خواب خوبی در زمان استراحت نداشته‌اید؟ فناوری گجت‌های پوشیدنی چگونه نحوه خواب ما را متحول کرده است؟ مقاله و آموزش

خواب خوبی در زمان استراحت نداشته‌اید؟ فناوری گجت‌های پوشیدنی چگونه نحوه خواب ما را متحول کرده است؟

به همان اندازه که قلب به بدن ما نیرو می دهد، همین امر را می توان در مورد خواب نیز گفت. برای ما به اندازه هوایی که تنفس می کنیم حیاتی است و عادتی است که بر نحوه زندگی و سلامتی ما تأثیر می‌گذارد. متأسفانه، با مدرن شدن و دیجیتالی شدن جهان، به نظر می‌رسد که ما اهمیت خواب را کنار گذاشته‌ایم و برخی عادات ناسالم قبل از خواب را در پیش گرفته‌ایم – که بدنام‌ترین آن‌ها اسکرول کردن صفحه‌نمایش گوشی درست قبل از خوابیدن است.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، تقریباً 62 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان از کمبود خواب با کیفیت رنج می‌برند. همانطور که ممکن است این موضوع رایج باشد، اکثر افراد متوجه نمی شوند که خواب چه پیامدهایی می‌تواند برای ما داشته باشد، به خصوص وقتی صحبت از شرایط سلامتی طولانی مدت است که بر قلب، سیستم ایمنی، سلامت روان و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد.

مهمتر از همه، به بسیاری از افراد تجهیزات مناسبی داده نمی شود تا بفهمند چگونه می توانند بهتر بخوابند. برای فعالیتی که نیاز به آرامش و از دست دادن کنترل دارد، این موضوع امری اجتناب ناپذیر است که برای پیگیری و مدیریت خواب خود به منابعی فراتر از اراده خود وابسته باشیم. برای پر کردن شکاف و بهبود دسترسی به ابزارهای مدیریت خواب، هواوی سرمایه‌گذاری‌های خود را بر روی فناوری خواب افزایش داده‌ و ویژگی‌های نظارت بر خواب را در دستگاه‌های پوشیدنی معرفی کرده‌ است.

راه حل‌های منحصر به فرد خواب برای هر فرد

از کارمند شیفت شب گرفته تا والدین شاغل، نحوه خوابیدن ما به اندازه هویت ما منحصر به فرد است، به همین دلیل است که کارشناسان برای یافتن یک راه حل مناسب برای بهبود خواب تلاش می کنند. این بدان معنی است که بسیار ضروری است که ما درک شخصی از چرخه‌ها و عادات خواب خود دریافت کنیم.

ظهور ساعت های هوشمند برای ما بسیار مفید بوده و دسترسی آسان به فناوری های تشخیص خواب را فراهم می کند. در حال حاضر بسیاری از ساعت های هوشمند موجود در بازار قادر به تشخیص مراحل مختلف خواب(خواب سبک، خواب REM، خواب عمیق و غیره)  هستند. جدیدترین ساعت‌ هوشمند هوآوی می‌تواند مراحل خواب را تجزیه و تحلیل کنند و از نظر دقت فراتر رفته و سفارشی‌ترین تجربه ردیابی خواب را در اختیار کاربران قرار دهند.

در حال حاضر، TruSleep™ 3.0 هوآوی می تواند حرکات ریز را در طول خواب تشخیص دهد تا با دقت بیشتری مرحله خواب کاربر را مشخص کند. اگر به اندازه کافی خواب عمیق داشته باشید، تحلیل های هوشمند ساعت ممکن است به شما کمک کند بر این نگرانی ها غلبه کنید. علاوه بر این، ساعت‌ هوشمند جدید هوآوی WATCH GT 4 از سنسور پیشرفته HUAWEI TruSeenTM 5.5+ برای تشخیص تفاوت‌های ضربان قلب در هنگام خواب استفاده می‌کنند، به این معنی که خواندن کامل‌تری از چرخه خواب شما لازم است.

ابزاری برای استراحت خوب در شب

خواب همیشه نباید پیچیده باشد و حداقل باید استرس زا باشد. ویژگی نظارت بر خواب HUAWEI WATCH GT 4 از جنبه‌های مختلف خواب کاربر از جمله لحظه بیداری، اتصال به سایر ویژگی‌ها مانند برنامه ساعت مراقبت می‌کند تا کاربران راحت باشند و نگرانی بابت خواب زیاد نداشته باشند. کاربران می‌توانند اعلان‌هایی را تنظیم کنند که وقتی زمان خواب است به آنها اطلاع می‌دهد تا بدون نیاز به بررسی مکرر ساعت یا تنظیم زنگ هشدار به آنها یادآوری شود که استراحت کافی داشته باشند.

الگوریتم ردیابی خواب نیز جامع است اما رابط کاربری آن را ساده می کند. این ساعت به جای اینکه کاربران را با نتایج بسیار زیاد تحت فشار قرار دهد، به کیفیت خواب شما امتیاز می دهد و توصیه هایی در مورد نحوه بهتر خوابیدن به شما می دهد. این کار را هوشمندانه با جمع آوری داده های فیزیولوژیکی شما انجام می دهد و مراحلی را که باید برای بهبود خواب خود بردارید ارزیابی می‌کند.

چگونه تنفس خوب بر خواب تأثیر می گذارد

چیزی که امروزه توسط بسیاری از ساعت‌های هوشمند معمولی نادیده گرفته می‌شوند، اهمیت تنفس است – به خصوص در هنگام خواب. هنگامی که به خواب می رویم، شروع به تنفس کندتر از حد معمول می‌کنیم و اعداد تعداد تنفس نیز می تواند در مراحل مختلف خواب متفاوت باشد. در برخی موارد، ممکن است اختلالات یا بی نظمی‌هایی وجود داشته باشد که ممکن است بدون توجه ایجاد شود و بر سلامت کلی و کیفیت خواب ما تأثیر بگذارد.

در حال حاضر، یکی از معدود ساعت‌های هوشمندی که قابلیت اندازه‌گیری منظم تنفس را ارائه می‌کند، ساعت جدید HUAWEI WATCH GT 4 است. این ساعت هوشیاری تنفس در خواب را اضافه می‌کند تا به اندازه‌گیری منظم تنفس در هنگام خواب کمک کند، کیفیت منظم تنفس کاربر را از پایین به بالا رتبه‌بندی می‌کند. در حالی که مشخص شده که نباید به عنوان یک دستگاه پزشکی عمل کند، مجموعه کاملی از ویژگی های آن می تواند به کاربران کمک کند تا درک بهتری از سلامت کلی تنفس و کیفیت خواب خود داشته باشند و حتی در صورت وجود هرگونه مشکل یا بهبود چشمگیر نیاز به مراقبت پزشکی دارند، به دنبال کمک حرفه ای باشند.

اگر به دنبال راه‌حلی برای داشتن خواب بهتر هستید، فناوری گجت‌های پوشیدنی می‌تواند راهی عالی برای شروع آشنایی و بهبود عادات خواب شما باشد. فناوری جدید ردیابی خواب ساعت‌ هوشمند هوآوی WATCH GT 4 یکی از جامع ترین دستگاه های نظارت بر خواب در حال حاضر در بازار است.

 

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!