رابط کاربری EMUI 13، حریم خصوصی و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند مقاله و آموزش

رابط کاربری EMUI 13، حریم خصوصی و امنیت بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند

گوشی‌های ما دیگر فقط برای برقراری تماس یا ارسال پیام به افراد استفاده نمی‌شود. آنها به عنوان دوربین، رایانه‌های قابل حمل، پلتفرم‌های بانکی و حافظه پنهان داده‌های شخصی و سازمانی نیز عمل می‌کنند و اساساً به گنجینه ای از اطلاعات حساسی تبدیل شده‌اند که ما روزانه حمل می‌کنیم.

برخی از محبوب‌ترین گوشی‌ها در سراسر جهان مطمئناً ویژگی‌های امنیتی خود را دارند، اما ممکن است گزینه بهتری برای حفظ حریم خصوصی و امنیت وجود داشته باشد.

هوآوی همواره امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی را از اولویت‌های اصلی خود دانسته و مسئولیت اصلی خود را تضمین امنیت شبکه و خدمات می‌داند.

سری HUAWEI Mate 50 که از EMUI 13 پشتیبانی می‌کند، با مرکز حریم خصوصی و مرکز امنیتی جدید خود و ویژگی‌های جامع حریم خصوصی و امنیتی، مانند مجوزهایی که برنامه در زمان واقعی از طریق مرکز حریم خصوصی تماس می‌گیرد، اطلاعات و حفاظت از داده‌های گوشی هوشمند را ساده‌تر و شفاف‌تر، ایمن‌تر و قابل کنترل‌تر می‌کند.

مرکز امنیت با نظارت بر فعالیت‌ها در App Lock، Password Vault، File Safe، Find Device و موارد دیگر، اقدام فوری امنیتی از گوشی‌های سری HUAWEI Mate 50 ارائه می‌کند. این امرمرکز امنیتی را قادر می‌سازد تا هرگونه فعالیت غیرعادی را شناسایی کند و توصیه‌های مناسب حفاظت از دستگاه را به اشتراک بگذارد.

سری Mate 50 و گوشی‌های جدید هوآوی همچنین از Image Privacy Protection پشتیبانی می کند، به این معنا که وقتی تصویری را به اشتراک می گذارید، گوشی به طور خودکار اطلاعات حساس مانند مکان و زمان را پاک می کند. علاوه بر این، چنین تصاویری را می توان حتی با یک ضربه در گالری پنهان کرد!

سه مشخصه اصلی رابط کاربری EMUI 13 در بحث دیتای کاربران و حریم شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است:

  • مرکز حریم خصوصی: همه چیز تحت کنترل شماست

به جرات می توان گفت که این روزها بسیاری از مردم به زندگی دیجیتال وابسته هستند – برای مدیریت فعالیت های روزانه، مطلع و سرگرم نگه داشتن خود به گوشی‌های هوشمند تکیه می‌کنند – اما همه آنها به اندازه دیجیتالی بودن، هوشمند نیستند، به خصوص زمانی که به حفظ حریم خصوصی و امنیت گوشی هوشمندشان مربوط می شود.

محاسبات به طور فزاینده ای در درون اکثر اشیاء در زندگی ما پنهان می شود. با مرکز حریم خصوصی HUAWEI Mate Series 50، کاربران می توانند اقداماتی را برای به دست آوردن مجدد کنترل فناوری تلفن هوشمند خود انجام دهند.

مرکز حریم خصوصی یک داشبورد عمومی برای کاربران برای مشاهده همه رفتارهای برنامه است. همه مجوزهای حساس را که برنامه‌ها به آن دسترسی دارند را به صورت فوری نشان می‌دهد – بنابراین می‌توانید در صورت نیاز سریع عمل کنید. داشبورد نمایه‌های رفتار حساس برنامه را در نمودارها نمایش می دهد و به طور فعال پیشنهادهای محافظت از حریم خصوصی را برای برنامه های خطرناک ارائه می دهد.

