت دشوار می‌کند. در صورتی که خریدار بودجه محدودی داشته باشد، انتخاب برایش سخت‌تر هم می‌شود؛ چراکه باید با ارزش‌ترین گزینه موجود را انتخاب کند.

حال که بحث بهترین و با ارزش‌ترین انتخاب مطرح است، شما در بازه قیمتی 3.5 الی 4 میلیون تومان کدام گوشی را پیشنهاد می‌کنید؛ مدل 64 گیگابایتی Redmi Note 9 شیائومی با 3 گیگابایت حافظه رم؟ یا گوشی هواوی وای 8 پی؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا انتخاب گوشی هواوی در این بازه قیمتی، تصمیمی معقولانه‌تر است.

مقایسه نوت 9 با y8p از نظر طراحی زیباتر و مدرن‌تر

در حالی که Redmi Note 9 شیائومی در سه رنگ تقریباً ساده عرضه می‌شود که دیگر کهنه شده‌اند و با زبان طراحی گوشی‌های روز دنیا همخوانی ندارند، گوشی Huawei Y8p دارای طراحی بسیار شکیل با رنگ‌های جوان پسند و امروزی است و به مراتب زیباتر و شیک‌تر جلوه می‌کند.

مقایسه نوت 9 با y8p

در مقایسه نوت 9 با y8p از نظر طراحی باید گفت که، طراحی بهتر Huawei Y8p نسبت به Redmi Note 9 تنها به رنگ آن محدود نمی‌شود و این گوشی حتی سبک‌تر و باریک‌تر است. در حالی که گوشی ردمی نوت 9 شیائومی 199 گرم وزن و 8.9 میلی متر ضخامت دارد و نگه داشتن و کار کردن با آن با یک دست خسته کننده است، گوشی Y8p هوآوی تنها 163 گرم وزن دارد و باریک‌تر هم است. این گوشی تنها 7.8 میلی متر ضخامت دارد و بسیار خوش دست‌تر است.

همچنین لبه‌های خمیده‌تر گوشی Y8p هوآوی باعث می‌شوند بسیار خوش دست‌تر از Redmi Note 9 باشد و حس در دست گرفتن یا کار کردن با آن بسیار رضایت بخش تر است.

صفحه نمایش OLED با حسگر اثر انگشت زیر صفحه

احتمالاً شما هم فکر می‌کنید با بودجه 4 میلیون تومان محال است بتوان یک گوشی با صفحه نمایش OLED پیدا کرد و باید به صفحه نمایش‌های بی کیفت LCD رضایت داد، اما باید بگوییم اشتباه می‌کنید.

مقایسه نوت 9 و وای 8 پی

مقایسه نوت 9 با y8p نشان می دهد که، برخلاف Redmi Note 9 که دارای صفحه نمایش LCD IPS است، گوشی Y8p هوآوی از صفحه نمایش به مراتب پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر OLED برخوردار است و هیچ جورِ نمی‌توان این مزیت را نادیده گرفت. همچنین حاشیه‌های نمایشگر OLED نزدیک به 7 درصد باریک‌تر از Redmi Note 9 هستند که موجب زیبایی بیشتر و کاهش اندازه گوشی شده است.

صفحه نمایش‌های OLED نه تنها رنگ مشکی عمیق‌تری دارند، بلکه زاویه دید و کنتراست آنها بهتر از پنل های IPS LCD است. روی هم رفته ویژگی‌های پنل های OLED که هزینه ساخت آنها بسیار بیشتر از LCD است، موجب خوانایی بهتر، زاویه دید گسترده‌تر و لذت بیشتر در تماشای فیلم و ویدئو می‌شود.

مقایسه نوت 9 با y8p

مزیت دیگر Y8p هوآوی که در گوشی‌های دارای صفحه نمایش LCD هرگز نمی‌توان به آن دست پیدا کرد، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه است که حالا به یک استاندارد در گوشی‌های مُدرن تبدیل شده است.

مطمئناً شما هم نمی‌خواهید خودتان را از یک فناوری پیشرفته و به مراتب بهتر محروم کنید.

مقایسه نوت 9 با y8p از نظر حافظه رم و حافظه داخلی 

چه کسی حافظه بیشتر برای نگه داری فایل‌ها یا نصب بازی‌ها و برنامه‌ها و حافظه رم بیشتر برای عملکرد سریع‌تر نمی‌خواهد؟

شاید با صرف حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان بتوان مدل 64 گیگابایتی Redmi Note 9 را با 3 گیگابایت حافظه رم تهیه کرد اما بد نیست بدانید Y8p هوآوی با اختلاف قیمت بسیار ناچیز، دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم است.

برتری Y8p هوآوی در بخش حافظه غیر قابل چشم پوشی است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. لازم به ذکر است هر دو گوشی از چیپست های 12 نانومتری بهره می‌برند.

رابط کاربری بدون لگ و باگ

در مقایسه نوت 9 با y8p به این نتیجه رسیدیم که شاید ممکن است Redmi Note 9 در دریافت آپدیت‌های جدید کمی جلوتر باشد اما رابط کاربری آن دارای نقص و ایراد است و تحمل آنها آسان نیست. در آن سو Y8p هوآوی از رابط کاربری EMUI بهره می‌برد که بسیار روان، کم مصرف و سبک است.

مقایسه وای 8 پی

به اذعان ده‌ها رسانه معتبر دنیا و البته میلیون‌ها کاربر، EMUI یکی از سبک‌ترین، روان‌ترین و بهینه‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است. هواوی از سال‌ها قبل از فناوری‌های پیشرفته چون هوش مصنوعی در طراحی EMUI استفاده کرده است که حاصل آن عملکرد روان و سریع با کمترین مصرف باتری و اشغال حافظه رم است.

در صورتی که تنها چند ساعت با EMUI کار کرده باشید، احتمالاً به هیچ وجه نمی‌توانید MIUI و باگ‌های آن را تحمل کنید.

سخن پایانی

اختلاف قیمت مدل 64 گیگابایتی گوشی Redmi Note 9 با 3 گیگابایت حافظه رم با Huawei Y8p ناچیز است اما این دو گوشی تفاوت‌های بزرگی دارند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

مقایسه گوشی وای 8 پی

باید توجه داشت که Huawei Y8p در مقایسه با ردمی نوت 9 شیائومی زیباتر، سبک‌تر، باریک‌تر، دارای صفحه نمایش OLED، رابط کاربری تقریباً بی نقص و عملکرد بهتر دوربین است که انتخاب را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!