پادشاه روی میز بررسی، جعبه‌گشایی Huawei Mate 50 Pro اخبار

پادشاه روی میز بررسی، جعبه‌گشایی Huawei Mate 50 Pro

میت 50 پرو، جدیدترین گوشی هواوی از دسته پرچم‌دار که اخیراً توسط DxOMark رسما به عنوان “پادشاه عکاسی موبایل” معرفی شد، در اکثر بازارهای جهانی  رونمایی شده است. در ادامه نتایج بررسی محصول را در طول دو هفته مرور می‌کنیم. نحوه طراحی، کیفیت ساخت و سخت افزار این پرچمدار HUAWEI و همچنین عملکرد آن از نظر دوربین و عکاسی، نرم افزار و پیشرفته بررسی خواهد شد. ویژگی هایی که کاربران برتر گوشی های هوشمند انتظار دارند. برای شروع، بیایید میت 50 پرو را جعبه گشایی کنیم و نگاهی نزدیک به تمام ابعاد آن داشته باشیم.

هوآوی Mate 50 Pro، همانطور که از مدل‌های این سری معتبر هواوی توقع داریم، در یک جعبه مشکی زیبا با حروف طلایی عرضه می‌شود. علاوه بر نام مدل و لوگوی هوآوی، لوگوی AppGallery نیز روی جعبه وجود دارد که نشان می دهد Mate 50 Pro با خدمات موبایل هواوی و AppGallery به عنوان فروشگاه اصلی اپلیکیشن عرضه می‌شود. این بار، هیچ آرم لایکا روی جعبه وجود ندارد، زیرا میت 50 پرو اولین گوشی HUAWEI با فناوری عکس پیشرفته XMAGE است که توسط خود HUAWEI توسعه یافته است.

این جعبه علاوه بر گوشی، یک کابل USB Type-C و همچنین یک سوپرشارژر 66 واتی هوآوی به همراه دارد که رقبا به‌طور فزاینده‌ای آن را از بسته‌بندی مدل‌های جدید خود کنار می‌گذارند. به علاوه ابزاری برای باز کردن سینی سیم کارت و یک قاب ژله‌ای شفاف با کیفیت وجود دارد که به شما کمک می‌کند از چسبیدن اثر انگشت به شیشه بسیار بازتابنده پشتی میت 50 پرو مشکی جلوگیری کنید. برخلاف مدل قبلی خود، Mate 50 Pro با هدفون‌های سیمی عرضه نمی شود که احتمالاً از آن استفاده نمی‌کنید، در ارتباط با این گوشی می‌توانید از هدفون‌های بی‌سیم فریبادز هوآوی استفاده کنید.

بخش قابل توجهی از قسمت جلویی گوشی با حاشیه نازک و نسبت صفحه نمایش به بدنه در حدود 91.3 درصد نمایشگر را می‌پوشاند. لبه‌های کناری صفحه نمایش خمیده هستند، فقط به اندازه ای که یک اثر بصری عالی ایجاد می کنند، اما بسیار کمتر از نمایشگر “آبشار” در میت 40 پرو قبلی، که مطمئناً برخی از کاربران از آن استقبال خواهند کرد. در قسمت پایین صفحه، نزدیک به لبه، حسگر اثر انگشت نوری در زیر نمایشگر پنهان شده است. در حالی که در قسمت بالای صفحه نمایش یک بریدگی بزرگ وجود دارد که بسیار شبیه به نمونه محبوب Mate 20 Pro است.

اگر طرفدار ناچ نیستید، به خاطر داشته باشید که در تنظیمات گوشی می‌توانید آن را کاملا مخفی کنید یا تنظیم کنید که در کدام برنامه‌ها بریدگی قابل مشاهده باشد و در کدام‌ بخش‌ها نباشد. علاوه بر دوربین سلفی، این ناچ دارای یک دوربین 3D ToF است که کارایی و امنیت را هنگام باز کردن قفل گوشی با صورت شما بهبود می‌بخشد. در قسمت میانی ناچ بلندگوی گوشی قرار دارد که این بار مانند برخی از مدل های قبلی HUAWEI زیر صفحه نمایش پنهان نمی‌شود.

