عکس ثبت‌‌شده با گوشی هواوی پی 40 پرو موفق به کسب رتبه برتر در مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا در ایران شد اخبار

عکس ثبت‌‌شده با گوشی هواوی پی 40 پرو موفق به کسب رتبه برتر در مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا در ایران شد

هوآوی برنده مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا 2020 در ایران شد. شاید قبلا از کیفیت عکس و عکاسی گوشی هواوی پی 40 پرو خبرهای بسیاری شنیده باشید، اما کسب عنوان عکس برتر مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا می تواند اثباتی بر این امر باشد. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از این خبر در اختیار شما قرار دهیم.

بسیاری از مردم هنوز بر این عقیده هستند که عکاسی با موبایل همچنان به پای عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای نمی‌رسد و نمی‌تواند جای آنها را بگیرد. اما شاید بهتر باشد این افراد به نتایج آخرین مسابقه جهانی عکاسی ویکی‌پدیا نگاهی بیندازند؛ یک مسابقه بزرگ عکاسی که عکس گرفته شده با گوشی هواوی P40 Pro توانسته در میان صدها عکس شرکت‌کننده به عنوان چهارمین عکس‌ برگزیده ایران  انتخاب شود.

از سال 2010 ویکی‌پدیا هر ساله اقدام به برگزاری یک مسابقه بزرگ عکاسی عمومی با مضمون بناهای تاریخی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند زیباترین عکس‌های گرفته شده خود از بناهای تاریخی و فرهنگی محل زندگی‌شان را ارسال کنند و در سال 2020 هوآوی برنده مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا در ایران شد.

در این مسابقه هدف به تصویر کشیدن زیبایی اماکن فرهنگی و مذهبی در زیباترین حالت ممکن است تا به نوعی پاسداشتی از این بناها به عمل آید.

هواوی برنده مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا

اما نکته جالبی که در مسابقه سال 2020 عکاسی ویکی‌پدیا وجود دارد این است که عکس ارسالی وبسایت «شهر سخت‌افزار» از سقف ایوان بنای تحسین‌برانگیز عالی‌قاپو در پروژه «اصفهان گردی با پی 40 پرو هواوی» توانسته به عنوان چهارمین عکس برگزیده، در میان انبوه عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های حرفه‌ای قرار بگیرد.

هواوی برنده مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا

اما جدای از هنر عکاس این عکس شاید یکی از مهمترین نکات کیفیتی باشد که دوربین HUAWEI P40 Pro ارائه می‌دهد که در نهایت عنوان عکس برتر مسابقه عکاسی ویکی‌پدیا را از آن خود نمود. این گوشی با داشتن سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع Wide و با فوکوس خودکار نوع PDAF همه‌جانبه که از لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند بوده و سنسورهای بزرگی به اندازه 1/1.28 اینچی، می‌تواند بهترین انتخاب برای عکاسی با جزئیات بالا از یک سوژه باشد.

حذف بسیاری از پارامترهای کاهنده کیفیت عکس که ناشی از عملکرد نه چندان خوب بسیاری از دوربین‌های عکاسی موبایل است را باید عامل بسیار مهمی در ثبت چنین عکس‌هایی دانست که نشان می‌دهد با یک دوربین عالی موبایل هم می‌توان با دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی رقابت کرد.

برای مثال در این دوربین، هواوی تلاش زیادی به عملکرد طبیعی ثبت رنگ‌ها با تحلیل پیشرفته سوژه به کمک هوش مصنوعی داشته و بسیاری از معایب اپتیکی لنزهای دوربین موبایل طی همکاری که با برند Leica برقرار شده، از بین رفته است.

از سوی دیگر رزولوشن بالای سنسور اصلی دوربین که با حذف لرزش‌های دست با کمک سیستم لرزشگیر OIS همراه شده، به خودی خود توانسته ارتقای هیجان‌انگیزی در ثبت جزئیات تصویر ایجاد کند و امکان ثبت تصویر چشم‌نوازی را ایجاد کند.

همچنین برای عکاسی از انواع سوژه‌های دیگر نیز در آن امکانات بسیار جذابی قرار داده شده که شامل سنسور تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و لرزشگیر OIS، سنسور اولتراواید بسیار بزرگ 40 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار PDAF و همراه شدن با سنسور ویژه تشخیص عمق میدان ToF 3D اشاره کنیم.

برای مشاهده عکس‌های برگزیده این مسابقه در نقاط مختلف دنیا، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!