 

ارزش این ویژگی زمانی مشخص می‌شود که مرکز حریم خصوصی یک برنامه را به عنوان “خطرناک” طبقه بندی می‌کند، شما می‌توانید با استفاده نکردن از برنامه، اقدامات لازم برای محافظت از داده‌های خود انجام دهید. علاوه بر این، هنگامی که تشخیص دهد که یک برنامه از مجوزها به درستی استفاده نمی‌کند، مرکز حریم خصوصی به کاربر توصیه می‌کند که مجوزها را غیرفعال کند. این امر به کاربر کمک می‌کند تا مشخص کند که کدام برنامه‌ها به اطلاعاتی دسترسی دارند که برای عملکرد صحیح برنامه مورد نیاز نیستند.

  • مرکز امنیتی: وضعیت امنیتی در یک نگاه مشخص است

در همین حال، مرکز امنیت ویژگی‌هایی را معرفی می‌کند که برای افراد پرمشغله‌ای که نیاز دارند کارایی و دریافت وضعیت امنیتی گوشی هوشمند خود را در یک نگاه سریع در اولویت قرار ‌دهند، عالی است. هنگامی که کاربران مرکز امنیتی را باز می کنند، می توانند وضعیت امنیتی فعلی دستگاه را در هر زمان بررسی کنند. این امر شامل App Lock، Password Vault، File Safe، Find Device و موارد دیگر است که به طور فعال به کاربران کمک می کند مشکلات را شناسایی کرده و به موقعیت های مختلف پاسخ دهند. سپس مرکز امنیتی توصیه‌های مناسب حفاظت از دستگاه را ارائه می‌کند.

  • حفاظت از حریم خصوصی تصویر: تصاویر خود را با خیال راحت به اشتراک بگذارید

برای تصاویر، EMUI 13 مجموعه‌ای از حفاظت‌های حریم خصوصی را ارائه می‌کند. ارسال یا پست یک تصویر در رسانه های اجتماعی می تواند به طور ناخواسته اطلاعات حریم خصوصی خاصی را افشا کند. ویژگی محافظت از حریم خصوصی در گوشی‌های سری HUAWEI Mate 50 چنین اطلاعات حساسی را از تصاویری که می خواهید به اشتراک بگذارید پاک می کند. این کار از کاربران در برابر دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی، مدل دستگاه و زمان عکسبرداری محافظت می‌کند. همچنین می‌توان تصاویر حساس را در آلبوم‌های تصویری نیز از دید دیگران پنهان کرد. برای فعال کردن این ویژگی، به سادگی Settings، سپس Privacy و در نهایت Image privacy Protection را انتخاب کنید – جایی که می‌توانید برای فعال کردن حفاظت از حریم خصوصی ضربه بزنید.

خیلی‌ها شاید از میزان اهمیت حریم شخصی اطلاعی نداشته باشند، اما داده‌های موقعیت مکانی یکی از با ارزش‌ترین اطلاعاتی است که یک تبلیغ‌کننده می‌تواند برای ساختن تصویر واضح‌تری از زندگی شما داشته باشد، تا میزان محبوبیت محصولات خود را بسنجد و اینکه چگونه این میزان بر اساس شغل، سرگرمی‌ها و موارد دیگر مشتری متفاوت است. شرکت‌های متعددی که تبلیغات هدفمند ارائه می‌کنند از داده‌های موقعیت مکانی برای مشخص کردن علایق و فعالیت‌های آفلاین شما استفاده می‌کنند. با محافظت از حریم خصوصی تصویر در سری HUAWEI Mate 50، می توانید برای بهینه سازی تجربه کاربری گوشی هوشمند خود، حریم خصوصی داده‌های خود را در تلفن همراه خود بهتر حفظ کنید.

با عضویت در خبرنامه هوآوی به روز بمانید!