فریم گوشی از جنس آلومینیوم با روکش براق است که دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا به صورت ارگونومیک به وسط قاب منتقل شده است که حس بهتری به زیر انگشتان می‌دهد و باعث سهولت در استفاده و کاهش تعداد خرابی ها می‌شود را به حداقل می‌رساند.

در قسمت پایین قاب، درگاه USB Type-C قرار دارد که از استاندارد USB 3.1 GEN1 برای انتقال داده با سرعت حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه، اتصال USB On-The-Go پشتیبانی می‌کند (برای مثال، می‌توانید به راحتی تلفن را به حافظه فلش USB متصل کنید) یا DisplayPort 1.2 را نمایشگرهای خارجی با وضوح بالاتر تا 60 فریم در ثانیه وصل کنید. درست در کنار پورت USB میکروفون اصلی، در سمت راست بلندگو و در سمت چپ شیار سیم کارت قرار دارد. در صورت تمایل می‌توانید دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه نانو را وارد کنید. فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت اضافی. Mate 50 Pro از فناوری eSIM پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر از سیم کارت مجازی استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی آن را برای سیم کارت فیزیکی با اپراتور خود تغییر دهید.

 

در سمت بالای قاب یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از تلفن به عنوان یک کنترل از راه دور برای مدیریت کل دستگاه‌های خانگی استفاده کنید

در نگاه اول به پشت میت 50 پرو، مینیمالیسم ظریفی که در تمام سری‌های میت به آن عادت کرده‌ایم، قابل مشاهده است. این گوشی در سه رنگ عرضه شده است: مشکی براق را می‌توان «ظریف» تعریف کرد، نقره‌ای مات را می‌توان «تکنولوژی پیشرفته» و میت 50 پرو نارنجی با قاب پشتی که با چرم گیاهی پوشانده شده است، به طور قطع مجلل و فاخر خواهد بود. مدل نارنجی رنگ، نه تنها از نظر ظاهری خود را از دو مدل قبلی متمایز می‌کند، بلکه با 10 برابر مقاوم تر بودن شیشه Kunlun در جلو و افزایش مقاومت در برابر آب، که علاوه بر استاندارد IP68 معمول، امکان غوطه ور شدن گوشی را تا حد امکان در عمق 6 متری آب فراهم می‌کند. برآمدگی دوربین میت 50 پرو کمی بازتر، برجسته‌تر و با یک حلقه طلایی با الگوی ظریف «Clous de Paris» حاشیه‌دار شده است و خود لنزها از آن بیرون زده اند. طراحان در طراحی این گوشی سنگ تمام گذاشته‌اند و این موضوع و تمام جزئیات ذکر شده به وضوح نشان می دهد که میت 50 پرو بهترین گوشی عکاسی است.

اکنون که از همه زوایا به خوبی به گوشی نگاه کرده‌ایم، می‌توانیم آن را در یک قاب قرار دهیم که صمیمانه به هر کسی که میت 50 پرو مشکی را انتخاب می‌کند قابل توضیه باشد. مدل‌های نقره ای و نارنجی را می توان بدون قاب محافظ استفاده کرد، به شرطی که مراقب باشید و مطمئن شوید که گوشی به طور تصادفی نیفتد. با این حال، به خاطر داشته باشید که قاب نه تنها از گوشی محافظت می‌کند و از چسبیدن اثر انگشت جلوگیری می‌کند، بلکه به جلوگیری از لیز خوردن گوشی در حالی که آن را در دست می‌گیرید، کمک کرده و منجر به پایدار نگه داشتن پشتی با ماژول دوربین نیز خواهد شد. سطح قاب منعطف موجود در بسته‌بندی حس خوبی در زیر انگشتان ایجاد می‌کند، امکان تعامل عالی با کلیدها را فراهم می کند و گوشی را حجیم نمی کند، بنابراین با عرض 75.5 میلی متر، ارتفاع 162.1 میلی متر و ضخامت 8.5 میلی متر، Mate 50 Pro به راحتی در دست قرار می گیرد.

حالا زمان آن رسیده است تا تلفن را روشن کنیم، آن را راه اندازی کنیم و برنامه‌ها و داده‌ها را از تلفن قدیمی منتقل کنیم و از لمس جدیدترین تجربه تکنولوژی از این گوشی پرچم‌دار نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!